Skocz do zawartości

Topiący się bezpiecznik, Yamaha FZR 600


rafal1730
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w ostatnim czasie już dwa razy spalił mi się bezpiecznik (o ile można to nazwać spaleniem, bo za pierwszym razem wyrywałem go w częściach z gniazda, bo tak był stopiony).

W pudełku oznaczony jest jako SIGNAL, a po spaleniu nie działają kierunkowskazy, wszystkie kontrolki na liczniku, wskaźnik temperatury i obrotomierz zaniża obroty, a po wciśnięciu sprzęgła lub włączeniu kierunkowskazów wskazówka leci do 0 pomimo, że silnik nadal pracuje.

Przed tym wymieniałem regulator napięcia, bo miałem za duże ładowanie, ale teraz jest już ok.

Motocykl to Yamaha FZR 600 3HE.

Ktoś może podsunie pomysł od czego tak się dzieje?

Wymienić bezpiecznik nie problem, ale raczej bez powodu tak się nie palą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak mocno był stopiony to mógł się grzać ze względu na złe styki w gnieździe.Zły styk do duży opór dla prądu i wysoka temperatura złącza.Wyczyść dokładnie gniazdo bezpiecznika ,a jak się da to najlepiej wymień na nowe i dopiero zamontuj bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast bezpiecznika podłącz żarówkę 12V np. 10W. W momencie zwarcia zacznie świecić a gdy nie będzie zwarcia będzie zamykać obwód aby wszystko działało. Pozwoli Ci to odnaleźć miejsce powodujące zwarcie lub sytuację w której występuje.

To się tyczy gdy nadal przepala Ci bezpiecznik a jeśli teraz po wymianie wszystko jest ok to zastosuj się do uwagi kolegi Pamoz i dołącz do tego sprawdzenie czystości połączeń całej linii, która jest zasilana przez ten bezpiecznik.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowany był nawet za duży, bo powinien być 10W, a był 20W, myślę, że stopił się od tego zepsutego regulatora, a później może przez słabo oczyszczone gniazdo.

Teraz wszystko wyczyściłem i zamontowałem taki jak powinien być, jeżeli znowu się spali to pewnie pokombinuje z tą żarówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem nadal występuje, ale ostatnio znalazłem przetarty kabel od kierunkowskazu i nie spaliło na razie, lecz nie wiem czy to było przyczyną, bo mało jeździłem od tamtej pory.

Poza tym już dwukrotnie spaliło główny bezpiecznik (po spaleniu nie ma nic, świateł, motocykl gaśnie itd..).

Gdzie szukać jakiejś przyczyny?

Nie zauważyłem żadnej zależności kiedy się palą.

Regulator napięcia raczej nie jest temu winny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy regler raczej nie. Przetarty przewód od kierunków był pierwsza przyczyną, Szukaj dalej przetarcia wiązki lub pomoczonych kostek ze sniedzią. Chociaż jak wywala główny to musi być solidna zwora.

Teraz pomysł z żarówką jest na prawdę najłatwiejszą droga do znalezienia zwarcia.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...