wiciu_r Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Typowo laicki problem świeżaka.Kupiłem Freewinda na dojazdy do roboty na dziurawym asfalcie z czego moto te wywiązuje się 200% lepiej niz poprzedni maxi skuter.Jazdy w terenie to na razie porażka ponieważ moto ma szosowe gumy więc jakiekolwiek błoto i kręcę się jak gów... w przeręblu.Dojrzewam do zakupu drugiego tylnego koła na typowych terenowych klockach, tak aby na weekend móc w parę minut zmienić przeznaczenie moto. Pytanie czy przód jako nienapędowy może zostać szosowy bo jak zauważyłem nawet na błocie kierunek lapie czy skrobać grosza na kolejne koło z klockiem?Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Kup opony typu Metzeler Tourance - nie pożałujesz. Na asfalt są ok a i w lekkim terenie dają radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Teraz mam Battlax BT45, a te Metzelery tez terenowo nie wyglądają. Raczej zależy mi na gumach na których bez problemu dojadę zaoranym polem na opuszczona bazę rakietową gdzie pykamy asg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Tourance to nie jest typowo terenowa opona, nie ma takich właściwości jak kostka - ale wg mnie jest to idealna opona do turystyków, które czasami zjeżdżają z asfaltu. Bardzo uniwersalna opona, miałem je w 2 motocyklach, mam też w obecnym, często zapuszczam się w leśne ścieżki i nie ma na co narzekać. Na szutrach bez porównania lepiej w stosunku do opon z bieżnikiem "asfaltowym". Chyba, że trafi się błoto, które sięga do zębatki to jest trochę gorzej. Jak założysz kostkę to na asfalcie będzie bardzo zła przyczepność i dość szybko zniknie bieżnik. Chyba, że wolisz przekładać oponę przed każdym wyjazdem ;) Bo jak kupisz drugą felgę to będziesz też musiał mieć drugą tarczę hamulcową, przekręcanie tarczy nie będzie zbyt wygodne ani nie wyjdzie jej na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Zgadzam się, że lepszym pomysłem jest zainwestowanie w uniwersalną oponę. Chyba, że nie przeszkadza ci ciągła wymiana kół no i spory koszt obręczy z tarczami, oponami itp.Jeżeli zmienisz tylko tylne koło to na pierwszym błotku poznasz co to grawitacja. Wolałbym już mieć z tyłu gorszą oponę niż z przodu. Od siebie proponuje Mitasa E09 - kostka, ale dobra na asfalt - idealna do freewinda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.