Skocz do zawartości

Fat Bob i mega problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i poproszę o pomoc.

Sprawa tyczy się Fat Boba 2009 r 3400mil,pochodzenie- USA. Motocykl bez wypadkowy, stał obok żródła ognia ale sam się nie palił. Wymieniłem linki gazu,korek wlewu paliwa, manetki,migacz,obudowa filtra powietrza. Reszta to czyszczenie z czarnej sadzy. Po zakończeniu prac, motocykl nie wyświetlił żadnych błędów. Odpalił bez problemu. Po Przejechaniu 100km zaczął się lekko się dławić podczas dynamicznego przyśpieszaniu.Po 500km zaczął nagle się dławić, strzelać w wydechy, szarpać do tego stopnia że nie da się jechać.Komputer na liczniku pokazuje P0131 i P0151) Wymieniłem (pożyczając od kolegi) bez poprawy cewkę, czyjnik tem. powietrza, czujnik tem. silnika. wyczysciłem wtryski i dalej KUPA.

Poproszę o jakieś pomysły, wszystkie kostki wypięta i sprawdzone.

Marcin



Witam wszystkich i poproszę o pomoc.

Sprawa tyczy się Fat Boba 2009 r 3400mil,pochodzenie- USA. Motocykl bez wypadkowy, stał obok żródła ognia ale sam się nie palił. Wymieniłem linki gazu,korek wlewu paliwa, manetki,migacz,obudowa filtra powietrza. Reszta to czyszczenie z czarnej sadzy. Po zakończeniu prac, motocykl nie wyświetlił żadnych błędów. Odpalił bez problemu. Po Przejechaniu 100km zaczął się lekko się dławić podczas dynamicznego przyśpieszaniu.Po 500km zaczął nagle się dławić, strzelać w wydechy, szarpać do tego stopnia że nie da się jechać.Komputer na liczniku pokazuje P0131 i P0151) Wymieniłem (pożyczając od kolegi) bez poprawy cewkę, czyjnik tem. powietrza, czujnik tem. silnika. wyczysciłem wtryski i dalej KUPA.

Poproszę o jakieś pomysły, wszystkie kostki wypięta i sprawdzone.

Marcin

Dodam jeszcze że na początku problemów motocykl na zimno sprawował się dobrze po jakiś 2km zaczynał szarpaś i strzelać w wydechy. Teraz po odpaleniu po kilku sekundach już szaleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy te wskazują na problemy z sondami.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia instalacja elektryczna....mogło się coś przytopić od ognia...



Czy po skasowaniu błędu pojawia się znowu?

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawa tyczy się Fat Boba 2009 r 3400mil,pochodzenie- USA.

Ognioodporny HD, VTX-a już by nie było :biggrin: .

Co do tematu to może być wiele rzeczy, przecież wtyczki itd są z tworzywa, ja bym tego zwłoka rozebrał na części i sprzedał.

Przynajmniej możesz być pewien że wilgoci w ramie nie ma :icon_mrgreen: .

Edytowane przez lysy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli "Tylnia" i "Przednia" oznaczają wydech z tylnego i przedniego gara a "Wartośc" odnosi sie do wskazania a nie do parametrów komunikacji sonda <=> moduł to może wtrysk juz nie może bardziej wzbogacić mieszanki (np. za słabe cisnienie paliwa , pompka zdycha , wtryski otwierają się nieprawidłowo , za duży przewiew - przelotowe kominy ) . Dwie naraz nie mogły paść no chyba że obie mają problem z masą . A z tego co pamiętam sondy lambda wysyłają prosty sygnał 0 - 1 czyli za bogato , za ubogo a moduł krąży sterując wtryskiem wokół wartości przy której się przełączają . No chyba że tu inaczej to nie wiem .



Przeczytałem jescze raz pierwszego posta

- cały układ paliwowy do czyszczenia wraz ze zbiornikiem

- pompka do sprawdzenia , domowym sposobem można policzyć wysokośc słupa cieczy żeby ciśnienie było minimalne jakie musi wytworzyć pompka , skombinowac rurkę , dociąć , pokleic i sprawdzić czy pompka przepchnie i co najważniejsze czy po pewnym czasie pracy też przepchnie .

- wtryskiwacz do sprawdzenia (serwisówka bo nie wiem jak ) , jesli są dwa to trzeba sprawdzić który gar kuleje i czy nie oba

 

Bazuję na tym co jest w tym temacie , nie znam konstrukcji tego ukłądu wtryskowego (schematu też nie widziałem) i moga być rzeczy o których nie wiem .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wtryskowy prosty.Pompa ciśnieniowa paliwa w zbiorniku,wraz z regulatorem ciśnienia....i dwa wtryskiwacze.....

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wtryski każdy na jeden gar czy jedna gardziel na oba gary z dwoma wtryskami - jeden zasadniczy drugi od wzbogacania albo pomocniczy/równoległy ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa osobne....układ podobny do samochodowego.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli sondy lambda mówią prawdę to zasyfiony układ lub pompa z regulatorem zdechła . Wypadało by to potwierdzić sprawdzając temperaturę kolanek - mają mieć podobną temperaturę .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli sondy lambda mówią prawdę to zasyfiony układ lub pompa z regulatorem zdechła . Wypadało by to potwierdzić sprawdzając temperaturę kolanek - mają mieć podobną temperaturę .

Kolanka po 2 minutach pracy motocykla robią się fioletowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli nie połączenia elektryczne a "piorun nie trafia dwa razy w to samo miejsce " to paliwo nie dolata . Jescze mozesz sprawdzić ruchomośc przepustnicy sterowanej z modułu .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...