Skocz do zawartości

Dziwny problem z dętką.


Rekomendowane odpowiedzi

WItam, Mianowicie w lutym zakupiłem Yamahe DT 50 która miała pęknięta dętkę przy wentylu. Zakupiłem nową dętkę i po 3 miesiącach znowu to samo... ma ktoś jakiś pomysł co to by mogło być? dlaczego akurat przy wentylu to po raz drugi pękło? oponę sprawdziłem oraz felgę i nie ma tam żadnych ostrych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim właśnie nie należy mocno dokręcać nakrętki po zewnętrznej stronie wentyla, bo wtedy się najczęściej urywa. Najlepiej jest dokręcić jedną dodatkową nakrętkę na wentyl przed założeniem dętki (do oporu), założyć dętkę i lekko dokręcić zewnętrzną nakrętkę - zostawić z pół centymetra luzu (albo tyle, żeby dało się nałożyć pompę/dyszę od kompresora). Dzięki temu lekkie przesunięcie dętki w oponie nie spowoduje wyrwania wentyla. W takiej sytuacji wentyl się nieznacznie przekosi w bok, ale nie wyrwie Ci dziury w dętce.

 

Druga sprawa: nie wiem, czy masz blokadę opony w swoim moto (różnie to się nazywa: szpaner, rim-lock). Jeżeli tak, pamiętaj o dokręceniu tego z maksymalną sensowną siłą. Zapobiegnie to właśnie obróceniu się opony na obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa: nie wiem, czy masz blokadę opony w swoim moto (różnie to się nazywa: szpaner, rim-lock). Jeżeli tak, pamiętaj o dokręceniu tego z maksymalną sensowną siłą. Zapobiegnie to właśnie obróceniu się opony na obręczy.

 

Brak takiego "trzymaka" http://allegro.pl/uchwyt-trzymak-opony-cross-alu-rim-lock-2-50-cala-i5400402274.html w kole na które nałożona jest kostka zawsze skutkuje oberwaniem wentylka

 

Masz taki ?

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Brak takiego "trzymaka" http://allegro.pl/uchwyt-trzymak-opony-cross-alu-rim-lock-2-50-cala-i5400402274.html w kole na które nałożona jest kostka zawsze skutkuje oberwaniem wentylka

 

Masz taki ?

Nigdy o takim czymś nie słyszałem i tego tam też nie ma... kupić to? trzymię to wentyl w miejscu czy jak? ogółem jak to działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko musisz miec 2 dziury w feldze , jedna na wentyl , druga na trzymak i kup trzymak odpowiedni do rozmiaru felgi ( na feli masz wybity rozmiar , a trzymaki sa podane pod wymiary od xx - do xx)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko musisz miec 2 dziury w feldze , jedna na wentyl , druga na trzymak i kup trzymak odpowiedni do rozmiaru felgi ( na feli masz wybity rozmiar , a trzymaki sa podane pod wymiary od xx - do xx)

Dzięki za pomoc ogarnie się w wolnym czasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...