Skocz do zawartości

Pytanie odnośnie zaworów


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam jeden mały problem. Ostatnio z góry silnika mojej Suzi wydobywa się jakiś dziwny stukający odgłos. Trzech gości powiedziało mi, że to najprawdopodobniej zawory, ale

* pierwszy zalecił wlanie do zbiornika jakiegoś płynu czyszczącego gaźnik

* drugi mówi, że to tylko delikatne stuki i nie mam się czym martwić, tylko, że z czasem to będzie coraz bardziej słychać

* trzeci z przyjemnością podejmie się roboty już za "marne 100 funtów", ale muszę mu zostawić motor na 2-3 dni (dupek)

* drugi na informację o trzecim zaczął się śmiać i powiedział, żebym nie dał sobie wyszarpać kasy, bo to robota na max 30 minut na zimnym silniku i że to nie jest tyle warte

 

I ja teraz nie wiem co robić. Odgłos występuje w całym zakresie obrotów, przy szybszej jeździe słychać jakbym miał patyczek po lodzie w szprychach na rowerze. Nie ma żadnego spadku mocy, motor zachowuje się normalnie, tylko ten hałas...

I teraz moje pytania

* czy to rzeczywiście są zawory, czy łańcuch rozrządu?

* czy cokolwiek może się stać z silnikiem? jeśli tak, to co? potrzebuję motor na około 1000 mil od niedzieli, da radę wytrzymać?

 

Bardzo proszę o odpowiedzi.
Pozdrawiam
Tomek

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film.

Ale jednak sprawdziłbym to przed wyjazdem. Regulacja luzów zaworowych w takim motocyklu to prosta robota, 100funtów za 30 min pracy? Wg cenników w Polsce zapłaciłbyś ok 100-150zł.

PZDR

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego z jednej strony się nie dziwię, że wyśmiano tego, co oferował robotę. Ale z drugie strony - to może być prosta sprawa dla kogoś, kto już wie jak to zrobić i ma narzędzia. Ja nie mam ani takiej wiedzy, ani narzędzi, dlatego jestem zdany na innych - w mojej okolicy nie ma zbyt wielu mechaników, nie mówiąc już o motocyklowych, a za usługi typu sprawdzenie co siada w moto w salonach czy porządnych warsztatach trzeba bulić. Ostatnio znajomy podjechał do jednego takiego i krzyknęli mu 50 na wjazd, za określenie usterki.

Film się łauje na YT, ale ze względu na mój powolny mobilny net, może to potrwać.... Dorzucę link najszybciej jak się da.



https://www.youtube.com/watch?v=CAMqcB7pmYE&feature=youtu.be

Film gotowy. Z góry mówię, że to nie jest taki do oglądania - kręciłem go Nikonem z 70-300, więc chu*a widać :D.

To pukanie na początku to jakieś dzieciaki za murem, a w ):33 i 1:17 słychać wibrujący kawał zardzewiałej blachy, pieszczotliwie zwanym uchwytem przedniej lampy :D.

Nie wiem czemu film jest w tak niskiej jakości - kręcony był jako full HD.

Edytowane przez Major87

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdzie Ty masz dylemat? Sam nie zrobisz, a fachowcy z okolicy biorą ile biorą, więc niestety trzeba bulić. Zarabiasz w funtach to nie ma aż takiej tragedii. 100 funtów dla Ciebie to tak jak 150zł w Polsce. No tyle kosztuje ta usługa.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie powiem Ci, że przelicznik jednak nie jest taki sam - na 100 funtów trzeba pracować dłużej niż na 100 złotych, ale już nawet nie o to chodzi.

Chodzi o to, że po prostu zgłupiałem, bo każdy mówi coś innego, a teraz potrzebuję transportu.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że minimalna pensja w Polsce jest wyższa niż w UK - tutaj to poniżej 1k :D. Że koszty życia inne, to druga sprawa :D

Wracając do tematu - czym grozi jazda w obecnym stanie? Czy to wymaga roboty natychmiast? Byłem dzisiaj u jeszcze jednego mechanika troszkę dalej, ale chłopaki mieli tyle roboty, że nikt nawet nie mógł do mnie podejść na chwilę, muszę wrócić jutro.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz się czegoś nauczyć to kup sobie szczelinomierz, ściągnij z netu serwisówkę i sprawdź samemu te luzy. Nic trudnego. Długotrwała jazda ze zbyt małymi luzami może spowodować wypalenie gniazd zaworowych.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w konsekwencji prowadzi do wymiany głowicy tak?

Generalnie jestem pod ciśnieniem teraz, bo w niedzielę mam wyjazd, więc wolałbym mieć nieco kasy ze sobą, dodatkowo nie mogę sobie pozwolić na przetrzymanie motoru do poniedziałku czy później, bo w poniedziałek najpóźniej wczesnym popołudniem muszę być w Fairford, a to dość kawałek. Jeżeli teraz powiem, że mnie nie będzie, to mogę zapomnieć o jakiejkolwiek robocie na pokazach lotniczych. Nie należę do ludzi, którzy skąpią na naprawy czy bieżący serwis, tylko po prostu czas jest dla mnie bardzo nieodpowiedni teraz.

Serwisówki szukałem i po polsku i po angielsku, ale nic mi w oczy niestety nie wpadło. Patrzyłem na różnych forach i efekt podobny - przynajmniej w językach, które jestem w stanie zrozumieć.

Co do szczelinomierza - na pewno to nie jest nic trudnego, ale ja nie mam nawet narzędzi, żeby rozkręcić górę silnika. Chciałem je kupić teraz, ale niestety zainwestowałem w buty motocyklowe, bo miałem ostatnio malutki wypadek przy pracy w zwykłych butach i mam zepsutą nogę do tej pory :banghead:

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwięk jest bardzo subtelny, brzmi jak za duży luz zaworowy. Powiem tak, motocykl zapewne pojedzie i wróci o własnych siłach, i może nawet nic mu nie będzie, ale nie traktuj tego jako zachęty do jazdy. 1000mil to jednak nie jest przelot dookoła komina:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że od wczoraj zrobiłem kilkadziesiąt mil i słychać to głośniej i dużo częściej. Dlatego się obawiam, bo tak jak mówisz - droga jest daleka, a nie chciałbym utknąć w dziurze pośrodku niczego i wydzwaniać do ubezpieczyciela z głośnym "help!"

Miałem w niedzielę jechać na Bikefest, ale w obecnej sytuacji odpuszczę - droga tam i powrót to ok 8-10 godzin jazdy. Udało mi się dodzwonić do mojego instruktora jazdy (gość nr 2 z pierwszego postu) i jesteśmy umówieni na niedzielę. Powiedział, że zrobi mi to za - uwaga - maksymalnie 20 funtów :D. Powód do radości niby jest, bo 80 w kieszeni, ale zobaczymy co z tego będzie.

Limo
wiem - ale jak mówię, nie mam żadnych takich narzędzi - zero kluczy, nic, totalnie. Jedynie kilka śrubokrętów, wiertarkę i pistolet do silikonu :D. Jakoś tak wyszło, że wcześniej ich nie potrzebowałem po prostu. Teraz widzę, że mogłem je kupić razem z motocyklem, ale za późno na jęczenie - kupię je po powrocie do domu.
Mam za to od cholery narzędzi modelarskich - ale takie nie będą mi potrzebne tutaj :D

Dziękuję wszystkim za zabranie głosu w tym temacie.
Pozdrawiam.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc byłem dzisiaj u mechanika.

Silnik rozebrany, zawory sprawdzone - wszystko ok. Napinacz rozrządu + łańcuszek - ok. Przyczyna stuków nieustalona, dostałem zalecenie zmiany oleju i przyzwyczajenia się do tego dźwięku, bo podobno te silniki tak mają.

Na szczęście nie skasował mnie za to jak za zboże, bo poza sprawdzeniem nie zrobił tam nic.

Teraz pytanie do forumowiczów - zwłaszcza tych, którzy śmigali na poczciwych gienkach czy innych marudach 125 - czy to faktycznie normalne? Co jeszcze może być przyczyną? Stuki ewidentnie dochodzą z góry silnika.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...