KABoooM Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Witam, jakiś miesiąc temu wykruszył mi się zawór wydechowy, wszystko wymieniłem, nic nie regulowałem, zostawiłem jak było wcześniej. Po złożeniu apki pojechałem się przejechać, by sprawdzić czy wszystko chodzi. Odpaliła na strzała, trzymała niskie obroty, więc wsiadłem i pojechałem. Wysokie obroty wchodziły lepiej niż wcześniej, tak jakby inny motocykl. Dojechałem do świateł i gdy obroty zeszły do 3k moto tak jakby się zalało albo zadławiło, po prostu zgasło. Na następny dzień to samo odpaliła pięknie ale po odkręceniu na wysokie obroty nie chciała trzymać niskich. Jeszcze dziwne brzęczenie wydobywające się z okolicy cylindra przy niskich obrotach. W trzeci dzień już nawet nie chciała odpalić. Zrezygnowałem i zacząłem szukać jakiegoś mechanika (lecz bez skutku).Już się męczę z nią trochę i na razie nic nowego nie wymyśliłem. Dzisiaj znowu odpaliła i po wkręceniu na wysokie obroty nie chciała trzymać niskich. Jedne co w niej robiłem to zamontowanie nowego zaworu. Gaźnik nie ruszany, kolor świecy idealny, iskra jest, paliwo jest, powietrze dostaje. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Próbowałem już z otwartym zaworem, z całkowicie zamkniętym i podłączonym do modułu i w każdym przypadku efekt jest taki sam, nie trzyma niskich obrotów ;_;. Proszę o pomoc. załączam filmik po tym jak zgasła i nie chciała odpalić. http://www.youtube.com/watch?v=MovxpkVofWA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 a do cylindra było zaglądane ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABoooM Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 niecały rok temu była u mechanika, niby kompresja była dobra i po odpaleniu wkręca się na maxa jak sie rozgrzeje i potem gaśnie xD więc raczej to nie wina cylindraTe stuki w silniku to może być wina korby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VinAlucard Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Ale... jak Ci się "wykruszył" zwór wydechowy? I gdzie się podziały te elementy, które się "wykruszyły"? Nie sprawdzałeś czy przypadkiem nie wleciały do cylindra? :banghead: Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez VinAlucard Cytuj "Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABoooM Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 wykruszyła się główka przy lince niecały milimetr ale linka wyleciała i zawór był do wymiany, więc wątpię żeby coś się dostało do cylindra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VinAlucard Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Zaglądałeś w drodze eksploatacji do tego zaworu? Może główka to nie jedyna część tego elementu, która się ukruszyła. Tak na logikę- nic nie kombinowałeś z tym motocyklem, nie grzebałeś przy gaźniku, ani innych dynksach, wymieniłeś zawór wydechowy i zaczęły się problemy. Zawór, który założyłeś był nowy czy używany? Założyłeś go w odpowiedni sposób? Co to znaczy dobra kompresja? Konkretnie- jaki wynik? Z filmiku wynika, że ma przejechane 34 k tys.- tłok był kiedykolwiek zmieniany? Wysokie obroty w najlepszym przypadku to lewe powietrze, brzęczenie w cylindrze i problemy z odpalaniem wskazują na skończony tłok i na to bym stawiał- góra do zdjęcia. W skrócie- zawór wydechowy w tym motocyklu wymaga okresowego czyszczenia, niedziałający zawór na dłuższą metę powoduje szybsze zużycie tłoka, zawór, który się "wykrusza" to proszenie się o inwestycję. Przy zmianie zaworu wydechowego należy uważać, żeby założyć go w prawidłowy sposób. Cytuj "Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABoooM Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Przy 30k był robiony przez poprzedniego właściciela remont silnika, dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział, że bardzo prawdopodobne że winna jest właśnie korba, ma luzy i przez to stuka w silniku i silnik gaśnie na wolnych. Zawór wydechowy mógł być wcześniej uszkodzony tylko dopiero, gdy zaczął mi gasnąć się o tym dowiedziałem, bo po wymianie zaworu to zupełnie inny motor. Ciągnie od dołu do samej góry tak samo ( no może bez tych wolnych obrotów xD). Ostatnio jak był u mechanika to mówił, że kompresja jest dobra, ale ile dokładnie ma to mi nie powiedział :D. Zawór dobrze zamontowany na 100%, w sumie ciężko jest go źle zamontować. Jakoś na dniach mechanik po niego przyjeżdża, więc jak będę wiedział co było problemem to dam znać. Może innym to pomoże. Dzięki za pomoc i pozdrawiam. :)Jednak to nie wał tylko tłok pękł koło zaworu i dodatkowo wykruszył kawałek nowego zaworu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2015 urok oszczędzania Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABoooM Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Panowie pojawił się kolejny problem, w sumie nie wiem czy z mojej winy. Pojechałem do mechanika i sprzedał mi tłok vertexa 53,97, jakoś tam sobie wymierzył ten cylinder i dobrał mi takiego. Wszystko pięknie ładnie chodziło przez kilka minut ( nie wliczając stukania zaworu wydechowego, bo nie wymieniłem jeszcze oringa), a po krótkiej jeździe zaczął się stukot taki jak wcześniej tylko dużo cichszy. Pojechałem do mechanika z serwisu Yamahy i powiedział, że może tłok być za mały i wpada w drgania lewo prawo. Dzisiaj wyczyściłem stary tłoczek i odczytałem, że jest większy o 0,01 czyli ma 53,98. I teraz moje pytanie... Czy ta jedna setna milimetra może wpływać na to "bicie" tłoka na prawo i lewo? Wał jest prosty i nie ma luzu, więc to nie on, bo tamten co mi sprzedawał tłok twierdzi, że wał musiałem wygiąć jak zakładałem ... Nie wiem czy pudzian by go dał radę wygiąć a co dopiero ja ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Wał jest prosty i nie ma luzu, więc to nie on, bo tamten co mi sprzedawał tłok twierdzi, że wał musiałem wygiąć jak zakładałem ... Nie wiem czy pudzian by go dał radę wygiąć a co dopiero ja ... Jak zdjąłeś i założyłeś tłok ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABoooM Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 https://www.youtube.com/watch?v=gErRVy7ouuk&feature=youtu.be Tak teraz pracuje silnik, no normalnie tłok zdjąłem i założyłem (tam chodziło mi o korbę tylko na szybko pisałem i mi się poj**ało) xd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 no normalnie tłok zdjąłem i założyłem Jakich narzędzi używałeś ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABoooM Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 w sumie to rąk i śrubokręta do wyciągnięcia spinek, ale nie wiem co wnosi do sprawy xd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 coś tłucze ale to bardziej słychać na rezonans luźnego elementu, na żywca łatwiej to zlokalizowaćweź rurkę fi20 ok 1m długa (lub stetoskop) i wysłuchaj z którego miejsca dochodzi stukanie przykładając ją do silnika a drugi koniec do ucha Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABoooM Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 To metaliczne brzmienie to podnóżki pasażera drżą od wibracji :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.