podkulak Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Witam mam problem z niedogrzaniem Skutera Majesty 250 99r.Po zakupie okazało się, że skuter nie nagrzewa się praktycznie wcale, wyszło że niema termostatu. Niestety niema dostępnych zamienników więc pozostał oryginał w salonie Yamahy 193zł po zamontowaniu sytuacja niewiele się poprawiła termostat przepuszcza wąż za nim po odpaleniu odrazu nabiera delikatnie temperatury.Pytanie czy sprawny termostat powinien być całkowicie szczelny do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury?Pytam zanim pojadę reklamować termostat w serwisie, bo nie chcę się wygłupić.Czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny niedogrzewania się silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 W zaworze wszystkich znanych mi termostatów (a więc sadzę, że w tym z yamahy moze być podobnie) znajduje się otworek odpowiedzialny za odpowietrzenie. Oczywiście przepuszcza trochę cieczy, ale tak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
podkulak Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Rzeczywiście jest tam taki minimalny otworek ale sądzę, że on nie powinien skutkować tym, że od razu po odpaleniu chodź z oporem ale ciecz ma duży obieg przez chłodnicę i na postoju silnik osiąga temperaturę zaznaczoną w połowie wskaźnika dopiero przy gorącej całej chłodnicy wraz z wężem powrotowym do silnika, w trakcie jazdy nie da się zagrzać go do takiej temperatury. Jadąc bardzo wolno mam na myśli jakieś 40 km/h wskaźnik pokazuje mniej więcej 1/4 skali. im szybciej to temp. spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Rozumiem, że układ masz napełniony i odpowietrzony, a termostat założony we właściwą stronę? Po jakim czasie chłodnica zaczyna robić się gorąca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
podkulak Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Płyn w układzie jest uzupełniony myślę, że jest odpowietrzony po uzupełnieniu płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym zapaliłem moto bez korka w chłodnicy na chwilę. Od kopułki którą przykryty jest termostat oprócz węża gumowego idącego do chłodnicy odchodzi cienki gumowy wężyk zdjąłem go i na odpalonym silniku czekałem aż zacznie wypływać z kopułki płyn chłodniczy i założyłem go z powrotem. Sądzę, że nie jest zapowietrzony. Chłodnica zaczyna być gorąca już po około 2 - 3 minutach. Wąż gumowy za termostatem po około 30 sekundach zaczyna robić się ciepły po odpaleniu na zimnym silniku. Termostat założyłem sprężyną w kierunku silnika odwrotnie zresztą nie da się go założyć bo nie zmieściłby się w kopułce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 zdejmij termostat , wloz go zimnego do garnka z goraca woda i obserwuj sie sie bedzie dzialo. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 W sensie kiedy zaczyna się otwierać :-). Ja jestem na tym punkcie przewrażliwiony i gotuje dziada na wolnym ogniu z włożonym termometrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
podkulak Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Podczas gotowania zaczyna się otwierać przy około 75 - 80 stop. C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 A jaką masz wybitą temperaturę na termostacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 (edytowane) jak masz termometr z kapilarą na przewodzie to włóż go między żeberka w chłodnicy i poczekaj na wystartowanie wentylatorabyć może wskaźnik zaniża temperaturę Edytowane 12 Maja 2015 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
podkulak Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Wentylator startuje kiedy na wskaźniku temperatury wskazówka przekroczy połowę skali ale jest to możliwe do osiągniecia tylko na postoju i trwa bardzo długo, podczas jazdy silnik się nie ma szans zagrzać do tej temperaturyCzy jest możliwe by mały obieg płynu chłodniczego był w jakiś sposób przyblokowany lub zatkany i pompa z tego powodu pcha odrazu na duży ?? Taki pomysł mi wpadł do głowy być może bez sensu ale może ktoś się wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Mało prawdopodobne. Pisałeś wcześniej, że po krótkim czasie wszystkie węże robią się gorące. Taka sytuacja, że płyn od razu idzie na duży jest możliwa przy odwrotnym podłączeniu termostatu (pomylone końcówki dużego i małego obwodu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
podkulak Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Tak ale najpierw gorący robi się wąż łączący termostat z chłodnicą a dopiero później drugi łączący chłodnicę z pompą wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Spróbuj z innym termostatem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
podkulak Opublikowano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Niestety nie mam możliwości termostat dostępny jest tylko w salonie yamahy i kosztuje prawie 200zł niema zamienników jeden już kupiłem.A starego nie było. Edytowane 15 Maja 2015 przez podkulak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.