Skocz do zawartości

Czy ktoś ma/miał Hondę CRF250L ?


Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje opinii użytkowników o Hondzie CRF250L.

 

Najbardziej interesuje mnie przelotowa prędkość (bez pałowania moto) i dostępność (najlepiej wraz z cenami) akcesori przydatnych do podróży np. płyta pod silnik, bagażnik, ewentualnie jakieś stelaże boczne jako podpory do sakw lub zamiast tego rogal?, tankbag itp.

 

Z tego co już wiem, to ma dość mały zasięg, ale można dokupić 12 l. zbiornik Acerbisa - do montażu bez przeróbek w moto. Koszt ok 1 tys.

 

Wiem, że babka jedzie samotnie na tym moto dookoła świata - trochę już u niej rzeczy podpatrzyłem.

 

Czytałem też gdzieś, że tylny subframe ma podane maksymalne obciążenie 4 kg, co trochę mnie zniechęca do tego moto. Czy ktoś może to potwierdzić, albo może przetestował już wożenie większej ilości bagażu?

 

Z góry dzięki za wszelkie przydatne info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii CRF250L nie pomogę, ale rozważałeś WR250R? Ta sama klasa co Honda, ale mocniejsza, lepsze zdolności terenowe, na asfalcie nie gorsza niż CRF. Motocykl produkowany od 2008 roku, dużo ludzi zrobiło masę kilometrów (nawet pod 100tyś km.). Ze znanych wad tylko pompa paliwa w pierwszych rocznikach.

 

Akcesoryjne baki robi Safari i IMS o pojemności nawet 18 litrów. Akcesoria do przygotowania motocykla na długą podróż są bez problemu dostępne w stanach, u nas trochę gorzej, ale z osłoną silnika nie ma problemu.

 

Prędkość przelotowa na seryjnych przełożeniach to spokojnie 100 km/h. Po zmianie przełożeń na bardziej terenowe i założeniu kostek nadal można jeździć 90km/h cały dzień z wystarczającym zapasem mocy na wyprzedzanie. Spalane w takiej konfiguracji na asfalcie to ok. 3,5l,

Edytowane przez Varg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

mam taką Hondę. Przelotowa prędkość bez meczenia silnika to 110, 125 to max jaki się da wycisnąć. Znam historie laski co objeżdża na niej świat. Moto może i się nadaje do spooooookooojnej turystyki , jak dla mnie jest za wolne przy wyprzedzaniu aut. Ja używam go do jazdy po pracy wokoło komina, po leśnych, polnych gruntówkach i tam jest wystarczające, ja latam tylko po płaskim bo u mnie płasko, do większych - średnich podjazdów się nie nadaję. W polu całkiem ładnie się zbiera i 100+ kilometrów na niej walnąć polami to przyjemność. Przy mojej jeździe 95% off , spala spokojnie 5l. Moto jest fajne i wziął bym go ponownie, ale do latania po gruntówkach a nie asfaltowych drogach. Pooglądaj filmiki na Yotube zobaczysz co to za moto.

 

Ja myślę , że WR jest lepsze mocowo, co do żywotności 100tyś/km to raczej po wymianie dwóch tłoków. Moim zdaniem crf250l będzie żywotniejsze servisówka podaje olej 12tyś/km, zawory 24tyś/km.

Edytowane przez Ordon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poszukuje opinii użytkowników o Hondzie CRF250L.

 

Najbardziej interesuje mnie przelotowa prędkość (bez pałowania moto) i dostępność (najlepiej wraz z cenami) akcesori przydatnych do podróży np. płyta pod silnik, bagażnik, ewentualnie jakieś stelaże boczne jako podpory do sakw lub zamiast tego rogal?, tankbag itp.

 

Z tego co już wiem, to ma dość mały zasięg, ale można dokupić 12 l. zbiornik Acerbisa - do montażu bez przeróbek w moto. Koszt ok 1 tys.

 

Wiem, że babka jedzie samotnie na tym moto dookoła świata - trochę już u niej rzeczy podpatrzyłem.

 

Czytałem też gdzieś, że tylny subframe ma podane maksymalne obciążenie 4 kg, co trochę mnie zniechęca do tego moto. Czy ktoś może to potwierdzić, albo może przetestował już wożenie większej ilości bagażu?

 

Z góry dzięki za wszelkie przydatne info.

 

Cześć,

Ja również jestem posiadaczem CRF250L, w zeszłym roku nakrecilem 6k km i ogólnie jestem bardzo zadowolony. Zaliczyłem kilka wycieczek, Bieszczady, Mazury, motocykl świetnie sie spisywał.

 

Nie wiem jakie jest maksymalne obciążenie subframe ale bez problemu jezdzilem z tymi bagażami, które są na zdjeciu.

 

Jest duży wybór akcesoriów, oczywiście wiekszość trzeba sprowadzić ale to nie problem.

 

Zbiornik rzeczywiscie mały, ale kupiłem już sobie 1G rotopax i powinien wystaczyć na dłuższe wyprawy :)

 

Tutaj kilka filmików z moich wypadów

 

 

 

20140706_103956_zps8121df19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz i filmiki - bardzo fajne.

 

Jak widzę masz większość rzeczy, które bym musiał dokupić. Jak możesz to napisz skąd ściągałeś i ile co kosztowało np. płyta pod silnik, bagażnik, handguardy (Zeta?), sakwy boczne. A jak podczepiłeś rotopaxa, bo na filmikach nie zauważyłem żeby gdzieś wystawał? Z tyłu na bagażnik (wzdłuż czy w szerz?) i czy kupowałeś oryginalny zestaw montażowy czy dorabiałeś samemu?

 

Jakie wychodzi ci spalanie przy takiej jeździe mieszanej? Bo rozrzut jest spory, od 2,5 litra do nawet 5 jak pisał kolega wyżej.

Edytowane przez kolasgsxr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Na prawdę polecam zastanowić się nad Yamahą WR 250 R, a nawet lepiej nad WR 250 F ... Kolega kupił taką Hondę, miałem okazję pojeździć, ciężkie to, słabe, ciche, trochę jak tapczan, nie bardzo hamuje. Są lepsze alternatywy

 

edit: chodziło mi o WR 250 R a nie X, sorki

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz i filmiki - bardzo fajne.

 

Jak widzę masz większość rzeczy, które bym musiał dokupić. Jak możesz to napisz skąd ściągałeś i ile co kosztowało np. płyta pod silnik, bagażnik, handguardy (Zeta?), sakwy boczne. A jak podczepiłeś rotopaxa, bo na filmikach nie zauważyłem żeby gdzieś wystawał? Z tyłu na bagażnik (wzdłuż czy w szerz?) i czy kupowałeś oryginalny zestaw montażowy czy dorabiałeś samemu?

 

Jakie wychodzi ci spalanie przy takiej jeździe mieszanej? Bo rozrzut jest spory, od 2,5 litra do nawet 5 jak pisał kolega wyżej.

 

akcesoria kupowałem w US, jeśli potrzebujesz pomocy, linki lub cen to pisz na PW :) Ja sobie dokupiłem:

 

- Flatland Racing Skid Plate & Radiator Guard, płyta pod silnik i do chłodnicy
- Zeta Armor Handguards Bend with XC Protectors White
- bagażnik, no name, gościu robi tylko dla tego modelu, wygląda i pasuje idealnie.
- EJK power controller,
- FMF Q4 exhaust, miałem tylko przez kilka dni, za głośny.
- The North Face Base Camp Duffel Bag
- Wolfman Peak Tail Bag
- Wolfman Day Tripper Saddle Bags
Rotopaxa jeszcze nie używałem w trasie, w zestawie jest kit montażowy który mocuje się do bagażnika, zbiornik leży poziomo na górze.

 

Spalanie ~3.7L,

 

 

 

Szczerze? Na prawdę polecam zastanowić się nad Yamahą WR 250 X, a nawet lepiej nad WR 250 F ... Kolega kupił taką Hondę, miałem okazję pojeździć, ciężkie to, słabe, ciche, trochę jak tapczan, nie bardzo hamuje. Są lepsze alternatywy

osobiście polecam WR250R, sporo osób robi na nim wycieczki dookoła świata tylko, że cena 30k pln a 17k pln to jednak spora różnica. Do Hondy można dokupić big bore kit i już będzie 305 cc ;)

 

Chodzą plotki o CRF400L, to byłby hit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...