Skocz do zawartości

Yamaha WR 250 - spadek mocy, strzały z rury, wysoka temperatura


4jku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

 

Proszę o poradę, za nim udam się do mechanika. Krótka historia:

 

Jadę sobie bardzo spokojnie, nagle tłumik zaczął wydawać głośniejsze dźwięki niż zwykle. Myślałem że może gdzieś zrobiła się jakaś nieszczelność, więc jechałem dalej. Po kilku km, nagle zaczęło brakować mocy, ale tak że pod małą górkę ledwo się doczołgałem. Zgasiłem silnik, odczekałem, odpaliłem od kopa, wszystko ok... Przez 500 metrów... A potem to samo, tylko dodatkowo kilka razy strzelił z wydechu. Ciekawe też że czerwona dioda zapłonu na wolnych obrotach prawie nie świeci, a jak przegazuje to się zapala, po czym znowu gaśnie.

 

Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie (bo od jakiegoś czasu bendiks się wieszał i może rozrusznik już padł) ale przestał działać rozrusznik, wydaje z siebie "cyknięcie" i to wszystko.

 

Dojechałem do domu, jakieś 8 km asfaltem. Musiałem trzymać go na dosyć wysokich obrotach, bo jak obroty spadały na dłuższą chwilę to zaczynał się dusić i silnik gasł - więc turlałem się na 3 biegu. Jak dojechałem to okazało się że wydech i sam silnik są bardzo gorące (dużo bardziej niż zwykle) a płynu w chłodnicy sporo ubyło (zgaduję że mocno mógł się przy powrocie zagrzać i płyn uciekł przez jakiś zawór awaryjny czy coś).

 

Znajomy zasugerował problem z modułem zapłonu, osobiście zastanawiam się czy to może też być rozregulowany gaźnik? Czy możliwe jest że zagrzał się tak właśnie przez gaźnik?

 

Ma ktoś jakieś sugestie? Może to "typowy" objaw jakiejś usterki?

 

Aha, pacjent to oczywiście Yamaha WR 250 rok 2003.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy zasugerował problem z modułem zapłonu

 

Dobrze sugerują. Kiedyś przez przypadek odłączyłem masę od modułu (yzf250) i działy się takie cyrki jakie opisałeś. Silnik palił z pierwszego kopa (ciepły,zimny) ale wcale nie miał mocy. Brak masy powodował,że silnik pracował w trybie awaryjnym

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak...

 

Dobra informacja jest taka że była to wina akumulatora.

 

Zła jest taka, że podczas powrotu do domu silnik się zagotował i wydmuchało uszczelkę pod głowicą.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak...

 

Dobra informacja jest taka że była to wina akumulatora.

 

Zła jest taka, że podczas powrotu do domu silnik się zagotował i wydmuchało uszczelkę pod głowicą.

 

No dobra, nie do końca akumulator... Tylko najprawdopodobniej jakieś zwarcie, generalnie instalacja do przeglądu...

 

EDIT:

 

Jakiś przewód od masy był przerdzewiały - po naprawie wszystko gra.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i okazuje się że jednak nie gra tak do końca...Moto stał sobie nie używany (czekam na wiosnę i sprzedaję), bo jeżdżę teraz na exc 200. Wczoraj odpaliłem żeby sobie chwilkę pochodził. Odpalił od strzała, pochodził jakieś 5 minut i usłyszałem że obroty się lekko zwiększyły. Wyłączyłem, okazało się że silnik jest bardzo gorący i możliwe że się płyn zagotował (albo był już bliski). Temp powietrza 9 stopni. Do tego nie raz chodził dużo dłużej i to w lecie przy dużo wyższych temperaturach i nic mu się nie działo. Nie raz męczyłem jak się gdzieś zakopałem, nigdy nic podobnego się nie działo.

 

Ktoś podpowie jakie mogą być przyczyny? Chce go przed sprzedażą doprowadzić do stanu używalności, nie chcę nikomu wciskać zepsutego motocykla. Taki dziwny jestem...

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicą robiona pół motogodziny wcześniej. W łikend spróbuję ustalić co się dzieje, dam znać co zostało wykryte ;P

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie dziwny a uczciwy. Jak masz możliwość to podmień zapłon, sprawdź czy nie dostaje za dużo powietrza. Zobacz czy świeca dziwnie nie wygląda.

 

Wyryto lewe powietrze, wygląda na to że to było to ;)

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...