Skocz do zawartości

Wyrzuca olej z płynem chłodniczym przez odmę, hondą pantheon 150 4t


kriss20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam bo już prawie poskładane, ale jedna rzecz mnie zastanawia.

Czy to jest normalny objaw, że gdy tłok idzie w cyklu wybuchu do góry to zawór wdechowy jest jeszcze na chwilkę otwarty a po wybuchu gdy tłok idzie na dół to tuż przed dołem zawór wydechowy jest już otwarty ?

Chodzi o to, że w kanale wydechowym buduje się na chwilkę podciśnienie natomiast w kanale wdechowym ciśnienie. Jest to spowodowane tym, że w cyklu wybuchu gdy tłok idzie na dół to zawór wydechowy zaczyna się otwierać jak tłok ma jeszcze kilka mm, może cm do końca obrotu wałem, no i odwrotnie, kanał wdechowy buduje ciśnienie gdy w cyklu sprężania zawór wdechowy kończy się zamykać już w cyklu wybuchu.

 

W praktyce wygląda to tak, że jak zatkam kanał wydechowy to tuż przed wyrzuceniem spalin czuć że kanał zasysa powietrze natomiast kanał wdechowy najpierw ładnie zasysa a potem na koniec robi ciśnienie.

 

Tutaj wrzucam dwa filmiki, na pierwszym widać że jest tak jak u mnie czyli zawory zamykają się gdy tłok idzie już do góry w cyklu wybuchu.

Na drugim filmiku widać natomiast, że zawory szybciej się zamykają.

Jak to jest ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...