Skocz do zawartości

Skuteczność hamulców


Gość komandosek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość komandosek

Cześć,

 

1. Chcę poprawić skuteczność działania hamulców. Działają poprawnie, ale jak pojeżdże z 20 minut to ręka mnie boli od hamowania.

Mam CBF 500 z jedną tarczą z przodu. Jak tanio sprawić by działały lepiej. Inna pompa? Jeśli tak to jaka?

 

2. Od czego tak na prawdę zależy siła hamowania? Im bardziej wydajna pompa tym większa dźwignia(duży tłok na górze, małe na dole?) i mocniejsze hamowanie? Jak to działa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jedną tarczą przy tej masie nic nie zrobisz. Ten złom jest po prostu za ciężki.

Walczyłem z tematem w Cebuli, przerobiłem ileś pomp, wynalazków. Chociaż, jak mi się klamki powyginały w "bawole rogi", to jakoś tak.. Łatwiej.

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siła hamowania zależy od średnicy tłoczka. Jak będzie za duża wydajność (średnica tłoczka) to klama będzie twarda jak skała a hamowanie słabe. Radialka trochę poprawi hamowanie ale bez szału. Jak chcesz dobrze to jakiegoś niezłego zacisku i zrób to tego adapter, większą tarczę też można pewnie zapodać ale nie wiem czy jest sens tak się z tym bawić. Najprościej będzie przeszczepić całe zawieszenie przód od czegoś co ma już niezłe hamulce. Wtedy nie będzie tyle zabawy z przeróbkami a i właściwości jezdne się poprawią. Jak sprzedasz swoje części to koszt nie będzie duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Zastanawiałem się nad takim rozwiazaniem. Trzeba by przeszczepic przednie kolo. Lagi mogą zostać, mają mocowanie na drugi zacisk (fabrycznie, ten typ tak ma).

 

Klamka jest twarda jak nieszczęście. Czyli rozumiem, ze moglbym założyć nowe kolo, tarcze, zacisk i zostawić pompę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensownie to założyć stalowy oplot znacząca poprawa hamowania i dozowalności. Przekładanie zawieszenia to chyba przerost formy nad treścią, bo lepiej zmienić motonga.

Edytowane przez sosek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik i znacznik dla sterowania ABSem masz w tej tarczy, która jest. Teoretycznie może wystarczyć wsadzenie drugiej tarczy, zacisku i zmiana pompy na taką z CBRy na przykład (tam są te same tarcze, zdaje się).

 

W ogóle dziwię się, że jeszcze tego nie zrobiłeś.

A w GSie jak się heble zachowywały?

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale tam chyba większa tarcza była, z tego co kojarzę.

Jak nie masz CBSu, to pakuj drugi zacisk i tarczę i będzie git.



Z innej beczki - skoro masz twardą klamę, a hamulce słabe, to może masz klocki hu*owe?

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...