zdzisiek19 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 (edytowane) Witam Właśnie jestem w trakcie naprawy motocykla Suzuki bandit gsf 650 2008r. w którym dzieją się dziwne rzeczy. Silnik w motocyklu pracuje nierówno, gaśnie, pod obciążeniem wkręca się na 6-7tyś i dalej nie idzie. Bardziej rozwijając temat wszystko zależy jak odpali czasami odpala normalnie wtedy wszystko chodzi ładnie, trzyma wolne obroty, ciągnie obroty do max-a, a silniczek pracuje ja należy i tak można jechać nic się nie dzieje aż do zgaszenia motocykla i ponownego odpalenia, albo odpali normalnie, albo nie. Na początku jak dostałem motocykl do naprawy (podkreślam, że na tym nie zarabiam, to motocykl kuzyna, a ja nie jestem mechanikiem) to motocykl pięknie chodził jak się odpalało na zimnym, a po rozgrzaniu odpalał jak traktor (tylko z gazem). Świece były wymieniane ale jeszcze dla pewności podmieniałem z moimi z gsr-a, cewki sprawdzone na tyle na ile mogłem czyli oporności na pierwotnym, wtórnym i próba zamiany miejscami, wszystko wskazuje że są sprawne. Pomierzony alternator (cewki) bo mi się nie podobało ładowanie rzędu 13,5V, a pod obciążeniem (jak się wentylator załączał ~ 12,8V), ale altek sprawny napięcia i rezystancja w normie brak zwarcia do masy. Z ładowaniem nowy regulator też nie załatwił sprawy lekka poprawa ale mało znacząca, a według manual-a powinno być 14-15,5v do 5000obr/min. Czasami się zapala błąd C14 (czujnik położenia przepustnicy) ale jak motocykl był u mechanika to mechanik go podmieniał, ale to nie dało rezultatu. Również czasami się zapali kontrolka FI. Wszystkie złącza elektryczne przeczyszczone zakonserwowane i tak doszedłem do kompa, który był lekko ciepły tak jak i motocykl, zanim styki przeczyściłem i zakonserwowałem to moduł ostygł, podpiąłem i moto odpaliło jak należy (a nie powinno, bo był rozgrzany) kilka prób pod rząd i pali dobrze więc wziąłem suszarkę do włosów i rozgrzałem moduł podpinam i tragedia moto nie chce palić jak należy. Tak więc moduł jest na czarnej liście. I w tym momencie roją się pytania takie jak ładowanie, czy komputer może mieć coś wspólnego z takim niskim ładowaniem, czy można coś innego podejrzewać niż moduł? Przy ewentualnej wymianie modułu będę miał jakieś kłody pod nogi, a mianowicie chodzi mi o imobilizer czy po podpięciu nowego modułu motocykl odpali? Proszę o pomoc w tej irytującej mnie sprawie. Aha jeszcze jak mierzyłem czujnik położenia przepustnicy to pomiędzy dwoma kablami według manual-a powinno być przejście czego nie dostrzegłem w tym przypadku. Co manual wskazuje na uszkodzone kable lub ECU (hyyy kable nie mają przerwy), ale czy dobrze manual-a rozumiem to nie wiem bo hiszpański jest mi obcy. Przepraszam za taki długi wywód. Edytowane 29 Września 2014 przez zdzisiek19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzisiek19 Opublikowano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Ale się wygłupiłem pytaniem o imobilizer właśnie się dowiedziałem, że ten model takiego ustrojstwa niema, nie mam pojęcia dlaczego uroiła mi się w głowie taka myśl. Tak więc prosiłbym o pomoc w sprawie tego ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys12 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 WitamPoradził pan sobie z tym problemem? Bo mam bardzo podobny i nie wiem gdzie szukać przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Sprawdź filterek wstępny paliwa (taka a'la torebka od herbaty) oraz główny fitr paliwa. Dość charakterystyczny objaw w tym motocyklu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.