Major87 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Witam.Jak już wcześniej pisałem, nabyłem drogą kupna GPZtę z 89 roku. Motorek ma przejechane niecałe 37 tysięcy mil, czyli nie jest źle - u dilera słyszałem, że najstarsze egzemplarze, które mieli u siebie w serwisie miały nakręcone 80k+ :D.Zakup planowany był jako zimowy projekt. Głównie chodzi mi o poszerzenie mojej wiedzy z zakresu mechaniki, a także o samodzielne wyszykowanie sobie moto na przyszły sezon. Jak wyjdzie - nie mam pojęcia, ale pobawić się można :D.Motocykl posiada póki co jeden defekt, mianowicie wyciek oleju z otworu odprowadzającego syf z okolic świecy. Odpalałem ją wczoraj celem nakręcenia krótkiego filmiku i o dziwo, tym razem się nie pluła, ale oleju wyciekło dość sporo.Filmik kręcony cyfrowym liczydłem z ręki, więc wybaczcie jakość i masę wstrząsów oraz chu*owe kadrowanie. Nie mam zadatków na producenta filmowego, ale ciągle widać, co się dzieje :DLeje się z tego otworuWidać na filmiku wyciek oleju, dym z prawej rury i słychać dziwne dźwięki. Póki co, diagnozy były różne, od uszczelki pod głowicą i pierścienie, przez uszczelkę pokrywy zaworowej, do zużytych o-ringów w układzie chłodzenia.Plan jest generalnie prosty - chcę doprowadzić ją do dobrej kondycji mechanicznej, a jeżeli mi się uda, motor zostanie ponownie rozebrany do gołej ramy, wyczyszczony, odrdzewiony i pomalowany. Plastiki są niby ok, ale widać pęknięcia w okolicach otworów na śruby, więc pewnie będą jakoś naprawiane.Z innych, mniej istotnych pierdół - zardzewiały układ wydechowy (jeżeli uda mi się ją ożywić, założę Delkevic z karbonowymi rurami), gaźniki do czyszczenia - bez ssania nie chodzi, na pełnym trzyma około 1000 obr/min, olej, filtr i chłodziwo oczywiście do wymiany, być może dojdzie odrdzewianie zbiornika i takie tam inne drobne rzeczy. Właśnie teraz zabieram się za rozbieranie pacjentki. Czyli zrzucę owiewki, siodło, zbiornik, gaźniki. Później test sprężania - wczoraj zakupiłem nowy tester - i poszukiwanie padniętych uszczelek. Ktoś zwrócił mi uwagę, żeby sprawdzić świece i iskrę, co zrobię w celach typowo naukowych. Jeżeli te poszukiwania nie przyniosą efektu, będę bawił się dalej.Oczywiście liczę na Waszą pomoc. Jedyne, co mam wspólnego z mechanikiem, to fakt posiadania kilku narzędzi i książki serwisowej, więc pytań na pewno będzie od cholery i jeszcze trochę :D. W miarę możliwości postaram się ładować możliwie dużo zdjęć - będzie mi łatwiej pokazać co się dzieje, a być może temat przyda się komuś innemu.Póki co to chyba tyle, idę się bawić :)Pozdro!Tomek Edytowane 7 Listopada 2014 przez Major87 Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 No tak, łańcucha rozrzadu nima , napinacza pewnie tez nie . Nie wiem jak z panewkami , ciezko powiedziec czy to odgłos luźnego łańcuszka czy panewki . Polecam pomiar sprezania i zrzut oleju celem poszukiwania złota . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Patrz, zapomniałem dodać - napinacz będzie założony z drugiej generacji, bo tego faktycznie nie ma. Olej też będę zrzucał zaraz po tym jak sprawdzę kompresję - na ciepło ponoć lepiej schodzi :D.Kolejną modyfikacją będzie założenie koła magnesowego z 2 gen albo z Ninja 400. Znajomy przerabia teraz GPZtę na trajkę i kombinuje już z częściami z 400. Jeżeli to nie wypali, to będę modyfikował koło z roczników 1994+, lub poszukam pasującego zamiennika z jednym magnesem - dostępne na ebay'u. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Lubię takie dłubanki. Dużo się można nauczyć, chociaż silnik to silnik. Jak się jeden zrobi, to każdy kolejny będzie łatwiejszy. Powodzenia! Edytowane 7 Listopada 2014 przez Brzoz3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Dzięki wielkie! :DKawa już bez plastików, wyjąłem baterię, teraz zdejmuję zbiornik. O dziwo wcale nie ma dużo rdzy - trafia się raczej punktowo, ale to nic, z czym nie poradzi sobie szczotka druciana na szlifierce kątowej :D.Nawiasem mówiąc, co zrobić z paliwem? Zostawić w zbiorniku czy przelać do kanistrów? Manual zalecał przelanie, ale czy nie wyskoczy mi rdza w środku jak będzie na pusto leżał?Inna sprawa, przez ile paliwo może być trzymane, zanim zacznie tracić właściwości? Moje ma około 2 miechy z tego, co mi oficjalnie wiadomo...Właśnie chciałem zerknąć na świece i okazało się, że nie mam odpowiedniej nasadki. Dobrze jednak, że nie wywaliłem kitu narzędziowego, który przyszedł z motocyklem. Wszystko jest tak zardzewiałe, że aż się kurzy, ale rurka jeszcze się nada :D... Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Raczej zostaw. Kiedy traci właściwości nie wiem, ale jak mi coś zostanie w kosiarce czy pilarce na zimę, to na wiosnę wlewam świeże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 No to zostawię :D.Udało mi się wydłubać świece w końcu. Syf w gniazdach był niesamowity, a niestety nie mam kompresora, więc czyściłem je papierem toaletowym, pęsetą i pompką do obiektywów.Obie idą do wyrzucenia, a ot dlaczegoWarto dodać, że lewa pachnie paliwem - tu zapach jest bardzo silny, a prawa olejem. Czyżby moja Kawa chodziła tylko na jeden gar? Zaraz zobaczę czy jest iskra na obu. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 grubo ;) silniki nie do zabicia, trzeba uwazac na zimnym zeby za bardzo nie pałowac bo rozrzad cierpi. i w tych starych wersjach przed 94 uwazac na magneto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Napinacz łańcuszka założę z rocznika 94 lub wyżej, podobnie jak magneto. Praktycznie na każdym forum odnośnie tej Kawy modyfikacje są przez większość zalecane. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 JAk mierzysz kompresję to wsadź świece w fajki i połóż na masie lub odłącz cewkę od strony 12V .Lewa świeczka nie pracowała. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 lub odłącz cewkę od strony 12Vmasz na myśli odłączenie dwóch kabelków, które dochodzą do tzw HT coil (w domyśle do cewkek zapłonowych) ? Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Tak.Żeby nie było zasilania cewki .Jeśli zostawisz cewke pracująca bez możliwości rozładowania iskry to może poleciec cewka i/lub moduł (za wysokie napięcie uszkadza izolację w cewce a przepięcie dużo wyższe niż ustawa przewiduje leci na moduł ) . Może nie znaczy że zawsze się zepsuje , zależy od konstrukcji . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Wiesz, w Suzie się nie zepsuło.... :blush: :banghead:Dzięki wielkie za info. Zaraz biorę się za robotę, sprawdzę dzisiaj kompresję na zimno z olejem i bez, rozbiorę airbox i coś tam jeszcze wymyślę na pewno :). Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Wyciek wyglada na uszczelke pokrywy zaworow i to musi byc jakas spora nieszczelnosc ze az tak leci.Swiece z;w wygladaja bo nawet nie mialy szansy osiagnac temperatury samooczyszczenia + chodza na pelnym ssaniu.Bez ssania wygladaly by o wiele lepiej :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Zapewne tak, ale ona bez ssania w ogóle nie pali. Przy pełnym ssaniu utrzymuje 1000obr/min. Zerknę na filtr powietrza - choć po tym, co widziałem, jestem już pewien, że będzie zapchany, zrobię kompresję na ciepło i rozbiorę gaźniki.A co do samego wycieku, silnik jest wilgotny od przodu, na samej górze. Jak będę ją grzał, mam nadzieję, że uda mi się zobaczyć dokładnie skąd to leci. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.