Skocz do zawartości

Pierścienie tłoka kosiarka 2T


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem, naprawiam zabytkowa kosirke. Niesrtety sa uszkodzone pierscienie i mam problem z doborem takich pierscieni sr 48mm, wysokośc pierscienia 2,5mm. Wiecie może od jakigo moto takie pierscienie moga pasować i czy jest jakaś firma dorabiajaca pierscienie? nalazłem firme prima ale nie wiem czy oni mi dorobią takie pierscienie.

Edytowane przez Max2226
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyslij maila do primy z zapytaniem , kiedys podobno dorabiali i po jednej sztuce ( kumpel do cz cross robil )

 

a znasz w ogole model i firme tego wynalazku ?

 

mierzyles cylinder i tlok , jest sens wymianiac same pierscienie ? bo z przypadkiem ze wymiana pierscieni styknie spotykalem sie raz na 100 przypadkow najczesciej do wymiany jest tez tlok i cylinder ...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firme znam HIRTH MOTOREN KG. Modelu niestety nie, na tabliczce znamionowej pisze tylko nr silnika, obroty i firma.

Narazie chce zmienic tylko pierscienie bo odpalał na szmelach wiec powinien chodzic na nowych.Szukałem podobnego tłoka bo oryginał raczej nie do zdobycia, niestety nie udalo mi sie znalesc. Wydale mi sie ze kosiarka pamieta lata 50 60.

Cylindra nie zmienie bo to jest cylinder z blokiem razem odlane z żeliwa, taki stary wynalazek ale przynajmniej da sie go naprawic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem bez pomiaru kompresji szkoda zachodu z pierścieniami , wymienisz a to niewiele da , albo coś da na krótką chwilę a potem znowu przestanie odpalać albo będą jaja....

 

reanimujesz to bo ci zależy na zabytku czy jakie pobudki ? finansowo prawdopodbnie to nie ma żadnego sensu stąd pytam...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cylinder nie wygląda zle progu niema, ryski jakieś tam sa, lubie stare zeczy wiec chce ją naprawić. zmiezyłem sprezanie miała ok 6 atm, Ale pierscienie straciły sprężystość. Ja lubie mieć cos co sie da naprawic, nie lubie jednorazówek.

Edytowane przez Max2226
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cylinder nie wygląda zle progu niema, ryski jakieś tam sa, lubie stare zeczy wiec chce ją naprawić. zmiezyłem sprezanie miała ok 6 atm

 

dla mnie gar do roboty , kupisz nowe pierścienie , zapali , ale bardzo szybko dopasują się do jaja w cylindrze i luz na zamku wskoczy na wartość powyżej dopuszczalnej i będzie słaba , będzie gasnąć w głębokiej trawie albo w ogóle nie zapali , rzeźba w gównie ale twoja kasa twoja sprawa , ja bym kombinował dopasować jakiś tłok od czegoś i szlif , nie próbowałeś czegoś dobrać od demoludów ? może coś pasuje średnicą i sworzniem , zrobić szlif , korekta rorządu pilnikiem i będzie działać lepiej a koszta niewielkie ( tłok do ogara 200 kosztuje 20 zł chyba , szlif u mnie 30-50 zł )

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dla mnie gar do roboty , kupisz nowe pierścienie , zapali , ale bardzo szybko dopasują się do jaja w cylindrze i luz na zamku wskoczy na wartość powyżej dopuszczalnej i będzie słaba , będzie gasnąć w głębokiej trawie albo w ogóle nie zapali , rzeźba w gównie ale twoja kasa twoja sprawa , ja bym kombinował dopasować jakiś tłok od czegoś i szlif , nie próbowałeś czegoś dobrać od demoludów ? może coś pasuje średnicą i sworzniem , zrobić szlif , korekta rorządu pilnikiem i będzie działać lepiej a koszta niewielkie ( tłok do ogara 200 kosztuje 20 zł chyba , szlif u mnie 30-50 zł )

Uwież mi siedziłam chyba z 6h i szukałem podobnego tłoka. Ogar ma 38 a mój silnik ma 48 średnicy cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://sklep.motor-land.com.pl/p-1094-tlok-power-force-am6-48-00-mm/

 

 

1 min szukania w google , porównaj wymiary z twoim......

 

http://allegro.pl/tlok-komplet-stihl-034-036-ms-340-ms-360-i5386450111.html

 

 

tanszy ale nie ma wymiarow , trzaby go obmierzyc......

 

ja to w 1min znalazlem , poszukaj sam , zmierz dokladnie twoj przedewszystkim...

 

http://allegro.pl/tlok-piaggio-typhon-80cc-air-cool-48-5mm-i5065343056.html

 

 

nie chce mi sie wiecej szukac trop masz , dzialaj...

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierze, ale to wszytko sa inne, siedziałem z suwniarką na necie, google, allegro i wszystko jest inne. Jedynie nie wiem ten od piaggio bo widze ze wymiarów nie ma. a tą chwile pamietam ze wysokosc całkowita była ok 62 sworzeń 15 ale sworzen to najmniejszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az mi sie wierzyc nie chce.......ja do dt 80 chlodzonej powietrzem przerobilem tlok od wsk125 i to dzialalo :D

 

3 rzeczy musza ci sie zgadzac-srednica otworu na sworzen , srednica tloka , wysokosc najwyzszego punktu denka tloka od dziury na sworzen , a dol mozna probowac obrobic pilnikiem ....

 

ma to w ogole membrame na dolocie ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to prosty silnik jak w wsce, Sworzeń może być mniejszy ble nie był większy i tak muszę dorobić tulejkę nowa do korbowodu. To jest nawet ciekawa konstrukcja korbowód można zdjąć, a na wale jest łożysko igiełkowe do którego się przykręca korbowód, w końcu tu jest cylinder razem z blokiem. Jutro zrobię zdjęcia. wiem bo robiłem takie przeróbki, miałem swego czasu silnik od suzuki gt 125 przerabiałem na tłoki od mb 80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bardzo niedobrze jeśli to symetryk bo odpadają tłoki z oknami :( jak masz membramę to możesz kupić tłok do symetryka i rzeźbić dziury pilnikiem i wiertarka , natomiast zaspawać dziur nie zaspawasz :(

 

rozkręcany dół korby to plus , rzadkość w 2T , norma np w starych silnikach samochodowych , rozkręcaną korbę mają też dolniaki 4T briggsa i tecumesha możesz coś pokombinować , tulejka od bidy może sięsprawdzi ale może sprawić że góra korby ci pęknie.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...