Skocz do zawartości

Regulacja przedniej lampy w cb 500


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam następujący problem. Odnoszę wrażenie, że w nocnej jeździe przednie światło w hondzie cb 500 niewiele daje - tzn. światło drogowe jeszcze jako tako oświetla drogę przed motocyklem ale po pierwsze nie jest zbyt mocne a po drugie nie świeci dalej jak na jakieś 30m. Więc wystarcza do jazdy nie szybszej niż około 60~80km/h

Światło długie zaś świeci co prawda mocno - na jakieś 100~150 metrów ale... oświetla w zasadzie prawe pobocze i tak do góry - centralnie na znaki po prawej stronie. Efekt jest taki, że prawy zakręt jest jako tako oświetlony (tylko trochę za wysoko), a lewy zakręt to skok w czarną otchłań. W wyniku tego już lepiej jechać na drogowym świetle bo przynajmniej świeci "jakoś" do przodu.

I teraz moje pytanie - jak to można ustawić lepiej? Szczególnie chodzi mi o światła długie.

Czy ktoś z użytkowników cb 500 miał podobne wrażenia?

 

pozdrawiam

 

Żyj tak, aby nawet grabarz zapłakał na Twoim pogrzebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za wysoko masz to światło ustawione? Wprawdzie w Cebuli i CBF-ce 600N reflektor najlepiej nadaje się do stosowania od świtu do zmierzchu, ale Twoje objawy wyglądają na jakiś kłopot z ustawieniem reflektora. Ustaw się (pionowo, nie na bocznej nodze) 10 metrów przed jakąś ścianą i na niej reguluj położenie reflektora. Regulacji dokonujemy dla świateł mijania. Jeśli nie da się sensownie ustawić, następną podejrzaną będzie żarówka. Czasem zdarzają się jakieś żarówy mające problemy z geometrią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za wysoko masz to światło ustawione? Wprawdzie w Cebuli i CBF-ce 600N reflektor najlepiej nadaje się do stosowania od świtu do zmierzchu, ale Twoje objawy wyglądają na jakiś kłopot z ustawieniem reflektora. Ustaw się (pionowo, nie na bocznej nodze) 10 metrów przed jakąś ścianą i na niej reguluj położenie reflektora. Regulacji dokonujemy dla świateł mijania. Jeśli nie da się sensownie ustawić, następną podejrzaną będzie żarówka. Czasem zdarzają się jakieś żarówy mające problemy z geometrią.

Spróbuję. Tylko mam taka obawę, że światło mijania świeci w miarę prosto do przodu i jest chyba na dobrej wysokości (na ile metrów przed motocyklem powinno oświetlać drogę?). Jeśli obniżę światło drogowe (długie) i je "wycentruję" to jednocześnie światło mijania może być na nisko (za bardzo świecić "pod przednie koło") i za bardzo w lewo (będzie oślepiało kierowców jadących z naprzeciwka).

A pewnie nie da się regulować tylko światła drogowego (długiego)?

Lampa okrągła, cebula z 2000 roku.

 

Dzięki za pomoc w każdym razie,

Żyj tak, aby nawet grabarz zapłakał na Twoim pogrzebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję. Tylko mam taka obawę, że światło mijania świeci w miarę prosto do przodu i jest chyba na dobrej wysokości (na ile metrów przed motocyklem powinno oświetlać drogę?).

Jeśli obniżę światło drogowe (długie) i je "wycentruję" to jednocześnie światło mijania może być na nisko (za bardzo świecić "pod przednie koło") i za bardzo w lewo (będzie oślepiało kierowców jadących z naprzeciwka).

A pewnie nie da się regulować tylko światła drogowego (długiego)?

Lampa okrągła, cebula z 2000 roku.

 

Dzięki za pomoc w każdym razie,

 

Nie ma świecić "w miarę prosto do przodu", tylko ma być pochylone o kąt przewidziany przez producenta. Tutaj masz stronę z wyliczankami: http://zssplus.pl/prasa/39.htm

Nie sadzę, żeby udało Ci się przesunąć reflektor za bardzo w lewo. O ile kojarzę, w cebuli masz tylko regulację góra-dół.

Światła drogowego nie reguluje się osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości:

W UK zauważyłem powszechną metodę konwersji "europejskiego" światła mijania na tamtejsze poprzez nalepienie na szybę reflektora czarnej naklejki w kształcie niesymetrycznego trapezu z węższą podstawą u dołu. Ciekawe, czy brytyjska lampa z taką naklejką, tylko wyciętą w drugą stronę, przeszłaby u nas dopuszczenie do ruchu?

Z drugiej strony,te naklejki to chyba kolejny przejaw niebywałego talentu Brytyjczyków do improwizacji w dziedzinie ruchu drogowego. Szczególnie widoczny jest w przewozach ciężarowych. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości:

W UK zauważyłem powszechną metodę konwersji "europejskiego" światła mijania na tamtejsze poprzez nalepienie na szybę reflektora czarnej naklejki w kształcie niesymetrycznego trapezu z węższą podstawą u dołu. Ciekawe, czy brytyjska lampa z taką naklejką, tylko wyciętą w drugą stronę, przeszłaby u nas dopuszczenie do ruchu?

Z drugiej strony,te naklejki to chyba kolejny przejaw niebywałego talentu Brytyjczyków do improwizacji w dziedzinie ruchu drogowego. Szczególnie widoczny jest w przewozach ciężarowych. :icon_mrgreen:

Jest to skuteczna metoda na nieoślepianie jednak nic nie dostanie przeglądu z taką naklejką ponieważ strumień światła zostaje obcięty w pewnym zakresie. Tym zakresem są te wznoszące się części a to one oświetlają pobocze. Takie same naklejki stosuja kierowcy wjeżdżający do UK z kierownicą po lewej stronie.

lampamg.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...