Tasak_PL Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 (edytowane) Witam,mam problem z moja yamaha, mianowicie nie chce odpalać. Kupiłem ja około miesiąc temu rozebrana, ponieważ puściło zabezpieczenie zaworu wydechowego i wygiął się on niszcząc prowadnice i szklankę. Kupiłem zawory proxa, głowicę razem z zaworami dałem do regeneracji i na dotarcie gniazd zaworowych. Wczoraj odebrałem wszystko z zakładu i zabrałem się za skręcanie tego wszystkiego w jedna całość, tłok zostawiłem stary, ponieważ był wcześniej wymieniany i był w dobrym stanie ;) założyłem wszystkie nowe uszczelki, głowicę dokręcałem według serwisówki kluczem dynamometrycznym. Rozrząd ustawiłem tak jak jest pokazane w serwisówce i cały silnik wsadziłem do motocykla by wszystko podłączyć i w końcu ja odpalić. Niestety za nic nie mogłem jej uruchomić, kopalem bardzo dużo, ale nie dawała znaku życia. Później wieczorem postanowiłem ja pchnąć z kolega i na chwile odpaliła, ale nie trzymałem jej na obrotach i zgasła. Teraz dalej próbowałem ja odpalić i po kilkudziesięciu kopnięciach odpaliła i chwile chodziła jak jej dodam gazu i tak czasem zdarzy jej się odpalić :) Często przy kopaniu strzela z tłumika. Wiecie co może być przyczyna tego, ze tak ciężko odpala? Mogą to być źle ustawione luzy zaworowe albo coś z gaźnikiem? Motocykl jest z 2002 roku z automatycznym dekompresatorem. Z góry dziękuję za pomoc :) Edytowane 26 Lipca 2014 przez Tasak_PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Z tego co piszesz to albo ma zapłon dużo zapuźny, albo ma niską kompresję przez np. żle ustawiony wałek rozrządu. Sprawdz kompresję to cię dalej poprowadzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasak_PL Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 wszystko bylo jednak ok, bo w koncu zaczela zapalac, wczesniej ja chyba zalewalem przez dodawanie gazu itp, bo pozniej palila od pierwszego :) niestety przejechalem sie jakies 10 minut i poszedl srodkowy zawor ssacy, czyli to samo co bylo z wydechowym-odpielo sie zabezpieczenie zaworu, wiec musze jeszcze raz wszytsko rozebrac i zrobic i sprawdzic reszte, bo poprzedni wlasciciel chyba zle zapial zawory...wiecie czy mona jakos przeplukac silnik po zdjeciu glowicy bez rozpolawiania go?/ zeby nie zostaly tam jakies kawalki szklanki w kanalach olejowych itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 to nie jest motocykl do naprawy przez pana kazia w przydomowym warsztacie Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 wszystko bylo jednak ok, bo w koncu zaczela zapalac, wczesniej ja chyba zalewalem przez dodawanie gazu itp, bo pozniej palila od pierwszego :) niestety przejechalem sie jakies 10 minut i poszedl srodkowy zawor ssacy, czyli to samo co bylo z wydechowym-odpielo sie zabezpieczenie zaworu, wiec musze jeszcze raz wszytsko rozebrac i zrobic i sprawdzic reszte, bo poprzedni wlasciciel chyba zle zapial zawory... wiecie czy mona jakos przeplukac silnik po zdjeciu glowicy bez rozpolawiania go?/ zeby nie zostaly tam jakies kawalki szklanki w kanalach olejowych itd.Lepiej rozbież, wszystkiego i tak nie wypłukasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasak_PL Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 to nie jest motocykl do naprawy przez pana kazia w przydomowym warsztaciespokojnie mozna go naprawic we wlasnym garazu, wystarczy troche narzedzi i jakies minimum wiedzy ;) Lepiej rozbież, wszystkiego i tak nie wypłukasz.no dokladnie tak zrobie bo inaczej sie chyba nie da :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 spokojnie mozna go naprawic we wlasnym garazu, wystarczy troche narzedzi i jakies minimum wiedzy ;) Ta głowica,jeśli nie będzie naprawiona kompleksowo przez osoby,które już to robiły z powodzeniem będzie Cię wciągała w koszta,które przewyższą wartość motoru.Ja na Twoim miejscu szukałbym sprawnej używki Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Ta głowica to beczka prochu szukaj używki(trzeba mieć szczęście jak w totka żeby dorwać taką głowicę ale może ci się uda) jak było coś z gniazdami i prowadnicami grzebane to kwestia czasu kiedy wybuchnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xj750 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Dopne się bo podobny watek, chce wymienić tłok i zawory w swojej yz250f 2004r i pytanie jak dobrać tłok (bo słyszałem ze są 3 nominały)i zawory chce wstawić stalowe,to wszystko dlatego bo miałem urwany zawór z góry dzięki.,a i jeszcze jedno po co jest czujnik luzu w tym moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Dopne się bo podobny watek, chce wymienić tłok i zawory w swojej yz250f 2004r i pytanie jak dobrać tłok (bo słyszałem ze są 3 nominały)i zawory chce wstawić stalowe,to wszystko dlatego bo miałem urwany zawór z góry dzięki.,a i jeszcze jedno po co jest czujnik luzu w tym moto? Tłok ma selekcję,którą dobierasz do zużycia cylindra. Pierwszym krokiem jaki trzeba zrobić,to zmierzenie cylindra średnicówką. Po pomierach dobierasz tłok z zachowaniem luzu montarzowego z serwisówki. Każda z selecji tłoka jest o 0,01 mm większa od nominalnej sel A. Do YZF są 4 sel - A,B,C i DZawory radzę wymienić wszystkie i to na oryginalne tytany,chyba że stalowe proxxa jeśli nie ganiasz w zawodach,ale wtedy dochądzą sprężyny (inne są pod tytany i inne (twardsze) pod stalowe). Pamiętaj też o łańcuszku rozrządu-wymienia się go razem z tłokiem.Jeśli urwałeś zawór,to korba też pewnie dostała cios (o tłoku nie wspomnę) więc radziłbym Ci wnikliwie ją przebadać a najlepiej wymienić.O czujniku luzu napiszę jak znajdę serwisówkę Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xj750 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 (edytowane) Własnie czy można rozpoznać jakie miałem zawory,..wydaje się ze tytany porostu by pęk i niszczył pod naciskiem jeden pękł a 4 się pogięły,A sprężyny mierzyłem i nadają się jeszcze jeśli chodzi o wymiar z serwisowki,nie musiał bym wymieniać sprężyn,. korba hyy, obadałem raczej dopuszczalnie wszystko miesci sie w luzach, ale mostki musze wymienić głowica regeneracja lub używka,.jeszcze sie zastanawiam,. Czy muszę w jakiś sposób dobierać tłok do zaworów? Edytowane 25 Grudnia 2014 przez xj750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 (edytowane) Zawory sprawdzisz magnesem. Tłoka do zaworów się nie dobiera. Edytowane 25 Grudnia 2014 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xj750 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Dzieki za odpowiedzi zaczne po nowym roku,przy okazji szczesliwego! =) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.