Major87 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 (edytowane) Witajcie.W końcu byłby czas, żeby ta moja nieszczęsna GPZta wróciła do życia. Starego silnika nawet nie rozbierałem do końca, wystarczyły mi pozrywane gwinty w głowicy, rozpieprzone magneto, wyciągnięty łańcuszek rozrządu, opiłki metalu w oleju, pożarte o-ringi i kilka innych rzeczy, żeby skazać dziada na śmierć. Stoję więc przed zakupem innego silnika i tu mam kilka pytań.Co będzie mi potrzebne do zamontowania i uruchomienia silnika drugiej generacji? Cewki, moduł, ale czy coś jeszcze?Do jakich przebiegów mniej więcej warto w ogóle się zastanawiać? Moja Kawa miała nakręcone koło 37k mil, ale silnik jest zrujnowany. Teraz mam na oku inny piec z 2000 roku z przebiegiem niemal identycznym. Gość pisze, że nic nie cieknie, nie kopci, nie ma żadnych niepokojących stuków i generalnie piecyk w dobrym stanie. Co mnie niepokoi, to łańcuszek rozrządu - okolice 50kkm to chyba zbliżająca się wymiana?Kolejna rzecz, czy ma ktoś może fiszki do GPZtek? Ja szukałem, ale o dziwo nic nie wpadło mi w oko.Warto zawracać sobie głowę piecami, które leżą w jakiejś syfiastej komórce na kupie innych staroci, z niezatkanym dolotem i wydechem? Wydaje mi się, że raczej bardziej niż pewne, że do środka naleci masa różnego śmiecia...Kwestia rozrusznika - czy do modelu z 2000 będzie pasował rozrusznik z 89? To samo gaźniki?Jak najlepiej naszykować sobie swojego rodzaju 'dupochron' przy zakupach przez net, bez możliwości obejrzenia silnika na żywo i choćby pomiaru kompresji? O co jeszcze wypytać, na co zwracać uwagę?Z góry dzięki za wszelkie informacje i podpowiedzi.PozdroTomek Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez Major87 Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 http://www.servicehonda.com/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 a oplaca Ci sie to reanimowac ? jak chcesz jezdzic , a nie masz kasy na jakis fajny nowy sprzet , to rozgladnij sie za stara VFR lub GSX olejakiem...aby to zajechacc to musial bys zlac olej i trzymac na odcieciu poki korba nie wyjdzie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Z tym łańcuszkiem przy 50 kkm podobno tak jest, tylko pytanie, czy to nie mit po cofanych licznikach :) Moja jak sprzedawałem, miała 45 kkm i nie było słychać łańcuszka. To Ty Major masz 1 gen i chcesz włożyć silnik 2 gen czy jak? Wielkich różnic poza kołem magnesowym nie było. Wg mnie jak dostaniesz pisemną gwarancje rozruchową na silnik (o ile coś takiego jest możliwe), to warto spróbować. Jakie koszty takiej zabawy? Wiadomo, ze uzywany silnik wiąże się z ryzykiem. Zawsze możesz sprzedać padło na części i szukać czegoś sprawnego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Trochę późno odpisuję, ale właśnie skończyły mi się wakacje fundowane przez moderatora :).Moja GPZta to rocznik 89, czyli pierwsza generacja. Chciałem wsadzić silnik z drugiej, ale tylko ze względów czysto finansowych. Magneto do mojego rocznika to nie raz koszt silnika lub więcej. Gdybym tak kupił silnik '93 lub młodszy, podmienił elektrykę (tutaj jednak są pewne istotne różnice), to przy założeniu, że nowy piec byłby ok, to sprawa typu 'plug and play'.Problem jest jednak taki, że prawie nikt nie daje gwarancji rozruchowej, a jeśli już, to silnik musi być montowany w serwisie i muszę mieć raport jako potwierdzenie. Opcja ta wybitnie mi nie pasuje.Nitomen, tu nie chodzi o kasę na fajny, nowy sprzęt czy o moto do jazdy. Jest jeszcze Suza i mała spisuje się doskonale, dojadę nią wszędzie, bezpiecznie i bardzo tanio. Są też różnego rodzaju kredyty itp i nic nie stoi na przeszkodzie, żebym bujał się nowym Gixem, ale kredyt na zabawki odpada. Na upartego nie jest mi potrzebne w ogóle drugie moto, ale chciałem sobie zafundować coś do dłubania i przy okazji nauki :). VFR jest na mojej liście zakupów tak czy siak, obok kilku innych maszyn, ale nie jako padło do kapitalnego remontu, tylko jako dodatek do planowanej kolekcji :).Piotrek, znalazłem dokładnie to samo chwilę po napisaniu posta, ale dziękuję za pomoc :).Chyba jedyne sensowne rozwiązanie, to test kompresji na miejscu i obsłuchanie pracującego silnika - czyli mimo poszukiwań żadnej Ameryki nie odkryłem. Odkryłem natomiast fajny sklep z nowymi częściami, które są nie raz kilka razy tańsze niż w innych miejscach, za przykład niech posłuży łańcuszek rozrządu. W sklepie polecanym przez większość ludzi kosztuje koło ośmiu dych, w tym 'nowym' - lekko ponad trzy :). Czyli remont mojego silnika będzie kosztował tyle, co inny piecyk z eBay'a.W chwili obecnej mam już dotarte zawory, przygotowaną uszczelkę pod głowicę, sama głowica czyściutka jak niemal nówka sztuka, pierścienie się robią, blok jest 'umówiony' na honowanie i planowanie razem z głowicą itp. Muszę zamówić jeszcze kilka pierdół i mogę to składać do kupy :D. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 W chwili obecnej mam już dotarte zawory, przygotowaną uszczelkę pod głowicę, sama głowica czyściutka jak niemal nówka sztuka, pierścienie się robią, blok jest 'umówiony' na honowanie i planowanie razem z głowicą itp. Muszę zamówić jeszcze kilka pierdół i mogę to składać do kupy :D.Czyli jednak robisz ten "zrujnowany" silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzeł zx 12` Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) '' Odkryłem natomiast fajny sklep z nowymi częściami, które są nie raz kilka razy tańsze niż w innych miejscach, za przykład niech posłuży łańcuszek rozrządu. W sklepie polecanym przez większość ludzi kosztuje koło ośmiu dych, w tym 'nowym' - lekko ponad trzy :). '' Może byś się pochwalił co to za sklepik? Edytowane 19 Maja 2015 przez orzeł zx 12` Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Gdzieś w Anglii... Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzeł zx 12` Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 To też by mnie interesowało ponieważ w Anglii mam dwóch braci i może czasem bym coś ''ciągnął'' stamtąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 To Major będzie mógł otworzyć sprzedaż wysyłkową tanich części :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Gdzie tam Limo, jak już to wszystkie części zachowam dla siebie, bo nie wiadomo, co może się posypać następne :).Oreł - Cornwall Kawasaki - google is your friend :). Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.