rausman Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 (edytowane) Witam,Ostatnio miałem okazję testować benzynę z zawierającą 7% etanolu (alkoholu) na stacji Valdi w Krakowie. Zaczęło się od mojej siostry, która stwierdziła, że nie będzie dopłacać 10-40 gr na litrze benzyny, no i lała tą benzynę do mojego skutera (Skuter Honda SFX 50 49 cc dwusuw) . Po jakimś czasie siostra zaczęła narzekać, że skuter jest bardziej mułowaty. Powiedziałem siostrze że to paliwo jest tańsze bo zawiera etanol, a jak wiadomo kaloryczność etanolu to 2/3 kaloryczności benzyny'Etanol pozwala uzyskać 2/3 energii jaką daje benzyna[1]'cytat z : http://pl.wikipedia.org/wiki/Biopaliwo, więc nie ma co narzekać. Po jakimś czasie odzyskałem swój skuter, skuszony oszczędzaniem na paliwie, zacząłem lać tą benzynę z etanolem. Jakie były moje spostrzeżenia podczas jazdy skuterem na benzynie z alkoholem: Minusy:-skuter minimalnie wolniej wchodził na obroty, był mniej 'żwawy'-na danych obrotach miał mniej mocy w porównaniu do obrotów na normalnej benzynie-skuter więcej palił, wynika to z jazdy na wyższych obrotach, aby uzyskać podobną moc do danej prędkości-trochę wzrosła temperatura silnika podczas jazdy-zaczął 'bekać' / strzelać do tłumika przy nagłej zmianie obrotów na wyższe, podejrzewam, że związane jest to ze zwłoką zapłonu-mniejsza elastyczność pracy zimnego silnika - przerywanie pracy podobne do zalewania świecyPlusy:-mniej nagaru, brązowy spalający się nagar - hmm... może to nie być zbyt dobre dla silnika Akurat mój skuterek to honda, a silniki hondy uważane są za dobre pompy do błota, także nie boję się testować takiego paliwa. Ogólnie chciałem się spytać, czy można dostosować mieszankę paliwo-powietrze w gaźniku do tego paliwa tak, aby skuter nie strzelał w tłumik (nie było zwłoki zapłonu) i silnik miał niższą temperaturę? Czy powinien ustawić więcej powietrza czy paliwa, używając benzyny zawierającą 7 % etanolu (alkoholu) do silnika 2T dwusuwowego? Po wlaniu normalnej benzyny skuter chodzi jak dawniej. Jak jest napisane na angielskiej wikipedii sam czysty etanol używany jest do wysilonych silników 1000 hp + ze względu na czystsze spalanie oraz na lepsze chłodzenie silnika podczas odparowywania paliwa (parowanie cieczy pochłania energię z otoczenia).As more effort is put into maximizing an engine to take advantage of E85's higher "octane", engines achieve greater power advantages. One car that has higher power on ethanol is the Koenigsegg CCXR, which on ethanol is the third-most powerful production car, with 20% more hp on E85 than on gasoline. According to the manufacturer, this is due to the cooling properties of ethanol.(...)These modifications have not only resulted in lower GHG emissions, but also resulted in 10-12% power and torque increase at the wheels. cytat z :http://en.wikipedia.org/wiki/E85, na youtubie popularne są filmy, które pokazują wysilone silniki tłokowe o spalaniu wewnętrznym, których paliwem jest etanol. Temat benzyny z alkoholem będzie coraz bardziej popularny ponieważ rząd ustala górną granicę zawartości biokomponentów w paliwach na 10% źródło: http://autokrata.pl/news/benzyna-bedzie-drozsza-i-gorsza_a21532 Edytowane 12 Lipca 2014 przez rausman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Tak po prostu i zwyczajnie nie możesz stosować domieszki etanolu. Poczytaj o technologii Flexfuel ( tak akurat nazywa to GM ). W Brazylii to jest bardzo powszechne źródło zasilania silników. A propos silników wysokiej mocy to jest zupełnie inna liga i nie sugeruj się tym, że akurat taka jednostka może na tym pracować lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rausman Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź, Ale wkrótce to paliwo (benzyna + alkohol do 10% lub inne biokompnenty) stanie się standardowym paliwem na stacjach, bo nasza kochana Unia Europejska tak zarządziła. Według nowelizacji ustawy do końca 2020 roku sprzedawcy będą musieli oferować też benzynę, która zawiera 5 procent bioetanolu. Nowe przepisy mają wprowadzić obowiązek informowania klientów o tym, że paliwo zawiera dodatki metaliczne uszlachetniające paliwo, ale szkodliwe dla zdrowia człowieka. Przede wszystkim szykuje się zmiana dopuszczalnej zawartości biokomponentów do benzyny. Aktualny limit wynosi 5 proc. Zostanie on podniesiony do 10 proc. Te z pozoru niewielkie zmiany mogą w bliskiej perspektywie doprowadzić do podwyżki ceny litra benzyny o 5 gr na litrze. Więcej na ten temat można poczytać tutaj. Moje pytanie jest takie: Jak przystosować silnik dwusuwowy do działania na takim paliwie? Czy gaźnikiem idzie wyregulować pracę silnika na takim paliwie, czy raczej trzeba wymieniać moduły zapłonowe CDI o wcześniejszym zapłonie mieszanki? Edytowane 12 Lipca 2014 przez rausman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jak wygląda świeca po jeździe na tym mixie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Ciekawy temat. Zastanawiam się, czy nie wpłynie to negatywnie na smarowanie takiego silnika ... Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rausman Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Ceglasty/ kawa z mlekiem, odpalałem go dzisiaj po deszczu, chodził przez 2 minuty na zmiennych obrotach : jałowe do odcięcia. Na załączonych zdjęciach świec gażnik ustawiony jest na zwykłą benzynę. Przy ustawieniu większej ilości powietrza na zwykłej benzynie silnik zaczyna mulić, tak więc nie wiem jak to będzie przy mieszance z etanolem.Przy obecnym ustawieniu gaźnika skuter pali 2.5 -2.7 l/100 w cyklu mieszanym przy przędkościach przelotowych 45 km/h - 50 km/h i obrotach 7 tysięcy/ minute. Robię głównie trasy po 20 km. Spróbuje ustawić gaźnik na więcej paliwa, na pewno mu się nic nie stanie oprócz zalewania. Trudno będzie wir w baku : D @ZikowskiPodobno etanol pogarsza właściwości smarne olejów (w 2T to pół biedy bo olej po dwóch suwach wylatuje przez rurę wydechową [chociaż ma też za zaddanie smarować wał i łożyska]. Z kolei ciekawy jestem jak taka domieszka etanolu przyjmie się w silnikach motocyklowych czterosuwowych tradycyjnych z gaźnikami. Edytowane 12 Lipca 2014 przez rausman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Moim zdaniem w dwusuwie nic nie będzie, najważniejsze lać dobry olej do mieszanki, natomiast w czterosuwie nie polecam większa temperatura spalania wpływa negatywnie na zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rausman Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Temat do zamknięcia. Dwa tygodnie po wydarzeniu jakie tu opisałem otworzyłem pokrywę napędu i okazało się, że zapomniałem nałożyć podkładkę na trzpień kopki. Owa podkładka co jakiś czas na dziurach odbijała się i wlatywała w żeberka lub talerze wariatora i latała po całym napędzie. Zrobiła niezłego bałaganu w napędzie (porysowane talerze napędu), ale na szczęście napęd przeżył. Skuter jak i samochód na tej benzynie z etanolem chodzi dobrze. Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Jakiś czas tem,u MCM pochyliło się nad tematem Intro chwilę trwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.