Skocz do zawartości

Kawasaki EL250 90r. "Czkawka " na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów ,zamieszczam ten post jako moją ostatnią nadzieję :D gdyż nikt nie chce mi pomóc :(.

Zacznę od tego ,że motocykl po zimię nie odpalał w ogólę ,więc gaźnik na stół wyczyściłem przedmuchałem poskładałem ,śruby mieszanki na fabryczne 1,7 obrotu ( bo zapomniałem policzyć ) zawory przy okazji też ustawiłem na książkowe , moto odpaliło od strzała ,ale... no i tu się zaczyna

Wsiadam jedynka a moto się zbiera jakby paliwa nie miało ... dwójka to samo dopiero od wyższych obrotów około 4k zaczyna iść normalnie na niskich tragedia trzeba na sprzęgle przytrzymać i jak wkręci się to idzie. W smutku i rozpaczy wyciągnąłem znów gaźniki bo przecież jeszcze jest poziom paliwa w komorach! z bananem na gębie go ustawiam na 17mm z radością skręcam ,a tu dalej czkawka z dołu.....Proszę więc Was szanowni motocykliści o pomoc , może ktoś ma takie samo moto i wie co mu ? Może coś źle robię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. Gaźniki zanim rozebrałem obmyłem benzynką i pędzelkiem , następnie na czystym niczym w szpitalu stół rozkręcałem po koleji wsio :D

Sprawdziłem membrany czy nie popękane wykręciłem wszystkie dysze umyłem przetkałem , i sprężarką potraktowałem. Wszystkie kanaliki w gaźniku również sprężarką potraktowałem, wykręciłem śrubkę od mieszanki wyciągnąłem sprężynkę sprawdziłem ,czy żyje podkładka metalowa i oring , przedmuchałem włożyłem spowrotem później zabrałem się za ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej (zaworek od dopływu paliwa też sprawdziłem i gniazdo też ) ustawiłem poziom paliwa na 17mm . wszystko skręciłem ,śruby od mieszanki najpierw na 1.7 . I gaźniki spowrotem w maszynę i dalej kupa:(

Opiszę dokładnie jak to wygląda :

Siadam,odpalam,nóżka up, jedynka , ruszam i do 2 tyś. obrotów jedzie jak blondynka L-ką, (żabką) dławi się przerywa. Powyżej około 2.5 -3 tyś obrotów (nie mam obrotomierza więc podaję na oko ) rozpędza się i pracuje normalnie . Jeśli zmienię bieg nie przeciągając to na kolejnym każdym biegu z dołu obrotów znów czkawka . Ja już jestem głupi ,mechanicy mają w d*** takie naprawy i nawet nie chcą się podjąć . Dlatego już nie proszę tylko błagam , pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie czyszczenie to nie czyszczenie :-). Myjka ultradźwiękowa to jedyna słuszna metoda.

Niewydaje mi się ,że to jedyna słuszna metoda, gaźniki nie były zabrudzone ,dysze nie były pozatykane czyściłem tak bardziej zasyfione i dawało efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie paliwem jest bez sensu, przeciez osady wytracone z paliwa zatykaja gazniki.

Jeszcze jedno pytanie, czy twoje zaworki iglicowe w gaznikach maja na sobie indywidualne filterki ?

W kazdym razie gazniki znowu na stol, kupujesz carb cleaner, lub ostatecznie part's cleaner w spray'u.

Po zdjeciu komor plywakowych i wyjeciu przepustnic podcisnieniowych wykrecasz z obu gaznikow dysze wolnych obrotow i sruby regulacyjne

mieszanki na wolnych obrotach.

W kazdym gazniku zatykasz palcem dysze wolnych i psikasz spray'em w otwor po srubie regulacyjnej.

Jednoczesnie patrzysz w gardziel gaznika, w ktorej ma pokazac sie mgielka plynu ze wszystkich otworkow umieszczonych na dnie gardzieli.

Potem odwrotnie, zatykasz palcem otwor sruby regulacyjnej i pryskasz w otwor dyszy wolnych - mgielka plynu musi byc znowu widoczna.

Jeszcze raz sprawdzasz dysze wolnych czy widzisz przez nie swiatlo, jesli nie to drucik miedziany w reke i robisz otwor.

Drucik musi byc 1/4 mm z wiazki w drucie np z instalacji moto czy samochodowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc upieracie się ,że gaźnik jest dalej brudny ? No skoro tak to wyczyszczę jeszcze raz ,ale jeśli dysze były by zatkane to ,czy motocykl zbierałby się i pracował normalnie od pewnego zakresu obrotów? ,a filterków nie mam na zaworach iglicowych nawet nie wiem jak wyglądają i co to jest szczerze mówiąc:D Czy ten carb cleaner ma być jakiejś specjalnej firmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak sobie nadal nie poradzisz, napisz na PW to ci wytłumaczę w czym jest rzecz, na forum nie mam siły pisać ,zbyt wielu jest mądrzejszych ode mnie, myślę że już dość są czyste i napewno ultradżwieki tu nie pomogą ..,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem rozwiązany , sprawa banalna ,że wstyd się przyznać :) Przy pierwszym rozkręcaniu po zimie odwrotnie włożyłem iglice w dyszę ,tzn nie w tej kolejności która być powinna ,czyli iglica koszyk zabezpieczający , sprężynka . Koszyk wrzuciłem pierwszy w przepustnice i przez niego dopiero iglicę :D no cóż zdarza się . A mógłby jakiś posiadacz napisać krok po kroku jak to dobrze wyregulować teraz ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...