qlimaxDJ Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Witam! Otóż nabyłem silnik,najprawdopodobniej od shl m04 i jako że apetyt rośnie w miarę jedzenia,to chciałbym teraz dorwać jakąś ramę do tego silniczka. Oczywiście wszystko miałoby być jak najbliższe oryginału,więc dobrze było by zidentyfikować mniej więcej rok, z którego może być ten silnik i do ramy o jakich numerach mógłby pasować? Pochodzi od wersji warszawskiej czy kieleckiej? Dopiero wchodzę w temat shlek,więc za wielkiej wiedzy jeszcze nie posiadam :P Silniczek wygląda tak: http://www.imagic.pl/files/view/25815/IMG_20140913_192630448.jpg a numery jego to : 25901 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor84 Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Witam mam numer ramy 25933 i był bym raczej zainteresowany Twoim silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Raczej nie jestem zainteresowany odsprzedaniem tego silniczka bo na 80% uda mi się załatwić kielecką ramę z trochę niższym numerem od Twojego :) A czy posiadasz przy tej ramie jakąś tabliczkę znamionową,albo chociaż wiesz z którego roku ona pochodzi? Edytowane 2 Listopada 2014 przez qlimaxDJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor84 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Niestety nie też chciałbym wiedzieć jaki mam rocznik ale jak znajdę gdzieś info to dam Ci znać i liczę że Ty tez mi napiszesz.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Mam 2 oryginalne tabliczki znamionowe SHL M04. Na obu widnieje na dole nazwa wytwórcy "Warszawska Fabryka Motocykli".Pozostałe istotne dane:1. rok produkcji 1953, nr ramy 5278, nr silnika 79242. rok produkcji 1952, nr ramy 32260, nr silnika 18456Ciekawostka, prawda? Podejrzewam, że nr 1 jest z Warszawy, a nr.2 z Kielc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Od kilku dni nic innego nie robię tylko szperam w necie i literaturze na temat numerów ram,silników i różnic w budowie modeli M03-M04. Dowiedziałem się już sporo i pomimo tego,że na pierwszy rzut oka wersja kielecka i warszawska wydają się być identyczne to w rzeczywistości różnią się prawie wszystkim,oczywiście w malutkim stopniu,w większości raczej były to zabiegi kosmetyczne. @ Gregor84 Jeżeli przed numerem ramy nie masz literki "W" to jest to wersja kielecka,rok 1951. Twardszego dowodu póki co nie znalazłem: http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m04/shlm04-12.jpg @HD1940 Zacytuję to co znalazłem na ten temat na innym forum od niejakiego zakrzesa (Adam Zakrzewski,autor książki albumu "Auto Moto PRL-władcy dróg i poboczy"),który stworzył sporą bazę,około 300 motocykli,od modelu M02-M05 i mógłby coś powiedzieć na temat naszych ram i silników,ale nie mogę z nim złapać kontaktu:/ Cytat: "Pierwsze kilkaset warszawskich egzemplarzy miało jeszcze numer ramy kielecki około 30000-31000. Widocznie wraz z całym inwentarzem przeniesiono do stolicy kilkaset niewykorzystanych w Kielcach ram.Silniki za to wydaje się, że od początku produkcji w Warszawie miały już nową numerację zaczynającą się od W.Widziałem takie zestawienie dla numerów ram od 29600 do 31600. Silniki przy nich od ok. W200 do ok. W1300, przy czym był niezły bałagan w silnikach ponieważ ramy z wyższym numerem miewały silniki z niższym nr niż ramy z numerem niższym Generalnie nie było ciągłości, co świadczy o kompletnie przejściowym i nieuporządkowanym momencie w historii SHL M04.Jednocześnie widziałem SHL M04 z kieleckim numerem ok. 30200 i silnikiem też kieleckim ok. 21900. Czyżby po przeniesieniu produkcji do W-wy powstało w Kielcach jeszcze kilkadziesiąt (kilkaset) motocykli?Egzemplarze z 1952 r. montowane już w W-wie ale z kieleckim numerem ramy miały też kielecką tabliczkę znamionową. Na dole wytarta była tylko nazwa wytwórni, a na to ordynarnie wybite oznaczenie W.F.M.Właściwe ramy warszawskie z numerem W... pojawiły się dopiero po wykorzystaniu zapasów kieleckich. Najniższy znany mi kompletny zestaw ramy i silnika (numery z tabliczki) to ok. W870 i silnik ok. W3790." Teraz szukam odpowiedzi na pytanie ile egzemplarzy wyszło modelu U48? Edytowane 3 Listopada 2014 przez qlimaxDJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor84 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 i jak tam rama kupiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Kupił, kupił. Tu się tym szczęściem pochwalił: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/117470-nowy-kon/page-23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Oczywiście,że kupiona :) Nawet zdobyłem już kielecki bak,a w przyszłym tygodniu przyjdzie mi puszka na narzędzia,tak więc powoli się kompletuje :) Bar strasznie z zewnątrz skorodowany i dobrze,że zacząłem go czyścić wiertarką,bo jak się okazało,piaskowania by nie przeżył...Od czyszczenia wyleciało mi kilkanaście dziurek w największych wżerach i teraz muszę się zastanowić jak je połatać...Jedyny sensowny pomysł jaki mi na razie przychodzi to zaspawanie tych dziurek migomatem:) Ogólnie to wejdzie na ten bak chyba wiadro szpachli :P http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fc6dc8651c6bed4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ff4f5663d3bd21c0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bee99cddab6209e7.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor84 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 to super gratulacje moja rama fajna zdrowa tylko że brakuje mi silnika i to mnie martwi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor84 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Witam jak tam postępy z SHL M04 ile już dopadłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Czołem! Pomimo tego,że ciężko z niektórymi częściami bo są po prostu mega rzadkie,to jakoś kompletowanie idzie do przodu:) Można powiedzieć,że mam już jakieś 2/3 motocykla :) Dodatkowym utrudnieniem jest to,że chce go złożyć tak jak wyszedł z fabryki,czyli nawet śrubki muszą się zgadzać z oryginałem :P No ale mam czas,nie spieszy mi się :) Wrzucę w najbliższym czasie jakieś foto :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moskit1 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Witaj Posiadam 2 sztuki sprężyn do siedzenia przedniego wersji kieleckiej sprężyny :) mogę się pomieniać za części do Jawy Perak 350 lup Pucha 200Pozdrawiam i czekamy na foto :)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Cyknąłem fotkę na szybkiego: http://www.imagic.pl/files/25815/IMG_20150513_170223010.jpg Wygląda to mniej więcej tak,ale nie ma tutaj na zdjęciu silnika i całego kompletnego wydechu,który posiadam + kilka drobnych gratów od piast i trapezu:) I tak będę musiał dorwać inny trapez bo ten jest z wcześniejszej wersji (60cm),a ja potrzebuje już raczej ten nowszy (62cm),do tego mam kierownice z frezem na rolgaz ze suwakiem,a w tym roczniku powinna być już chyba zwykła kiera:) Przynajmniej takie są moje przypuszczenia i wnioski po godzinach spędzonych w necie i szukaniu różnic pomiędzy kolejnymi egzemplarzami U48:) Natomiast nie ustaliłem jeszcze czy błotnik z tyłu ma być składany czy nie...Jeżeli ktoś siedzi w temacie SHLek i może mi coś doradzić,to z góry dziękuję za pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Cześć! Mam prośbę,czy któryś z posiadaczy M04 mógłby zrobić fotkę i podesłać mi ją,jak zamocowana jest stopka centralna? Pomiędzy uchwytami stopki ma być jakiś sworzeń czy coś takiego? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.