K@mil Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 witam,chłopaki powiem krótko - potrzebuję rady i pomocy.Mam od kilku lat kawasaki kdx 125 2t - jeździło mi się przez kilka lat nawet całkiem spoko ale trochę się wszystko powoli zużywało i przyszedł czas wymiany części - taki generalny remont silnika. W zeszłym sezonie wymieniłem tłok, pierścienie, szlif tulei i zmieniłem też zębatkę przód bo mi zęby zjadło ( pierw była na 13 zębów ale w sklepie nie mieli 13 więc założyłem 14). Teraz w zimie postanowiłem zrobić dalszy remont silnika. Zmieniłem więc olej, wymieniłem uszczelniacze, łożyska na wale a także zmieniłem zębatkę tył (oryginał). Wszystko inne było/jest cacy. Pierścienie, tłok są ok, także zawory wydechowe(2 lata temu kupiłem nowe oryginalne i gdy teraz zaglądałem do nich to też są ok w bdb stanie). Mój problem tkwi w tym że po tym remoncie powinno mi go wyrywać spod dupy, powinien mieć jadu itp a wcale tak nie jest. Nie jest to mój pierwszy moto. Wydaje mi się, że po tych wymianach, po tym remoncie(wymiana tłoka itd, zaworów, łożysk na wale - takich najważniejszych rzeczy) powinien ten moto być osa, powinien mieć dużo mocy.Mam wrażenie że coś mi go blokuje na 4(tzn od 1 do 4 to nawet "w miarę (ale nie zadowalająco mnie) szybko się wchodzi a 5 i 6 to już trzeba jechać i jechac- a kiedyś to od 1 do 6 to kilka sekund)Nie wiem o co chodzi. Co powinienem wymienić, co sprawdzić???. Silnik nie ma teraz żadnych luzów , nie wiem o co może chodzić, dlaczego on nie ma mocy takiej jaką powinien mieć. Jeśli coś niezrozumiale napisałem albo coś was zaciekawiło, albo macie jakieś pomysły to piszcie, walcie śmiało, może Wy mi pomożecie,naprowadzicie, powiecie do czego warto zajrzeć, co może być przyczyną, co w takich moto się jeszcze wymienia.Z góry dzięki, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Są jeszcze jakieś objawy (nie pali,przerywa itp) ,czy tylko to przyspieszanie ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Piec ogarnoąłeś i jeśli wszystko porawnie złożyłes ( z serwisówką) to problemów może byc kilka np filtr powietrza, paliwa, błacha sparawa ale może zagięty masz weżyk od paliwa? ,sprawdź czy niemasz zaolejonego tłumika, oraz sprawdź sam gaźnik niewiem jaki jest w twoim kdx-ie ale możesz mieć np pęknięta mębrane w gaźniku co np na wolnych obrotach nię będzie robiło większej różnicy (równe wolne obr) jednak nie będzie on osiągał mocy maxymalnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 możesz mieć np pęknięta mębrane w gaźniku co np na wolnych obrotach nię będzie robiło większej różnicy (równe wolne obr) jednak nie będzie on osiągał mocy maxymalnej W tym gaźniku niema membrany Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 DZIKOWSKI, pali bardzo dobrze, zawsze z pierwszego kopa, nie przerywa. On wchodzi na obroty ale nie tak jak powinien. Powinien szybko, a wchodzi jak lepszy komar Oczywiście będę wszystko po kolei sprawdzał, zaraz tłumik zdejmę , ogarnę filtr powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 W pierwszym poście napisałeś,że "pierścienie,tłok ok"Ile km zrobiłeś na tym tłoku ?A jak wygląda cylinder ?Jaki luz jest pomiędzy tłokiem a cylindrem ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Trudno mi jest powiedzieć ile km ale myślę ze ok 1000. Cylinder spoko, po szlifie, żadnych rys, dopasowany do nowego tłoka, a luz pomiędzy tłokiem a cylindrem to nie wiem. Szlif i dopasowanie do cylindra robiła mi firma/mechanik co prowadzi sklep motoryzacyjny i robią także mechanikę moto. więc raczej zrobili mi dobrze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Zawór wydechowy na pewno dobrze podłączyłeś ?Otwiera się przy wchodzeniu na wyższe obroty ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 W tym gaźniku niema membrany Aha mój błąd. Nie zmieniałes dyszy w gaźniku? może go lekko zalewa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Zawór wydechowy na pewno dobrze podłączyłeś ?Otwiera się przy wchodzeniu na wyższe obroty ?Zawory dobrze założone, otwiera je, czuć nawet. Aha mój błąd. Nie zmieniałes dyszy w gaźniku? może go lekko zalewa? Gaźnik przeczyściłem teraz, wszystko w nim oryginalnePiszcie mi wszystko co może być, ja będę to sprawdzałGaźnik jeszcze raz sprawdzę, zawory tak samo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 masz serwisówke do tego? Może za niski stan paliwa w komoże pływakowej? sprawdż z serwisówka czy ma dobre dysze? A gaźnik wyjął bym jeszcze raz i zawiózł do myjki ultradźwiękowej a potem ponownie wyregulował. Może dałeś za bogata miesznkę? jaki kolor świecy? moze daj foto świecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Stawiam na gaźnik, kolor świecy będzie pomocny. Prawdopodobnie mieszanka jest zbyt bogata, opisz świecę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) A czy jeśli jak piszesz odpala zimny bez ssania od kopa to nie jest objaw źle wyregulowanego gaźnika? Czyli zła mieszanka po zagrzaniu silnika? Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Z takich prozaicznych rzeczy przychodzi mi do głowy jeszcze świeca o złej wartości cieplnej. A nie, nie zmienialeś świecy i kilka lat się tym wozisz. Tak czy inaczej warto do niej zerknąć :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Z takich prozaicznych rzeczy przychodzi mi do głowy jeszcze świeca o złej wartości cieplnej. A nie, nie zmienialeś świecy i kilka lat się tym wozisz. Tak czy inaczej warto do niej zerknąć :-) Masz rację, świecy nie zmieniałem odkąd kupiłem moto :) sprawdzę to, zmienię . Jaką polecacie??, nie mam serwisówki masz serwisówke do tego? Może za niski stan paliwa w komoże pływakowej? sprawdż z serwisówka czy ma dobre dysze? A gaźnik wyjął bym jeszcze raz i zawiózł do myjki ultradźwiękowej a potem ponownie wyregulował. Może dałeś za bogata miesznkę? jaki kolor świecy? moze daj foto świecyOk, znajdę serwisówkę i będę starał się sprawdzić :) A czy jeśli jak piszesz odpala zimny bez ssania od kopa to nie jest objaw źle wyregulowanego gaźnika? Czyli zła mieszanka po zagrzaniu silnika?Kurcze, zdaje mi się że gaźnik jest dobrze wyregulowany. Zapala mi bardzo dobrze, czy ssanie załącze czy nie to bez różnicy- odpala identycznie. Także nie wiem jak mogę ten gaźnik wyregulować ?! Stawiam na gaźnik, kolor świecy będzie pomocny. Prawdopodobnie mieszanka jest zbyt bogata, opisz świecę. Robię mieszankę nie 1:40 (zalecana do cross enduro) a 1:50. Jak robiłem 1:40 to za dużo i wypluwał, z tłumika na tylny błotnik parskało i tako. Jak robię 1;50 to jest już tak nawet dobrze. Mieszam z olejem Orlen 2t syntecośtam. Może być wina też oleju ??? Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez K@mil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.