Skocz do zawartości

honda pantheon, uszkodzone termo włączniki czy wentylator ?


kriss20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podałeś rozwiązanie na zamiennik termo włącznika a ja bym chciał kupić termostat, raczej od samochodu nie będzie pasować a polski internet milczy i nie wiem czy to jest tak trudne do dostana czy to ja źle szukam :)

 

Silnik chodził bez płynu ponieważ rozleciało się łożysko w pompie wody i pompa się rozszczelniła i cały płyn wyciekł. Kupiłem cały zestaw naprawczy pompy. Po przegrzaniu silnika naturalnie padła uszczelka pod głowicą, wymieniłem na nową. Gładź cylindra wygląda bardzo dobrze, nie widać śladów zatarcia. Tak wygląda historia tego silnika.

 

Myślę, że czujnik temp w głowicy wskazuje poprawnie ponieważ jak wskazówka jest na czerwonym polu to w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bąbelki no i po zgaszeniu silnika słychać że w głowicy się gotuje.

 

Sama pompa wody myślę że pompuje, dziwne by było gdyby tego nie robiła bo dlaczego miała by nie pompować ? :)

 

 

Teraz dodam jeszcze jeden fakt który udało mi się zaobserwować lecz nie wiem czy jest to jakiś błąd pomiaru czujnika temp czy może tak faktycznie było.

Gdy silnik pracował i wskazówka była już milimetr przed czerwonym polem to w pewnym momencie wskazówka od temp zaczęła powoli opadać pomimo tego że wentylator nie był włączony. Opadła tak do ostatniej kropki przed czerwonym polem ( opadła o jakieś 4 mm ) po czym znowu zaczęła lecieć do góry i wtedy poleciała aż za czerwone pole i silnik się zagotował.

Czy to może być wina termostatu ? Może termostat się na chwilkę otworzył, duży obieg schłodził silnik po czym termostat znowu się przymknął i silnik się zagotował.

Kupił bym taki termostat ale oryginalny to cena zabija a zamienników nie mogę znaleźć :(

 

Ponawiam pytanie, czy dało by się sprawdzić czy termo włącznik się załączy wyciągając termostat ? Wtedy miał bym pewność że termo włącznik jest ok i wina najpewniej leży w termostacie.

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układu nie odpowietrzałem bo to jest chyba samo odpowietrzający się. Jedyne co robiłem to po nalaniu płynu pod korek to zgniatałem dolny wąż chłodnicy dzięki czemu jeszcze uciekło kilka bąbli powietrza.

 

Zamówiłem używany termostat i termo włącznik ale od 125. Mam nadzieję że będzie pasował do 150. Ciekawe co z tego wyjdzie, aż się boję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-duży obieg działa bo chłodnica i węże od chodnicy robią się gorące

 

Pompa wody...tłumaczyłoby to fakt, że po włączeniu wentylatora temp. silnika nie spada. Po otworzeniu sie termostatu grawitacyjnie następuje wymiana zimnego płynu z chłodnicy.

 

Nie sprawdziłeś również rezystancji samego czujnika z głowicy...bo może temp silnika jest ok tyle, ze przegrzany czujnik temp płynu chłodzącego po prostu oszukuje.

 

Dwa czujniki temp. są po to aby różnicować zapewne dla komputera.

 

1. Chłodnica i węże robią się gorące ale niewystarczająco stąd nie załącza się wentylator

jeśli nie chcesz kupować termostatu to najpierw usuń ten z układu i zobaczymy czy nadal silnik będzie się przegrzewał...

2.Grawitacyjnie to niewiele w takim silniku się osiągnie w praktyce przy uszkodzonej pompie silnik bardzo szybko się zagrzewa i "gotuje"

3. Czujnik wskazuje dobrze bo autor tematu pisał że płyn zaczyna się gotować...

4. 2 czujniki mają zastosowanie w dwóch przypadkach 1 przypadek to tak jak napisałeś kriss 1 czujnik komp drugi zegary i tak jest prawdopodobnie u Ciebie 2 przypadek to oba połączone z kompem i jeżeli nie zostanie załączony wentylator przez czujnik w chłodnicy to przy niebezpiecznym wzroście temp w głowicy zareaguje czujnik nr 2 i on załączy wentylator...

 

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator dało się najłatwiej sprawdzić więc to zrobiłem :)

 

Teraz jeśli chodzi o termostat ( ponieważ znowu nie mogę być przy skuterze więc nie mogę zrobić testu ) ale kiedyś jak zaczynałem naprawiać ten silnik to wrzuciłem termostat do gotującej się wody. Ku zdziwieniu nie otworzył się ale pomyślałem sobie, że jest za niska temp wody, choć intuicja podpowiadała mi że coś tu nie gra. Jak na razie to chyba najwięcej wskazuje na termostat. Teoretyzuję sobie, że termostat uszkodził się w momencie jak silnik chodził już na sucho i osiągnął zbyt wysoką temperaturę.

 

Chciał bym usunąć termostat jednak obawiam się czy nie zatrę silnika. Termostat oprócz utrzymywania temperatury to jednocześnie zapewnia odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia a jak wiadomo w wyższym ciśnieniu ciecz zaczyna szybciej wrzeć. Chodzi o to, że obawiam się, że tłok zacznie się szybciej rozszerzać niż cylinder i silnik się zatrze, tym bardziej że to 2t. Może i teoria trochę wyssana z palca i głupoty piszę za co z góry przepraszam ale ostatnia rzecz jaką chciał bym zrobić to zatrzeć silnik.

 

Moje myśli idą w tą samą stronę co JanuszK30, woda w układzie za wolno krąży i termo włącznik nie zdąży się nagrzać do wartości granicznej.

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od ciśnienia to jest korek na chłodnicy, mnie to zalatuje uwaloną w dalszym ciągu uszczelką, oringi dałeś nowe, nie było wżerów ?

identycznie miałem w kymco

wyjmij dla pewności ten termostat, wykręć czujnik temperatury na zegary i zalewaj aż poleci płyn, w najwyższym punkcie cylindra powinna być śrubka albo kruciec z wężykiem, to też odepnij w momencie zalewania

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyka też u Ciebie kuleje.

Im większe ciśnienie tym później płyn chłodzący lub woda zaczyna wrzeć.

Jak wyjmiesz termostat to od razu uruchomisz duży obieg więc co najwyżej silnik będzie niedogrzany ale na pewno nie jest od utrzymywania żadnego ciśnienia.

Mało tego na termostacie powinna być wykuta temp. otwarcia.

Jeśli według podobnych zasad wymieniłeś uszczelkę co naprawiasz teraz układ chłodzenia to przychylam się do obaw Enduro...

 

 

 

 

Wentylator dało się najłatwiej sprawdzić więc to zrobiłem :)

 

Teraz jeśli chodzi o termostat ( ponieważ znowu nie mogę być przy skuterze więc nie mogę zrobić testu ) ale kiedyś jak zaczynałem naprawiać ten silnik to wrzuciłem termostat do gotującej się wody. Ku zdziwieniu nie otworzył się ale pomyślałem sobie, że jest za niska temp wody, choć intuicja podpowiadała mi że coś tu nie gra. Jak na razie to chyba najwięcej wskazuje na termostat. Teoretyzuję sobie, że termostat uszkodził się w momencie jak silnik chodził już na sucho i osiągnął zbyt wysoką temperaturę.

 

Chciał bym usunąć termostat jednak obawiam się czy nie zatrę silnika. Termostat oprócz utrzymywania temperatury to jednocześnie zapewnia odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia a jak wiadomo w wyższym ciśnieniu ciecz zaczyna szybciej wrzeć. Chodzi o to, że obawiam się, że tłok zacznie się szybciej rozszerzać niż cylinder i silnik się zatrze, tym bardziej że to 2t. Może i teoria trochę wyssana z palca i głupoty piszę za co z góry przepraszam ale ostatnia rzecz jaką chciał bym zrobić to zatrzeć silnik.

 

Moje myśli idą w tą samą stronę co JanuszK30, woda w układzie za wolno krąży i termo włącznik nie zdąży się nagrzać do wartości granicznej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje przejęzyczenie, im wyższe ciśnienie tym później, o to mi właśnie chodziło.

Uszczelkę wymieniłem poprawnie, zamontowałem ją odpowiednią stroną. Uszczelka jest hondowska, żaden zamiennik. Myślę że uszczelka trzyma ponieważ silnik bez chłodzenia wiatraczkiem potrafi chodzić jakieś poł godziny zanim zacznie się gotować. Jedyne co, to od przegrzania mogła się pokrzywić głowica. Ale nawet jeśli przyjmiemy że uszczelka nie trzyma i dogrzewa płyn to wiatraczek powinien się załączyć.

 

enduromaster, o których oringach myślisz ?

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeśli przyjmiemy że uszczelka nie trzyma i dogrzewa płyn to wiatraczek powinien się załączyć.

 

enduromaster, o których oringach myślisz ?

 

 

 

nie koniecznie musi się załączyć, większe prawdopodobieństwo że po prostu się przegrzeje na amen

 

chodziło mi o oringi głowicy ale teraz sprawdziłem że były też całe metalowe uszczelki, btw uszczelka jakiej firmy ?

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka oryginalna hondy i tak jak piszesz, uszczelka jest metalowa.

 

A da się jakoś sprawdzić bez zdejmowania głowicy czy uszczelka przepuszcza ? Bo ogólnie zakładam że uszczelka trzyma, sprężanie jest dobre, skuter nie dymi, ma moc i ogólnie pracuje bez zastrzeżeń.

Jak na razie to obstawiam termostat, po pierwsze mógł stracić swoje właściwości jak silnik był przegrzany, po drugie jak wrzuciłem do gotującej wody nie chciał się otworzyć. Wiem, że przyczyn może być wiele ale modlę się żeby to było to. W poniedziałek albo wtorek przyjedzie używany termostat i będę testował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...