Skocz do zawartości

Yamaha yz250f nie chce odpalac


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moja yamaha, mianowicie nie chce odpalać. Kupiłem ja około miesiąc temu rozebrana, ponieważ puściło zabezpieczenie zaworu wydechowego i wygiął się on niszcząc prowadnice i szklankę. Kupiłem zawory proxa, głowicę razem z zaworami dałem do regeneracji i na dotarcie gniazd zaworowych. Wczoraj odebrałem wszystko z zakładu i zabrałem się za skręcanie tego wszystkiego w jedna całość, tłok zostawiłem stary, ponieważ był wcześniej wymieniany i był w dobrym stanie ;) założyłem wszystkie nowe uszczelki, głowicę dokręcałem według serwisówki kluczem dynamometrycznym. Rozrząd ustawiłem tak jak jest pokazane w serwisówce i cały silnik wsadziłem do motocykla by wszystko podłączyć i w końcu ja odpalić. Niestety za nic nie mogłem jej uruchomić, kopalem bardzo dużo, ale nie dawała znaku życia. Później wieczorem postanowiłem ja pchnąć z kolega i na chwile odpaliła, ale nie trzymałem jej na obrotach i zgasła. Teraz dalej próbowałem ja odpalić i po kilkudziesięciu kopnięciach odpaliła i chwile chodziła jak jej dodam gazu i tak czasem zdarzy jej się odpalić :) Często przy kopaniu strzela z tłumika. Wiecie co może być przyczyna tego, ze tak ciężko odpala? Mogą to być źle ustawione luzy zaworowe albo coś z gaźnikiem? Motocykl jest z 2002 roku z automatycznym dekompresatorem. Z góry dziękuję za pomoc :)
Edytowane przez Tasak_PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko bylo jednak ok, bo w koncu zaczela zapalac, wczesniej ja chyba zalewalem przez dodawanie gazu itp, bo pozniej palila od pierwszego :) niestety przejechalem sie jakies 10 minut i poszedl srodkowy zawor ssacy, czyli to samo co bylo z wydechowym-odpielo sie zabezpieczenie zaworu, wiec musze jeszcze raz wszytsko rozebrac i zrobic i sprawdzic reszte, bo poprzedni wlasciciel chyba zle zapial zawory...



wiecie czy mona jakos przeplukac silnik po zdjeciu glowicy bez rozpolawiania go?/ zeby nie zostaly tam jakies kawalki szklanki w kanalach olejowych itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko bylo jednak ok, bo w koncu zaczela zapalac, wczesniej ja chyba zalewalem przez dodawanie gazu itp, bo pozniej palila od pierwszego :) niestety przejechalem sie jakies 10 minut i poszedl srodkowy zawor ssacy, czyli to samo co bylo z wydechowym-odpielo sie zabezpieczenie zaworu, wiec musze jeszcze raz wszytsko rozebrac i zrobic i sprawdzic reszte, bo poprzedni wlasciciel chyba zle zapial zawory...

 

wiecie czy mona jakos przeplukac silnik po zdjeciu glowicy bez rozpolawiania go?/ zeby nie zostaly tam jakies kawalki szklanki w kanalach olejowych itd.

Lepiej rozbież, wszystkiego i tak nie wypłukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest motocykl do naprawy przez pana kazia w przydomowym warsztacie

spokojnie mozna go naprawic we wlasnym garazu, wystarczy troche narzedzi i jakies minimum wiedzy ;)

 

Lepiej rozbież, wszystkiego i tak nie wypłukasz.

no dokladnie tak zrobie bo inaczej sie chyba nie da :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie mozna go naprawic we wlasnym garazu, wystarczy troche narzedzi i jakies minimum wiedzy ;)

 

Ta głowica,jeśli nie będzie naprawiona kompleksowo przez osoby,które już to robiły z powodzeniem będzie Cię wciągała w koszta,które przewyższą wartość motoru.

Ja na Twoim miejscu szukałbym sprawnej używki

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Dopne się bo podobny watek, chce wymienić tłok i zawory w swojej yz250f 2004r i pytanie jak dobrać tłok (bo słyszałem ze są 3 nominały)i zawory chce wstawić stalowe,to wszystko dlatego bo miałem urwany zawór z góry dzięki.,a i jeszcze jedno po co jest czujnik luzu w tym moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopne się bo podobny watek, chce wymienić tłok i zawory w swojej yz250f 2004r i pytanie jak dobrać tłok (bo słyszałem ze są 3 nominały)i zawory chce wstawić stalowe,to wszystko dlatego bo miałem urwany zawór z góry dzięki.,a i jeszcze jedno po co jest czujnik luzu w tym moto?

 

Tłok ma selekcję,którą dobierasz do zużycia cylindra. Pierwszym krokiem jaki trzeba zrobić,to zmierzenie cylindra średnicówką. Po pomierach dobierasz tłok z zachowaniem luzu montarzowego z serwisówki. Każda z selecji tłoka jest o 0,01 mm większa od nominalnej sel A. Do YZF są 4 sel - A,B,C i D

Zawory radzę wymienić wszystkie i to na oryginalne tytany,chyba że stalowe proxxa jeśli nie ganiasz w zawodach,ale wtedy dochądzą sprężyny (inne są pod tytany i inne (twardsze) pod stalowe). Pamiętaj też o łańcuszku rozrządu-wymienia się go razem z tłokiem.

Jeśli urwałeś zawór,to korba też pewnie dostała cios (o tłoku nie wspomnę) więc radziłbym Ci wnikliwie ją przebadać a najlepiej wymienić.

O czujniku luzu napiszę jak znajdę serwisówkę

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie czy można rozpoznać jakie miałem zawory,..wydaje się ze tytany porostu by pęk i niszczył pod naciskiem jeden pękł a 4 się pogięły,A sprężyny mierzyłem i nadają się jeszcze jeśli chodzi o wymiar z serwisowki,nie musiał bym wymieniać sprężyn,. korba hyy, obadałem raczej dopuszczalnie wszystko miesci sie w luzach, ale mostki musze wymienić głowica regeneracja lub używka,.jeszcze sie zastanawiam,. Czy muszę w jakiś sposób dobierać tłok do zaworów?

Edytowane przez xj750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...