Skocz do zawartości

honda CR hm 125 elektronika


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowy więc witam wszystkich:)

 

Jestem posiadaczem Hondy CR/HM 125 z dokumentami i homologacją.

 

Mam dwa problemy:

 

1. Pierwszy dotyczy podłączenia z cewki świateł, stopu oraz klaksona.

2. Drugi - brak wyłącznika zapłonu.

 

ad1. Jest to rocznik '99. Wiele rzeczy potrafię zrobić samemu przy moto jednak elektryka to dla mnie magia. Z tej 'kopułki' od magneta czy jak to się nazywa wychodzą dwa przewody. Jeden jak mniemam idzie do świecy a drugi to reszty dodatkowej elektryki która jest rozłączona (przewody wiszą pod bakiem).

 

Moja prośba. Czy jest ktoś w stanie mi wskazać schemat bądź opisać co i jak podłączyć? Dodam że szukałem gotowych schematów ale nie ma to jak ktoś ci wytłumaczy:) Nie chcę niczego popalić....

 

 

ad2. Odnośnie wyłączania zapłonu. Załóżmy że już go kupiłem. I teraz co jak podłączyć żeby iskra zanikła? Słyszałem że jakoś tak robią że iskra idzie w ziemie czy coś jednak samemu się tego nie podejmę.

 

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne moto wkleiłbyś foto , rzadkość :D

 

gaszenie w zapłonie cdi najprościej zrobić instalując wyłącznik ( kupujesz w elektrycznym np do odkurzacza czy lampki ) którego jeden kabel podłączasz do zasilania modułu zapłonowego , a drugi kabel wyłącznika łączysz z masą ( np gdzieś oskrobane z lakieru miejsce ramy , śruba wkręcona w ramę ) i wtedy w pozycji ,,włączony'' masz odciętą iskrę....

 

 

daj jakieś foto poglądowe modułu i nie wiem kabli wychodzących z magneta , szkoda że nie ma mnie w Polsce bo miałbym blisko za flaszkę bym ci pomógł :D

masz w ogóle tam stacyjkę ?

 

nie gaś przez ściąganie fajki ze świecy -owszem zgaśnie ale bardzo szybko zabijesz tym cewkę zapłonową....

 

ogólnie elektryka przez internet to jak seks przez telefon -ciężko.........miernik uniwersalny umiesz obsługiwać ? z magneta powinny wychodzić conajmniej 3 kable ( zasilanie cdi , impulsator , zasilanie świateł ) jeśteś na 100% pewny że są tylko 2 ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za odpowiedź. Fotki wstawię jak obszycie siedzenia mi przyjdzie i zamontuje:) nie, nie jestem pewien ile kabli dokładnie wychodzi ale mając na myśli dwa chodziło mi o dwie wiązki przewodów w których jest kilka przewodów. Stacyjki nie ma, jest lampa klakson i przełącznik do świateł i właśnie ten wyłącznik zapłonu. Wyłącznik nie ma możliwości on/off a jedynie wciskamy i powinno rozlaczyc. Miernik mam i potrafię obsługiwać jak za niedługo odkręcić plastiki i zobaczę dokładnie gdzie te przewody idą. Raz rozlaczylem moto wyciągając fajkę ale 4 iskry przeze mnie przeszły :p Mógłbyś jeszcze raz mi wytłumaczyć to odcięcie zapłonu? Bk to teraz priorytet dla mnie. Z twojego posta wynika ze iskra ma pójść w masę?? Przecież to istne zwarcie...

Dzięki i czekam na odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwarcie ale nieszkodliwe

 

to dziala tak -robisz zwarcie owszem plynie duzy prád bo zwierasz stator do masy ale silnik bez iskry momentalnie gasnie i magneto przestaje sié krecic zanim stator sié przegrzeje czy cos w tym stylu....

 

jak wiesz jak wyglada dioda prostownicza to mozesz dac diode prostownicza miedzy wylacznik a mase -tak to rozwiazuje fabryka robiac wyprowadzenie gaszenia z cdi,,,,

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo, dużo lepiej jest włączyć szeregowo przycisk/wyłącznik normalnie zamknięty, w przewód który idzie od impulsatora do modułu. Zrobiłem tak w swojej CR i jest bajka. Jak chce zgasić, tylko naciskam przycisk i gaśnie. Płynie tam mały prąd, bez żądnych zwać ani żadnych innych dziwnych kombinacji.



Tutaj przykładowe podglądowe gaszenie. Przy zwarciu będzie płynął duży prąd, przez co ten wyłącznik szybko się zużyje .
http:// www76. zippyshare. com/v/XTI1Iv H9/file.html



Usunąć spacje ( nie chce się dodać link standardowo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aczkolwiek takiego rozwiazania nikt nie stosuje fabrycznie wiec cos musi byc na rzeczy...

 

gaszenie na zwarcie jest nomalnym fabrycznym rozwiazaniem....

 

nie probuj robic gaszenia na zasadzie wylacznika w obowodzie zasilana cdi z statora -tam jest wysokie napiecie i chwilowo sporo prad do tego calosc plynie impulsami i bardzo szybko zniszczy ci wylacznik, albo po wylaczeniu wylacznikiem zrobi sie luk elektryczny i moto nie bedzie gasnac odrazu...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...