grayfox Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Cześć, Walczę ze słabym hamulcem przednim. Problem pojawił się nagle podczas zawodów i nie mam już pomysłów co z tym zrobić. -Wymieniłem cały zestaw naprawczy pompy hamulcowej oraz zacisku-Tłoczki czyste, bez korozji itp. położone na smarze -Elementy złączne dokręcone porządnie i sprawdzone czy nie idą bąble przy hamowaniu-Przez układ przelałem 200 ml płynu i nie ma już śladu powietrza przy naciskaniu dźwigni ( robiłem to w 2 osoby ).-Próbowałem odpowietrzać z zaciskiem podwiązanym do sufitu i zostawić tak układ na noc. -Problem pojawił się nagle-Hamulec działa ale wciskając go aż do kierownicy motor nie zrobi stoppie za nic w świecie -Wykluczyłem krzywa tarczę przez zdjęcie zacisku z tarczy i włożenie 7 mm blachy miedzy klocki, bez zmian-Płyn DOT4-Wszystko czyste i bez śladu brudu -Klamka maksymalnie wypuszczona -Przewód nie puchnie, ściskałem go w dłoniach a kolega pompował i tak kawałek po kawałku. Zauważyłem że pierwsze kilka mm ruchu pompy nie powoduje żadnego efektu hamowania. Imo wygląda jak powietrze w układzie ale przecież 200 ml płynu przepompowałem i nie ma już pęcherzy powietrza po 30 ml. Najciekawsze na koniec: Dla testu podłożyłem 2 podkładki pod tłoczek pompy aby wstępnie go wcisnąć. Znikł problem martwej strefy jednak hamulec wciąż słaby, da się dobić do kierownicy, wracam więc do garażu, ąz tu nagle przy delikatnym dotknięcie hamulca zablokowało mi przednie koło i poleciałem przez kierownicę :) Dźwignia twarda, nie dało się prawię jej wcisną. Pomyślałem że może jakaś reszta powietrza uszła i to wstępne wciśnięcie tłoczka spowodowało zablokowanie koła. Wyjmuje podkładki i znów nie działa hamulec. Co robić? ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Wstaw drugą pompę jeśli jesteś pewny braku powietrza w układzie i tyle. Układ prosty i nie ma w nim tajemnic. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Wstaw drugą pompę jeśli jesteś pewny braku powietrza w układzie i tyle. Układ prosty i nie ma w nim tajemnic. Tak też zrobiłem, i hamulec działa. Rozebrałem swoją na czynniki pierwsze i sprawdziłem wszystko dokładnie, Okazało się, że cylinder pompy był lekko wytarty na samym początku i czasami puszczał odrobinę powietrza do układu i mimo iż na dole leciał już płyn to gdzieś w środku było powietrze. Zalałem układ od dołu, zostawiłem zacisk na noc wyżej niż pompa, potem odpowietrzałem nie puszczając klamki do końca, tak aby nie było pracy na wytartej części cylindra i hamulec działa, jednak ten początkowy zakres wciska powietrze do zbiorniczka. Tak więc muszę wymienić pompę. Pytanie czy jest sens wstawiać pompę od jakiegoś większego motocykla w celu poprawy momentu hamowania? Seryjne Nissiny nie są najgorsze ale dupy nie urywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Możesz, nic nie stoi na przeszkodzie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Pytałem czy jest sens, tzn czy założenie pompy od jakiegoś dużo większego motocykla poprawi skuteczność hamowania. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Ja tego nie praktykowałem bo nie miałem potrzeby. Nie ma się co oszukiwać, że jak wstawisz sprawna pompę to klamka będzie ledwo do połowy dystansu miedzy rollgazem dochodzić i heblowanie będzie bardzo dobre.Odpowiadając na Twoje pytanie uważam, że nie ma sensu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Wstawiając od większego motocykla (rozumiem że chodzi ci o ścigi z dwoma tarczami) tylko pogorszysz hamulec bo będzie to zbyt wydajna pompa do jednego zacisku, hamulec będzie twardy jak skała, dozowania zero a jego skuteczność, też będzie mizerna. Jak chcesz polepszyć to musisz dać pompkę radialną 12-13mm średnicy tłoczka lub zapodać większą tarczę i adapter do zacisku. A co do sprawnej pompki i dochodzenia do końca to też nie do końca prawda. Kto miał beringera ten wie, że docisnąć tam klamkę do oporu da się bez problemu i bez użycia specjalnej siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.