Divastion Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Witam wszystkich serdecznie, jako, że człowiek ma przewrotną naturę, to i mnie dopadło – sprzedaję swoją wygłaskaną XJotę, której właścicielem jestem od prawie 3 lat. Teraz trochę historii: motocykl miał przede mną 2 właścicieli w kraju (poprzedni kupił go od dobrego znajomego, a sam jest motocyklistą zarejestrowanym na forumhttp://www.yamahaxj.pl, notabene kontynuuję to „dziedzictwo” odkąd mam „Jadzię” w swoim posiadaniu.Motocykl pochodzi z 1998 roku, w którym przeszedł pierwszą rejestrację, do Polski ściągnięty został w 2008 roku. Stan licznika na dzień dzisiejszy to 45592 mile czyli ok 73373 km czy to prawda? nie wiem… wiem jedynie, że dotychczas sprzęgło miał oryginalne oraz kompresja na garach wynosi od 10.8-11.3atm. Dużo by o tym opowiadać, więc streszczę może tylko najciekawsze rzeczy:Motocykl miał pozostać u mnie na dłuższy czas – jestem rosłym facetem i przy 195cm wzrostu pozycja za kierownicą jest taka sobie – ale jakoś powoli oswajałem się z tym wszystkim, no bo przecież: kardan, prostota budowy, wytrzymałość, wygoda dla plecaczka, elastyczny silnik, który przyspiesza i fajnie jedzie choćby na 5tce z 60km/h i 160km/h, przy czym rzędowa 4ka to nie jest mój żywioł… . Dumając nad tym wszystkim postanowiłem mu zafundować pełen serwis, odstawiając go do zaufanego specjalisty (Marek Krawczyk, MOTA Rzeszów – poprzednio ASO Yamaha) powiedziałem mu, żeby robił wszystko, co tylko znajdzie i co mogłoby wyjść w niedługim czasie, efekt? 3000zł za wszystko, z czego tak naprawdę 3 grubsze rzeczy: łańcuch rozrządu + zawory, kompletne sprzęgło (w dalszej części dlaczego komplet).Myślisz sobie pewnie teraz: „dobra, wlepił 3000zł na serwis, a teraz sprzedaje! Śmierdzi ściemą…” Nie skończyło by się na sprzedaży, gdyby jedna malutka, a tak wiele zmieniająca rzecz – kolizja drogowa… Brat jadąc rekreacyjnie do Rzeszowa za moją namową, co by zrobić w ramach gwarancji u chłopaków w serwisie pierdółkę typu wyskakujący kabel z zacisku w kostce przy bezpiecznikach ( w efekcie częściowy brak podświetlenia zegarów) – niby nic, a jednak dając za naprawę 3000zł chcesz mieć wszystko na tip-top; miał niefajną sytuację. Baba na skuterze. Patrzyła się prosto na niego, stała i czekała aż będzie się mogła dołączyć do ruchu i z niewiadomych przyczyn, jak był dosłownie 5m przed nią, ta wyjechała mu przed koła… Przeciwskręt, dosłownie „otarcie” się o nią bokiem, zatrzymanie moto i szybkie oględziny zarówno jej jak i XJoty, Policja itd., itp. Szczęście w nieszczęściu: brat obtłukł sobie rękę, a XJocie nie stało się zupełnie nic poza tym, że doszło jej kilka rysek i wgniotka na wydechu wielkości śliwki. Możecie sobie wyobrazić moją minę, jak siedząc w robocie usłyszałem: miałem kolizję w drodze do Rzeszowa… Całe szczęście, że jemu się nic nie stało, no i skłamałbym, jakbym nie cieszył się z tego, że pancerna XJota zniosła to nad wyraz dobrze… Kończąc tą historię, wyjaśniam jednocześnie powód sprzedaży: za tą szkodę dostanę od TU całkiem niezłe pieniądze, dokładając do tego pieniądze za sprzedaż XJoty będę mógł kupić coś bardziej pasującego mi zarówno fizycznie jak i psychicznie nie mówiąc już o tym, że od zawsze miałem ogromną chęć zjechać gdzieś na lekki szuter i zobaczyć coś, czego nie widać z asfaltu.Otrzymujesz w tej sytuacji motor, o którym mogę powiedzieć z dumą i pierwszy raz w życiu, że jest na chwilę obecną bez absolutnie bez żadnej inwestycji jeżeli chodzi o mechanikę! Ale dla estetów, tudzież ludzi, którzy muszą mieć jakieś minusy:- drobne pęknięcia na owiewkach- brak chłodnicy olejuZrobiłeś już wielkie oczy? Wszystko ładnie, pięknie, tylko brak tej chłodnicy? Zaskoczę Cię – odkąd ją kupiłem, miałem w niej akcesoryjny termometr temp. oleju. Zawsze temp ta oscylowała w granicach 70- do 90 w ogromny upał w korkach i staniu 15 min na wahadełku. Czego brak jej chłodnicy? Otóż, jak przekonasz się sam (albo już to wiesz) – chłodnice te mają to do siebie, że po X latach lubi pojawić się w miejscu mocowania śrub dolotowo-wylotowych niewielkie pęknięcie; czasem pod wpływem zmian temp i drgań przez wiele lat, a czasem z powodu ruszania tego i nie zostawieniu samemu sobie. Dobra, tylko do sprawdzenia zaworów, rzeczona chłodnica musi być ściągnięta... Sprawdzając sobie zaworki pewnego dnia, poskładałem wszystko do kupy no i w trasę, pod koniec drogi, zjazd na cpn - cała prawa nogawka w oleju, gaszę moto, zaglądam do chłodnicy– ukazało się moim oczom wyraźne pęknięcie. Sprawdzam stan – uff na końcu bagnetu, musiałem dolać samochodowego. 10km przejechałem tak jak było i u teścia zamiast się bawić w szukanie serwisów z lutowaniem, cudowaniem i modleniem się, żeby te spawy wytrzymały, to po prostu wywaliliśmy chłodnicę a obieg zmostkowaliśmy. Potem wielkie poszukiwania chłodnicy, pomysł na wstawienie od razu nowej na gniazda na wzór specjalistycznych szybkozłączek, wszystko to okazało się zbędne, gdy wyszło na to, że temp oleju jest większa o 10 stopni w każdych warunkach, czyli teraz przy normalnej jeździe jest 75st a w największe upały dochodziło do 100st… Film olejowy jest bez problemu przystosowany do znoszenia temp. 120st także nie ma sensu tym sobie głowy zawracać. Było to lat temu 2, przez ten czas nic się kompletnie nie działo, przy ostatnim serwisie mi tylko potwierdzili, że z silnikiem jest wszystko cacy i nie ma to zupełnie wpływu na jego żywotność. Teraz ostatnia rzecz, wtedy te 400ml oleju samochodowego co dolałem miało swój wpływ na sprzęgło, które przy jeździe we dwoje i pod górkę lubiło czasem troszkę uślizgiwać. Dowiedziałem się potem, że choćbym nie wiem co robił, to po takiej dolewce oleju samochodowego do motocykla z mokrym sprzęgłem muszę liczyć się z wymianą całego kompletu.Teraz już znasz całą historię XJoty, sam kocham motocykle i wiem jak to jest jechać po sprzęt, który jest niby okazją, stan idealny itp. a na miejscu okazuje się wielkie g… Mam nadzieję, że moje wypociny nie pójdą na marne i moja „Jadźka” trafi w dobre ręce, bo mogę zagwarantować, że będzie służyła wiernie jeszcze wiele, wiele lat. Póki co wszelkie serwisy olejowe i te podobne sprawy są po prostu zbędne, jak fajnie móc komuś powiedzieć, jedyne co masz robić, to dbać bo jest tego warta, lać i jeździć. Co posiada:mechanicznie w stanie idalnymstelaż WINGRACK 2 z systemem monokeypoprzednik dołożył xenon z przodu – zostawiłem, bo problemu z rażeniem innych i zabieraniem dowodu nie miałem, a świeci to bardzo ładniefiltr K&N w pełni przygotowany do pracykardan bez niepokojących luzów, pracuje jak należy i pracował będziedołożyłem deflektor na szybę z racji swojego wzrostuopony Continental RoadAttack 2 z tyłu z 2011 a z przodu świeżo założona z 2015Jeżeli jesteś zainteresowany kupnem, to możemy pojechać do dowolnego serwisu i możesz zlecić rozebranie go nawet w drobny mak, gwarantuję, że jego stan jest idealny. Zadzwoń, pogadamy i chętnie odpowiem na każde pytanie. Odpowiadam na smsy oraz maile.Cena: 6500złtel: 533-2456 43Pozdrawiam i lewa w górę! i wiele więcej pod: https://plus.google.com/photos/103332182026238616276/albums/6149850904591940097 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Tylko nie wstawiaj tego opisu do ogłoszenia, ciężko dobrnąć do końca. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Divastion Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Chciałem od razu szczerze i w otwarte karty ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Divastion Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Aktualizacja cenowa. Jestem skłonny oddać ją za 5900zł. Pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silesian Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 ludzie rzadko doceniają szczerość. Wolą myśleć, że kupują okazję,prawie nie jeżdżoną i serwisowaną w ASO za wartość motocykla co roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.