Skocz do zawartości

Wymiania uszczelek kolektora wydechowego Honda CBR 600 F4


Darekz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zabrałem się za wymianę uszczelek kolektora wydechowego w mojej Hondzie. Po rozmontowaniu okazało się że licząc od głowicy były tam: miedziana uszczelka, jakiś pierścień i dopiero końcówka kolektora. Zdziwiło mnie to, że pomiędzy tym pierścieniem, a kolektorem nie było żadnego uszczelnienia. Tak wygladają części, które wymontowałem (sorry za jakość zdjęć):
https://imageshack.com/i/ipqgYkJEj
https://imageshack.com/i/idE6MzYvj
W Larssonie kupiłem uszczelki o wymiarach 35x43x4 :
https://imageshack.com/i/idq9Xx54j
Średnica zewnętrzna końcówki kolektora ma 41mm, średnica zewnętrzna tego pierścienia ma 44mm i tyle samo ma średnica gniazda w głowicy (44mm). Pierścień nachodzi na końcówkę kolektora tak jak jest na zdjęciu:
https://imageshack.com/i/eyehJboUj
Tyle, że nie było miedzy nimi żadnego uszczelnienia. Zastanawiam się teraz jak to wszystko poskładać. Czy montować ten pierścień? Jeśli tak to w jakiej kolejności? Czy też zamontować tylko nową uszczelkę i kolektor? Czy ktoś miał podobną sytuację, jeśli tak to jak sobie z tym poradził? Dzięki z góry za każdą pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam nie powinno być pierścionka z miedzi między głowicą a rurą ?

poza tym chyba odpadł kołnierz bo nie wydaje mi się żeby nowa uszczelka zaciskała się na rurze po skręceniu, choć możliwe że gniazdo jest stożkowe i jednak uszczelka się zaciska

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścien z miedzi był (na 1 zdjęciu po lewej) między głowica a tym drugim pierścieniem (redukcja, tulejka, gniazdo nie wiem jak to nazwać na 1 zdjęciu jest po środku), a później w ten pierścień wchodziła rura od kolektora. Między tym srodkowym pierścieniem a kolektorem nie było widać żadnego uszczelnienia. Ten srodkowy pierścień dość sztywno siedział w głowicy. Na innym forum pojaiwła sie odpowiedź ze moge mieć nie oryginalny kolektor wydechowy i ten srodkowy pierścień to jakiś rodzaj redukcji, stąd moja prośba czy ktoś zna średnicę zewnetrzną rurek od kolektora tych co przychodza do głowicy w oryginalnym kolektorze od CBR 600 F4 z 2000r?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeglądnięciu zdjęć na aukcjach, doszedłem do wniosku, że mam nie oryginalny kolektor wydechowy. kształt jest inny, a dodatkowo magnes go nie przyciąga wiec pewnie jest ze stali nierdzewnej.
https://imageshack.com/i/idVV9NI2j
https://imageshack.com/i/p9TvUnV1j
Czy ktoś z was orientuje się co to może być za kolektor? Nie znalazłem na nim żadnych oznaczeń.
Poskładam to tak samo jak było z tym, że na nowych uszczelkach dedykowanych do mojego modelu między głowicą, a tą redukcją i zastanawiam sie jak to uszczelnić między redukcją a kolektorem. Spróbuje poszukać jakichś podkładek na wymiar lub jak nie znajdę to pewnie dam tam pastę do wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...