napster-karol Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Witam.Jestem nowy więc witam wszystkich:) Jestem posiadaczem Hondy CR/HM 125 z dokumentami i homologacją. Mam dwa problemy: 1. Pierwszy dotyczy podłączenia z cewki świateł, stopu oraz klaksona.2. Drugi - brak wyłącznika zapłonu. ad1. Jest to rocznik '99. Wiele rzeczy potrafię zrobić samemu przy moto jednak elektryka to dla mnie magia. Z tej 'kopułki' od magneta czy jak to się nazywa wychodzą dwa przewody. Jeden jak mniemam idzie do świecy a drugi to reszty dodatkowej elektryki która jest rozłączona (przewody wiszą pod bakiem). Moja prośba. Czy jest ktoś w stanie mi wskazać schemat bądź opisać co i jak podłączyć? Dodam że szukałem gotowych schematów ale nie ma to jak ktoś ci wytłumaczy:) Nie chcę niczego popalić.... ad2. Odnośnie wyłączania zapłonu. Załóżmy że już go kupiłem. I teraz co jak podłączyć żeby iskra zanikła? Słyszałem że jakoś tak robią że iskra idzie w ziemie czy coś jednak samemu się tego nie podejmę. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Fajne moto wkleiłbyś foto , rzadkość :D gaszenie w zapłonie cdi najprościej zrobić instalując wyłącznik ( kupujesz w elektrycznym np do odkurzacza czy lampki ) którego jeden kabel podłączasz do zasilania modułu zapłonowego , a drugi kabel wyłącznika łączysz z masą ( np gdzieś oskrobane z lakieru miejsce ramy , śruba wkręcona w ramę ) i wtedy w pozycji ,,włączony'' masz odciętą iskrę.... daj jakieś foto poglądowe modułu i nie wiem kabli wychodzących z magneta , szkoda że nie ma mnie w Polsce bo miałbym blisko za flaszkę bym ci pomógł :D masz w ogóle tam stacyjkę ? nie gaś przez ściąganie fajki ze świecy -owszem zgaśnie ale bardzo szybko zabijesz tym cewkę zapłonową.... ogólnie elektryka przez internet to jak seks przez telefon -ciężko.........miernik uniwersalny umiesz obsługiwać ? z magneta powinny wychodzić conajmniej 3 kable ( zasilanie cdi , impulsator , zasilanie świateł ) jeśteś na 100% pewny że są tylko 2 ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napster-karol Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Witam i dzięki za odpowiedź. Fotki wstawię jak obszycie siedzenia mi przyjdzie i zamontuje:) nie, nie jestem pewien ile kabli dokładnie wychodzi ale mając na myśli dwa chodziło mi o dwie wiązki przewodów w których jest kilka przewodów. Stacyjki nie ma, jest lampa klakson i przełącznik do świateł i właśnie ten wyłącznik zapłonu. Wyłącznik nie ma możliwości on/off a jedynie wciskamy i powinno rozlaczyc. Miernik mam i potrafię obsługiwać jak za niedługo odkręcić plastiki i zobaczę dokładnie gdzie te przewody idą. Raz rozlaczylem moto wyciągając fajkę ale 4 iskry przeze mnie przeszły :p Mógłbyś jeszcze raz mi wytłumaczyć to odcięcie zapłonu? Bk to teraz priorytet dla mnie. Z twojego posta wynika ze iskra ma pójść w masę?? Przecież to istne zwarcie... Dzięki i czekam na odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 zwarcie ale nieszkodliwe to dziala tak -robisz zwarcie owszem plynie duzy prád bo zwierasz stator do masy ale silnik bez iskry momentalnie gasnie i magneto przestaje sié krecic zanim stator sié przegrzeje czy cos w tym stylu.... jak wiesz jak wyglada dioda prostownicza to mozesz dac diode prostownicza miedzy wylacznik a mase -tak to rozwiazuje fabryka robiac wyprowadzenie gaszenia z cdi,,,, Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertfilip Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Dużo, dużo lepiej jest włączyć szeregowo przycisk/wyłącznik normalnie zamknięty, w przewód który idzie od impulsatora do modułu. Zrobiłem tak w swojej CR i jest bajka. Jak chce zgasić, tylko naciskam przycisk i gaśnie. Płynie tam mały prąd, bez żądnych zwać ani żadnych innych dziwnych kombinacji.Tutaj przykładowe podglądowe gaszenie. Przy zwarciu będzie płynął duży prąd, przez co ten wyłącznik szybko się zużyje . http:// www76. zippyshare. com/v/XTI1Iv H9/file.htmlUsunąć spacje ( nie chce się dodać link standardowo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 aczkolwiek takiego rozwiazania nikt nie stosuje fabrycznie wiec cos musi byc na rzeczy... gaszenie na zwarcie jest nomalnym fabrycznym rozwiazaniem.... nie probuj robic gaszenia na zasadzie wylacznika w obowodzie zasilana cdi z statora -tam jest wysokie napiecie i chwilowo sporo prad do tego calosc plynie impulsami i bardzo szybko zniszczy ci wylacznik, albo po wylaczeniu wylacznikiem zrobi sie luk elektryczny i moto nie bedzie gasnac odrazu... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napster-karol Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Dzięki za pomoc. Jeden z 6 przewodów z modulu po zwarciu z masą wyłącza silnik. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.