Niedzwiedz_CBF Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) SiemkaNiedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem CBF 125 i mam pytanie o oświetlenie. Montował ktoś mocniejsze żarówki nie 35W? Przy obecnych seryjnych po zmroku na podmiejskich nieoświetlonych drogach nic nie widać. W rowerze mam mocniejsze światła. Zastanawiam się czy alternator podoła temu wyzwaniu. myślałem konkretnie o OSRAM X-RACER moc 75W.Będę wdzięczny za opinie i pomoc. Edytowane 1 Października 2014 przez Niedzwiedz_CBF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Alternator może i podoła - ale bardziej bym się martwił czy nic się nie stopi w reflektorze. Miałem już kiedyś przypadek, że znajomy do skutera wsadził żarówkę H4 a potem przyjechał do mnie bo mu światła zrobiły się jeszcze słabsze niż kiedyś miał. Tak od środka stopiło lampę, że powyginała się tak jakby była z plasteliny. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Nie rzucaj się z motyką na słońce, wystarczy 55/50W...jeśli faktycznie odbłyśnik da radę odprowadzić ciepło. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz_CBF Opublikowano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 To chyba faktycznie wsadzę 55W i będę obserwował. Dzęki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz_CBF Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Dla tych którzy będą mielipodobny problem to żarówka 55W sprawdza się rewelacyjnie, zastanawiam się nad montażem H4 LED ale nie wiem czy są jakieś homologowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 LED w tej postaci jaką masz na myśli jest jeszcze daleka do ilosci światła i rozproszenia jakie daje żarówka włóknowa także daruj sobie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz_CBF Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Monter dzięki za info, znów trochę grosza uratowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariosti Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 W cbf125 obwód zasilający oświetlenie jest osobny od tego który zasila akumulator i osprzęt silnika.Dodatkowo w ramach oszczędności obwód ten nie ma stabilizowanego napięcia +12V tylko coś określanego mianem niewygładzonego -12V, co oznacza że może falować od ~8 do 16V co prędzej czy później wykończyłoby zasilacz takiej żarówki ledowej.W związku z tym do zamontowania led'ów w cbf125 konieczna jest przeróbka instalacji elektrycznej w motocyklu, tak aby obwód oświetlenia miał w pełni stabilizowane napięcie +12V. Co do rozkładu led'owych żarówek H4 to modele oparte na mikro led'ach philips luxeon zes które to są umieszczone dokładnie w kształt oryginalnego żarnika w H4 faktycznie dają radę uzyskać bardzo zbliżony rozkład światła do klasycznych żarówek H4. Testowane na reflektorach samochodowych. Warto też wspomnieć że te modele zwykle są dość drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.