ziniu Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Witam, kupiłem Kawasaki KMX 125 i mam z nim problem, a mianowicie : - po zakupie był do czyszczenia gaźnik i do wymiany była linka gazu, gdy już wyczyściłem i wyregulowałem gaźnik a także umyłem filtr powietrza i założyłem linke gazu. Jeździłem nim przez 2 tygodnie , moto sprawowało się znakomicie, spokojnie wkręcało się do 10 tys obrotów. Gdy dziś rano chciałem go odpalić musiałem kopać go parenaście razy, ździwiłem sie gdyż zawsze odpalał od 1 kopa nawet bez ssania :biggrin: gdy juz odpalił po dodawaniu gazu strasznie mulił, dopiero jak pochodził 1 min po dodaniu gazu wkręcał się tylko do 6 tys obrotów i go znów dusiło. jak się dobrze rozgrzał to ponownie wkręcał sie do 10 tys obrotów. Po skączeniu pracy gdy chciałem go odpalić sytułacja się powtórzyła, gdy dojechałem do domu sięgnąłem porady mojego Ojca kolegi gdyż on zajmuje się motorami, powiedział że świeca ma przebicie i że do czyszczenia jest gaźnik, dużo nie myśląc zabrałem się za czyszczenie gaźnika ,po wyczyszczeniu odpaliłem moto i sytułacja znów się powtorzyła :blush: więc wyciągnąłem świecę była koloru kawy z mlekiem czyli tak jak powinna :) wymieniłem świecę na inną lecz nic się nie zmieniło :banghead: gdy wyciągnąłem wężyk od gaźnika i przypadkowo odkręciłem kranik pleciało mi paliwo na rękę, ale nie czyste lecz z syfem, mam założony filtr paliwa więc mnie to ździwiło :blink: odstawiłem motor nic już nie dotykając. Więc proszę o Pomoc ponieważ już nie wiem co mam zrobić, jeśli ktoś z was miał taką sytułację lub wie co jest przyczyną proszę o odpowiedź :excl: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Masz syf w zbiorniku, oczyść go, nowy filtr paliwa, jak trzeba to gaźniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziniu Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Masz syf w zbiorniku, oczyść go, nowy filtr paliwa, jak trzeba to gaźniki.myślisz że to jest przyczyna ? jeśli było by to spowodowane przez syf to nawet na ciepłym silniku by sie dusił a tu jest inaczej na zimnym się dusi po dodaniu gazu a na ciepłym jest wszystko w porządku jak przed usterką, ale to nic dzięki za radę jutro pojadę kupić filter paliwa wyczyszczę bak i zobaczymy jak to będzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziniu Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Masz syf w zbiorniku, oczyść go, nowy filtr paliwa, jak trzeba to gaźniki.zbiornik oczyszczony ,nowy filtr założony, lecz nic się nie zmieniło :mad: myślę że to jest króćiec ponieważ gwint od jednej śróby jest zerwany prawdopodobnie dostaje lewego powietrza , a jak sie rozgrzeje to uszczelka lepiej przylega i juz nie dostaje lewego powietrza ;) czy jest to możliwe że dostaje lewe powietrze, i są trudności z odpalaniem na zimnym silniku ? oraz wchodzeniem na obroty ? proszę o odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziniu Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Witam.Stało sie coś o wiele gorszego, przyczyną ciężkiego odpaliania i wchodzenie na obroty nie było lewe powietrze, lecz pęknięty tłok.Gdy ustawiałem obroty nagle coś strzeliło w cylindrze i moto zgasło. Odkręciłem dyfuzor spojrzałem w cylinder i okazało się że kawałek tłoka się uszczerbiło moto jeździ lecz ciężko odpala na zimnym silniku. Mogę tak jeździć czy bezzwłocznie muszę wymienić tłok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikijazz Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Nawet nie próbuj odpalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SilverX Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Już masz pewnie po Nikasilu. Pierwsza zasada po kupnie enduro/crossa mówi o ściągnięciu cylindra i diagnozie stopnia użycia zestawu tłok/cylinder/korba. Co do odpalania bez ssania na zimnym to jest to objaw zbyt bogatej mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziniu Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Już masz pewnie po Nikasilu. Pierwsza zasada po kupnie enduro/crossa mówi o ściągnięciu cylindra i diagnozie stopnia użycia zestawu tłok/cylinder/korba. Co do odpalania bez ssania na zimnym to jest to objaw zbyt bogatej mieszanki.nie, nikasil jest cały to co się uszczerbiło wyleciało przez wydech, a co do bogatej mieszanki masz rację ustawiłem już gaźnik i moto odpala. tłok lekko się uszczerbił na płaszczu tam gdzie mieszanka się spala pierścienie są całe, już nim jeździłem nic się nie dzieje ładnie na obroty sie wkręca, nic nie strzela.Tylko jak długo mogę tak jeździć? bo narazie nie mam tyle hajsu a byle szajsu nie kupię tylko myślę nad tłokiem wossner lub vertex. A i czy te uszczerbienie będzie sie powieksazało czy tłok całkiem popęka ? A co do moto, to stał on u właściciela ponad 4 lata w Niemczech, potem został sprowadzony do Polski gdzie też stał ponad 2 lata. I mój kumpel go dostał od właściciela za pracę u niego, a że kumpel nie miał czasu jeździc to sprzedał mi go za ( 1000zł ) :biggrin: Moto odpalało od strzała nawet bez ssania po dwóch dniach wszystkie części są orginalne jedyne co było w nim zmieniane to linka gazu. Tylko mój kumpel o niego nie dbał jeździł na najtańszych olejach lub na mixolu :sad: gdy ja go kupiłem odrazu udałem sie do sklepu po olej castrol power 1 racing 2t ;) albo tłok był już stary i nie wytrzymał albo to przez te tanie oleje. Kolega miał go 2 tygodnie więc za te pieniądze bym nie miał nawet uszkodzonego więc grzechem było go nie kupić. Moto wygląda dobrze nie jest porysowany ani nie był katowany zawsze palił na strzała więc musiałem go kupić. Zawsze o takim marzyłem :rolleyes: gdy go kolega zobaczył i nim sie przejechał to juz wyciagał portwel i chciał mi dać za niego 2500zł ale sie nie zgodziłem bo takie moto i mnie się przyda :excl: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SilverX Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) To, że nie masz rys na cylindrze nie znaczy, że ten cylinder jeszcze do czegoś się nadaje. Jeżeli Ci nie szkoda Nikasilu to jeździj do wybuchu, może będziesz miał szczęście i kartery przeżyją. Wbijesz tuleję, nową korbę, łożyska itp. Jak długo wytrzyma tłok to jest dobre pytanie, soft enduro 2t wytrzymują z 30 tys. na tłoku. Najbezpieczniej byłoby zmierzyć przerwę pomiędzy pierścieniami. Z drugiej strony żadnego wybuchu być nie musi, po prostu moto nie będzie jechało tak jak ma. Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez SilverX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziniu Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 To, że nie masz rys na cylindrze nie znaczy, że ten cylinder jeszcze do czegoś się nadaje. Jeżeli Ci nie szkoda Nikasilu to jeździj do wybuchu, może będziesz miał szczęście i kartery przeżyją. Wbijesz tuleję, nową korbę, łożyska itp. Jak długo wytrzyma tłok to jest dobre pytanie, soft enduro 2t wytrzymują z 30 tys. na tłoku. Najbezpieczniej byłoby zmierzyć przerwę pomiędzy pierścieniami.nwm jaka jest przerwa, ale po wykręceniu dyfuzora i wsadzeniu palca w cylinder to tłok sie poruszał czyli przez luz na pierścieniach mógł uszczerbić się tłok, chyba że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SilverX Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Fakt, przez słaby olej pierścienie i tłok mogły się dość znacząco zużyć. Co zatem dalej idzie przez takie zwlekanie z wymianą tłoka, cylinder może mieć zbyt duży owal na włożenie nowego tłoka. Ale to tylko wróżenie z fusów, na twoim miejscu wziął bym serwisówkę w rękę i wszystko rzetelnie pomierzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziniu Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Czyli nawet jeśli tłok się lekko uszczerbił , to nie mogę już jeździć? bo grozi to porysowaniem nikasilu co prowadzi do jego wymiany? czy te uszczerbienie w niczym nie przeszkadza i dalej mogę jeździć, dopłóki nie uzbieram pieniędzy na nowy tłok ? dodam że uszczerbienie jest, wielkości ziarenka pszenicy, a to co się uszczerbiło wyleciało przez wydech.proszę o odp. :)Fakt, przez słaby olej pierścienie i tłok mogły się dość znacząco zużyć. Co zatem dalej idzie przez takie zwlekanie z wymianą tłoka, cylinder może mieć zbyt duży owal na włożenie nowego tłoka. Ale to tylko wróżenie z fusów, na twoim miejscu wziął bym serwisówkę w rękę i wszystko rzetelnie pomierzył.Byłem dziś w sklepie gdzie kupiłem olej, castrol power1 racing 2t. I spytałem się czy by mi zmierzyli i zamówili tłok powiezieli że nie ma problemu :laugh: więc tylko jak bedę miał kase to odrazu tam jadę z moim tłokiem i mi zamówią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SilverX Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Dobra, dobra, jak nie zdjąłeś głowicy to nie wiesz czy nie masz rys na Nikasilu wzdłuż kanału wydechowego, jakaś przyczyna uszczerbienia musiała być. Być może za duży luz pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Nawet Harry Potter nie powiedział by ci czy ten tłok jeszcze pożyje bez żadnych oględzin czy pomiarów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziniu Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Dobra, dobra, jak nie zdjąłeś głowicy to nie wiesz czy nie masz rys na Nikasilu wzdłuż kanału wydechowego, jakaś przyczyna uszczerbienia musiała być. Być może za duży luz pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Nawet Harry Potter nie powiedział by ci czy ten tłok jeszcze pożyje bez żadnych oględzin czy pomiarów...Przyznaję ci rację że jakaś przyczyna musiała być :D przyczyną tak jak wyżej napisałem i tak jak ty teraz napisałeś , jest luz na pierścieniach. jak sprawdziłem że jest luz ? przeczytaj wyżej :biggrin: Dobra, dobra, jak nie zdjąłeś głowicy to nie wiesz czy nie masz rys na Nikasilu wzdłuż kanału wydechowego, jakaś przyczyna uszczerbienia musiała być. Być może za duży luz pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Nawet Harry Potter nie powiedział by ci czy ten tłok jeszcze pożyje bez żadnych oględzin czy pomiarów...to rozbierać moto, czy płóki nie mam kasy to nic nie ruszać? kolega od którego go kupiłem zna się na naprawach tego typu więc by mi pomógł.bo ja zostaję narazie przy naprawie rometów i skuterów, do japońskiej myśli technicznej wolę łap nie pchać bo może się to źle skończyć :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SilverX Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Jak rozebrałeś komara to i rozbierzesz Japonię, wbrew pozorom te silniki dużo się nie różnią. Szczelinomierzem zmierzysz przerwę pomiędzy pierścieniami w cylindrze i luz korby, a do cylindra znajdź jakiegoś majstra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.