Skocz do zawartości

Bandit gsf 650 nierówna praca silnika


zdzisiek19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Właśnie jestem w trakcie naprawy motocykla Suzuki bandit gsf 650 2008r. w którym dzieją się dziwne rzeczy. Silnik w motocyklu pracuje nierówno, gaśnie, pod obciążeniem wkręca się na 6-7tyś i dalej nie idzie. Bardziej rozwijając temat wszystko zależy jak odpali czasami odpala normalnie wtedy wszystko chodzi ładnie, trzyma wolne obroty, ciągnie obroty do max-a, a silniczek pracuje ja należy i tak można jechać nic się nie dzieje aż do zgaszenia motocykla i ponownego odpalenia, albo odpali normalnie, albo nie.

 

Na początku jak dostałem motocykl do naprawy (podkreślam, że na tym nie zarabiam, to motocykl kuzyna, a ja nie jestem mechanikiem) to motocykl pięknie chodził jak się odpalało na zimnym, a po rozgrzaniu odpalał jak traktor (tylko z gazem).

 

Świece były wymieniane ale jeszcze dla pewności podmieniałem z moimi z gsr-a, cewki sprawdzone na tyle na ile mogłem czyli oporności na pierwotnym, wtórnym i próba zamiany miejscami, wszystko wskazuje że są sprawne. Pomierzony alternator (cewki) bo mi się nie podobało ładowanie rzędu 13,5V, a pod obciążeniem (jak się wentylator załączał ~ 12,8V), ale altek sprawny napięcia i rezystancja w normie brak zwarcia do masy. Z ładowaniem nowy regulator też nie załatwił sprawy lekka poprawa ale mało znacząca, a według manual-a powinno być 14-15,5v do 5000obr/min. Czasami się zapala błąd C14 (czujnik położenia przepustnicy) ale jak motocykl był u mechanika to mechanik go podmieniał, ale to nie dało rezultatu. Również czasami się zapali kontrolka FI.

 

Wszystkie złącza elektryczne przeczyszczone zakonserwowane i tak doszedłem do kompa, który był lekko ciepły tak jak i motocykl, zanim styki przeczyściłem i zakonserwowałem to moduł ostygł, podpiąłem i moto odpaliło jak należy (a nie powinno, bo był rozgrzany) kilka prób pod rząd i pali dobrze więc wziąłem suszarkę do włosów i rozgrzałem moduł podpinam i tragedia moto nie chce palić jak należy. Tak więc moduł jest na czarnej liście.

 

I w tym momencie roją się pytania takie jak ładowanie, czy komputer może mieć coś wspólnego z takim niskim ładowaniem, czy można coś innego podejrzewać niż moduł?

 

Przy ewentualnej wymianie modułu będę miał jakieś kłody pod nogi, a mianowicie chodzi mi o imobilizer czy po podpięciu nowego modułu motocykl odpali?

 

Proszę o pomoc w tej irytującej mnie sprawie.

 

Aha jeszcze jak mierzyłem czujnik położenia przepustnicy to pomiędzy dwoma kablami według manual-a powinno być przejście czego nie dostrzegłem w tym przypadku. Co manual wskazuje na uszkodzone kable lub ECU (hyyy kable nie mają przerwy), ale czy dobrze manual-a rozumiem to nie wiem bo hiszpański jest mi obcy.

 

Przepraszam za taki długi wywód.

Edytowane przez zdzisiek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się wygłupiłem pytaniem o imobilizer właśnie się dowiedziałem, że ten model takiego ustrojstwa niema, nie mam pojęcia dlaczego uroiła mi się w głowie taka myśl.

 

Tak więc prosiłbym o pomoc w sprawie tego ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...