Gość komandosek Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Cześć, 1. Chcę poprawić skuteczność działania hamulców. Działają poprawnie, ale jak pojeżdże z 20 minut to ręka mnie boli od hamowania.Mam CBF 500 z jedną tarczą z przodu. Jak tanio sprawić by działały lepiej. Inna pompa? Jeśli tak to jaka? 2. Od czego tak na prawdę zależy siła hamowania? Im bardziej wydajna pompa tym większa dźwignia(duży tłok na górze, małe na dole?) i mocniejsze hamowanie? Jak to działa??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Zacznij od wymiany przewodu na oplot i zmiany klocków na miękkie. Przy jednej tarczy, cudów raczej nie będzie. Za duża masa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Z jedną tarczą przy tej masie nic nie zrobisz. Ten złom jest po prostu za ciężki.Walczyłem z tematem w Cebuli, przerobiłem ileś pomp, wynalazków. Chociaż, jak mi się klamki powyginały w "bawole rogi", to jakoś tak.. Łatwiej. Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Siła hamowania zależy od średnicy tłoczka. Jak będzie za duża wydajność (średnica tłoczka) to klama będzie twarda jak skała a hamowanie słabe. Radialka trochę poprawi hamowanie ale bez szału. Jak chcesz dobrze to jakiegoś niezłego zacisku i zrób to tego adapter, większą tarczę też można pewnie zapodać ale nie wiem czy jest sens tak się z tym bawić. Najprościej będzie przeszczepić całe zawieszenie przód od czegoś co ma już niezłe hamulce. Wtedy nie będzie tyle zabawy z przeróbkami a i właściwości jezdne się poprawią. Jak sprzedasz swoje części to koszt nie będzie duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Zastanawiałem się nad takim rozwiazaniem. Trzeba by przeszczepic przednie kolo. Lagi mogą zostać, mają mocowanie na drugi zacisk (fabrycznie, ten typ tak ma). Klamka jest twarda jak nieszczęście. Czyli rozumiem, ze moglbym założyć nowe kolo, tarcze, zacisk i zostawić pompę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosek2 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Sensownie to założyć stalowy oplot znacząca poprawa hamowania i dozowalności. Przekładanie zawieszenia to chyba przerost formy nad treścią, bo lepiej zmienić motonga. Edytowane 21 Marca 2015 przez sosek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Nie wymienialem bo od poczatku balem się ze będzie za słabo i nie starczy. Nie chce zmieniać motocykla. Edytowane 21 Marca 2015 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 To dołożenie drugiej tarczy skoro jest ona tam przewidziana i stalowy oplot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Mam układ ABS. Czy tarcza musi być oryginalna, z absem? Czy zacisk tez musi być pod ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 A masz dual czyli CBS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Czujnik i znacznik dla sterowania ABSem masz w tej tarczy, która jest. Teoretycznie może wystarczyć wsadzenie drugiej tarczy, zacisku i zmiana pompy na taką z CBRy na przykład (tam są te same tarcze, zdaje się). W ogóle dziwię się, że jeszcze tego nie zrobiłeś. A w GSie jak się heble zachowywały? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Szału nie było ale lepiej. Nie mam CBSu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 No, ale tam chyba większa tarcza była, z tego co kojarzę. Jak nie masz CBSu, to pakuj drugi zacisk i tarczę i będzie git.Z innej beczki - skoro masz twardą klamę, a hamulce słabe, to może masz klocki hu*owe? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Nie mam porownania. Klocki to trw spiekowe. Edytowane 21 Marca 2015 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 A jak stopala próbujesz robić, to co jest? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.