Skocz do zawartości

Triumph TT600 00r. - temperatura cieczy


TeDeX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wydaje mi się że mój Triumph za bardzo się grzeje. Podczas normalnej jazdy do 120km/h temperatura cieczy jest w przedziale 95-98 stopni, wystarczy że zatrzymam się na skrzyżowaniu czy coś i temp rośnie do 100-105stopni po ruszeniu spada do poprzedniej. Gdy musiałem przejechać odcinek 5km z prędkością 50km/h temp skoczyła do 117 stopni, wentylator załączył się przy 100 stopniach lecz w ogole nie zbił temperatury.

 

Wczoraj wyjąłem termostat, zalałem gotowaną wodą i nie otworzył się wiec chyba jest uszkodzony. Myślałem jazda bez termostatu będzie nie możliwa po przez nie dogrzany silnik, lecz tu zaskoczenie przy jeździe do 100km/h temp cieczy 85 stopni, natomiast przy 50-70km/h temperatura wynosi 95 po zatrzymaniu moment i jest 103 stopnie - wentylator nadal nie zbija temp.

 

Czy coś jest nie tak z układem chłodzenia czy to tylko moje urojenia i tak ma być?:)

Dodam że po kupnie motocykla(półtora miesiąca temu) wymieniałem płyn na nowy - Petrygo. Układ jest odpowietrzony dobrze, ze zbiorniczka wyrównawczego nic nie ubywa.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem Triumpha Speed Four ( ten sam silnik co TT) i przekonałem się że te motocykle lubią płatać figle. Po lewej stronie w okolicach chłodnicy/baku masz czujnik temperatury. Jak się troche syfu tam nałapie to temp. lubi świrować. Ja np miałem tak że jechałem motocyklem, temp. miałem 90stopni i nagle temp spadała na LOW i załączało mi się ssanie podczas jazdy :D.

 

A czujesz żeby moto się nagrzewało do tych 117 stopni? Przy tej temperaturze powinieneś odczuwać duże ciepło bijące od silnika, może masz normalną temperaturę i czujnik ci wariuje.

 

Poza tym polecam ci anglojęzyczne forum o nazwie "triumph rat", dużo można tam się nauczyć.

 

Pozdrawiam i powodzenia z tą kapryśną angielską damą:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stary płyn po zlaniu był brudny to masz syf w chłodnicy, jeśli był czysty jak nowy to raczej wszystko ok. Pompę wody możesz sprawdzić lecz jak dla mnie po wyjęciu termostatu raczej temp. są w normie.

 

Stary płyn był bardzo ciemny, lecz żadne większe brudy nie wyleciały razem z nim. Natomiast gdy teraz spuszczałem plyn przy wyciąganiu termostatu to płyn był normalnego kolor. W najbliższym czasie postaram się sprawdzić pompe.

 

Witam miałem Triumpha Speed Four ( ten sam silnik co TT) i przekonałem się że te motocykle lubią płatać figle. Po lewej stronie w okolicach chłodnicy/baku masz czujnik temperatury. Jak się troche syfu tam nałapie to temp. lubi świrować. Ja np miałem tak że jechałem motocyklem, temp. miałem 90stopni i nagle temp spadała na LOW i załączało mi się ssanie podczas jazdy :D.

 

A czujesz żeby moto się nagrzewało do tych 117 stopni? Przy tej temperaturze powinieneś odczuwać duże ciepło bijące od silnika, może masz normalną temperaturę i czujnik ci wariuje.

 

Poza tym polecam ci anglojęzyczne forum o nazwie "triumph rat", dużo można tam się nauczyć.

 

Pozdrawiam i powodzenia z tą kapryśną angielską damą :D

 

Czujnik przeczyszczony i sprawdzony, wszystko było okej :) Rezystancja w normie. Jeszcze pytanko, u Ciebie wentylator zbijał temperature po załączeniu? czy jak to było ? :) Dzięki za polecenie forum triumpha:)

 

A i gdyby ktoś potrzebował danych do sprawdzenia rezystancji czujnika:

 

02645589899113444381.jpg

 

 

Dzięki panowie za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to z układem chłodzenia było wszystko w porządku. Temp raczej wiatrak zbijał, nie pamiętam abym miał z tym problem.

 

To, w jakich temperaturach ma włączać się wiatrak można zmienić samemu. Jedyne czego potrzebujesz to zwykły kabel diagnostyczny jak do większości aut i darmowy program udostępniony przez Triumpha do takich rzeczy. Może to będzie dla Ciebie pomocne, nie wiem.

 

Ja miałem znowu taki problem ze swoim, że po każdej jeździe wywalał mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Z tego co się dowiedziałem to często one tak mają i jest to niby normalne. Spalił mi się tez alternator i regulator napięcia. Ciężko dostać obie te części. Jakby kiedyś Ci spalił się alternator to takie same altki są w Kawasaki zx6r albo zx9r nie pamiętam teraz dokładnie.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...