Skocz do zawartości

Ustawienie zawieszenia na tor R6


TomaszKoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem grzebać trochę przy zawieszeniu i chciałbym skonsultować ustawienia i ogólnie poruszyc temat zawieszenia. Wiem, że Sikor trochę ogarniał teamt w R6 to może też się wypowie. Szukam dobrego punktu wyjściowego do dalszych ustawień. Moto kupilem nie dawno byłem jedynie na dwu dniowym SD, zawieszenie i cała reszta seryjna, owiewki torowe. Model 06-07.

 

Waże bez ciuchów 82kg.

 

Zmierzyłem Sagi

tył 25mm przy ustawieniach napięcia 5 klikow na 9 (9 = hard).

 

przód 30mm - dwie linie widoczne.

 

Tłumienie odbicia ustawione mam na :

przód 16 klikow (40 = soft)

tył 8 klikow (26 = soft)

 

Tłumienie dobicia (kompresja) - jest High Speed i Low Speed.

przod: HS - 2 obroty z 4 | LS - 15 klikow z 30

tył: HS - 8 klikow z 16 | LS - 15 klikow z 30

Czyli w połowie dla wszystkich.

 

Moto wstaje bardzo szybko ale równo, z tego co wyczytalem/usłyszalem tył powinien minimalnie szybciej się podnosic niż przód. Moto nie buja się tylko elegancko wstaje i zatrzymuje. Wiem że ustawienia powinno się skorygować na ciepłym zawieszeniu, wszystkie pomiary itp były robione na zimno.

 

Moje odczucia są takie: hamowanie było bardzo pewne, nie podnosiło tylnego koła, może delikatnie przy mocnych dohamowaniach zaczynało skakac, czułem że jest raczej ok. Moto składało się całkiem nieźle (mam porownanie jedynie do cbr f4 i było łatwiej). Z rzeczy które zauważyłem to na wyjściu z ciasnych zakrętów podnosiło mi lekko przednie koło (kierownica zaczynala trzepotac lewo prawo) zaliczyłem też jednego delikatnego high side'a pod laskiem, tam ewidentie uciekał mi tył. Przy dodawaniu gazu na wyjściach motocykl miał tendencje do prostowania sie, w cbr nie było czegoś takiego.

Opony gładkie nieposzarpane, ale dość twarde wiec to moze nic nie znaczyć (metzellery K3 interact).

 

W Poznaniu regularne czasy jakie kręciłem to 1:47 - 1:48, (ustawienie napięcia tył było 6/9 czyli troche sztywniej, reszta ustawień j/w, obecnie do ustawienia sagów zmniejszyłem o 1 napiecie bo wychodzilo sztywno), przy czym obecnie mam obawę że przód na wyjściach będzie podnosiło jeszcze bardziej.

 

Chciałbym poznać wasze odczucia, zmiana którego z ustawień w jaki sposób wpływa na zachowanie motocykla oraz jak poprawic w/w ustawienia żeby było lepiej i szybciej.

Edytowane przez TomaszKoo

Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.pl

Automatyzacja produkcji, kartoniarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abu uniknąć błędów i nieporozumień podawaj ustawienia tłumienia w ilości klików licząc od zamknietych tłumików, a nie otwartych.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przyjęło się określać ile klików/obrotów wykręconych od pełnego zamknięcia, czyli np. 6 out i wiadomo o co chodzi

 

Preload tylu wydaje sie sensowny (4 pozycje od maks napięcia), comp hs powinien byc w 1/3 - 1/4 zakresu (to trochę taka lipa mimo wszystko w seryjnym) czyli raczej 4-6 out, comp lo raczej ok chociaż można zejść do ok 1/3 zakresu czyli 10-12 out. Odbicie musi byc na podstawie czucia oraz patrząc po oponach ale imo za wolne, czyli lepiej gdzieś 1/2 zakresu czyli 13-16 out.

 

Preload przodu - musisz mieć opaskę na ladze zeby kontrolować zakres skoku. Takze pamiętaj w tym przypadku mniej preloadu, przod obniża sie moto łatwiej skręca i łatwiej trzymać ciasna linie w złożeniu. Comp hi to ściema, ustaw serie, to nic nie daje. Comp lo ok choć mozesz spróbować zbliżyć sie do 1/3 zakresu czyli ok 12 out. Odbicie prawie na pewno za szybkie, doświadczenie z seryjnymi zawiechami pokazuje ze praktycznie jak całkowicie skrecisz odbicie to i tak bywa za szybkie :) . Spróbuj 6 out.

 

To sa takie jedynie dywagacje. Tłumienie zależy od oleju wiec nie wiemy co tam masz zalane i w jakim stanie. Moto powinno odbijać w takiej samej szybkości przod co tył.

Jaki wpływ ma zmiana preloadu i tlumien (z przodu i z tylu) to juz jest na forum, poszperaj.

 

Temat jednak jest skomplikowany. Zeby zrobić to dobrze to trzeba byc na torze, lecieć konkretnym tempem, analizować co sie dzieje z motocyklem na hamowaniach, wejściach, w złożeniu i na wyjściach, do tego patrzeć na opony. Inaczej to taka internetowa gadka :)

 

Jeśli interesuje Cię zdobycie trochę wiedzy w tym zakresie to odezwij się do Tomka (http://forum.motocyklistow.pl/index.php/user/19564-qunio/). Podczas tworzenia swojej strony internetowej zebrał całą masę przydatnych materiałów oraz bezcennych kontaktów.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna profesjonalna rozpiska zespołu ale w wiekszosci przypadkow trzeba razic sobie samemu .

Jak ma się akcesoryjne zawiasy to nie ma problemu bo mamy bazowe ustawienia które calkiem dobrze się spisują ale w serii to tak jak Sikor napisał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawianie seryjnej zawiechy ma sens na parę okrążeń... później i tak Ci się to grzeje i moto zmienia charakterystykę...

Jedną z najważniejszych zalet akcesoryjnych zawieszeń jest stałość parametrów pracy. Nieważne czy walisz pierwsze kółko czy 15te zawiecha tak samo pracuje. Co do ustawiania przez "internet" to mam takie samo zdanie jak powyżej. żeby dobrze ustawić zawiechę, to tak jak napisał Sikor, walisz konkretnym tempem i patrzysz jak zachowuje się moto i kręcisz. Nawet super ustawienia bez odpowiedniego tempa można o kant doopy rozbić.

Ja na przykład mam moto, które latało w Poznaniu 1:36, 1:37 - czyli bez dwóch zdań zawiecha była dobrze zestrojona...

I jak kaleczę rzemiosło, np. po jakieś przerwie i jadę w granicach 1:48 to ni hooja nie da się jechać. Buja, wynosi z zakrętów, jednym słowem porażka.

Ale wystarczy podkręcić tempo w okolice 1:43, 1:44 i nagle koń idzie jak po szynach, mega stabiloność, zajebisty grip, nic tylko odwijać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie da się przez neta ustawić zawiechy, ale można zdobyć cenne wskazówki i oto mi głównie chodzi / chodziło. Póki co w/w są dla mnie b. cenne i za nie dzięki.

Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.pl

Automatyzacja produkcji, kartoniarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...