TomaszKoo Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 (edytowane) Zacząłem grzebać trochę przy zawieszeniu i chciałbym skonsultować ustawienia i ogólnie poruszyc temat zawieszenia. Wiem, że Sikor trochę ogarniał teamt w R6 to może też się wypowie. Szukam dobrego punktu wyjściowego do dalszych ustawień. Moto kupilem nie dawno byłem jedynie na dwu dniowym SD, zawieszenie i cała reszta seryjna, owiewki torowe. Model 06-07. Waże bez ciuchów 82kg. Zmierzyłem Sagitył 25mm przy ustawieniach napięcia 5 klikow na 9 (9 = hard). przód 30mm - dwie linie widoczne. Tłumienie odbicia ustawione mam na :przód 16 klikow (40 = soft)tył 8 klikow (26 = soft) Tłumienie dobicia (kompresja) - jest High Speed i Low Speed.przod: HS - 2 obroty z 4 | LS - 15 klikow z 30tył: HS - 8 klikow z 16 | LS - 15 klikow z 30Czyli w połowie dla wszystkich. Moto wstaje bardzo szybko ale równo, z tego co wyczytalem/usłyszalem tył powinien minimalnie szybciej się podnosic niż przód. Moto nie buja się tylko elegancko wstaje i zatrzymuje. Wiem że ustawienia powinno się skorygować na ciepłym zawieszeniu, wszystkie pomiary itp były robione na zimno. Moje odczucia są takie: hamowanie było bardzo pewne, nie podnosiło tylnego koła, może delikatnie przy mocnych dohamowaniach zaczynało skakac, czułem że jest raczej ok. Moto składało się całkiem nieźle (mam porownanie jedynie do cbr f4 i było łatwiej). Z rzeczy które zauważyłem to na wyjściu z ciasnych zakrętów podnosiło mi lekko przednie koło (kierownica zaczynala trzepotac lewo prawo) zaliczyłem też jednego delikatnego high side'a pod laskiem, tam ewidentie uciekał mi tył. Przy dodawaniu gazu na wyjściach motocykl miał tendencje do prostowania sie, w cbr nie było czegoś takiego.Opony gładkie nieposzarpane, ale dość twarde wiec to moze nic nie znaczyć (metzellery K3 interact). W Poznaniu regularne czasy jakie kręciłem to 1:47 - 1:48, (ustawienie napięcia tył było 6/9 czyli troche sztywniej, reszta ustawień j/w, obecnie do ustawienia sagów zmniejszyłem o 1 napiecie bo wychodzilo sztywno), przy czym obecnie mam obawę że przód na wyjściach będzie podnosiło jeszcze bardziej. Chciałbym poznać wasze odczucia, zmiana którego z ustawień w jaki sposób wpływa na zachowanie motocykla oraz jak poprawic w/w ustawienia żeby było lepiej i szybciej. Edytowane 29 Czerwca 2014 przez TomaszKoo Cytuj Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.plAutomatyzacja produkcji, kartoniarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Abu uniknąć błędów i nieporozumień podawaj ustawienia tłumienia w ilości klików licząc od zamknietych tłumików, a nie otwartych. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszKoo Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Abu uniknąć błędów i nieporozumień podawaj ustawienia tłumienia w ilości klików licząc od zamknietych tłumików, a nie otwartych. poprawione Cytuj Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.plAutomatyzacja produkcji, kartoniarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 (edytowane) Tak, przyjęło się określać ile klików/obrotów wykręconych od pełnego zamknięcia, czyli np. 6 out i wiadomo o co chodzi Preload tylu wydaje sie sensowny (4 pozycje od maks napięcia), comp hs powinien byc w 1/3 - 1/4 zakresu (to trochę taka lipa mimo wszystko w seryjnym) czyli raczej 4-6 out, comp lo raczej ok chociaż można zejść do ok 1/3 zakresu czyli 10-12 out. Odbicie musi byc na podstawie czucia oraz patrząc po oponach ale imo za wolne, czyli lepiej gdzieś 1/2 zakresu czyli 13-16 out. Preload przodu - musisz mieć opaskę na ladze zeby kontrolować zakres skoku. Takze pamiętaj w tym przypadku mniej preloadu, przod obniża sie moto łatwiej skręca i łatwiej trzymać ciasna linie w złożeniu. Comp hi to ściema, ustaw serie, to nic nie daje. Comp lo ok choć mozesz spróbować zbliżyć sie do 1/3 zakresu czyli ok 12 out. Odbicie prawie na pewno za szybkie, doświadczenie z seryjnymi zawiechami pokazuje ze praktycznie jak całkowicie skrecisz odbicie to i tak bywa za szybkie :) . Spróbuj 6 out. To sa takie jedynie dywagacje. Tłumienie zależy od oleju wiec nie wiemy co tam masz zalane i w jakim stanie. Moto powinno odbijać w takiej samej szybkości przod co tył. Jaki wpływ ma zmiana preloadu i tlumien (z przodu i z tylu) to juz jest na forum, poszperaj. Temat jednak jest skomplikowany. Zeby zrobić to dobrze to trzeba byc na torze, lecieć konkretnym tempem, analizować co sie dzieje z motocyklem na hamowaniach, wejściach, w złożeniu i na wyjściach, do tego patrzeć na opony. Inaczej to taka internetowa gadka :) Jeśli interesuje Cię zdobycie trochę wiedzy w tym zakresie to odezwij się do Tomka (http://forum.motocyklistow.pl/index.php/user/19564-qunio/). Podczas tworzenia swojej strony internetowej zebrał całą masę przydatnych materiałów oraz bezcennych kontaktów. Edytowane 29 Czerwca 2014 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 ustawianie przez internet to ch* ,a nie robota... Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 No to tu przykład takiej ch... nie roboty Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 fajna profesjonalna rozpiska zespołu ale w wiekszosci przypadkow trzeba razic sobie samemu .Jak ma się akcesoryjne zawiasy to nie ma problemu bo mamy bazowe ustawienia które calkiem dobrze się spisują ale w serii to tak jak Sikor napisał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete #73 Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 ustawianie seryjnej zawiechy ma sens na parę okrążeń... później i tak Ci się to grzeje i moto zmienia charakterystykę...Jedną z najważniejszych zalet akcesoryjnych zawieszeń jest stałość parametrów pracy. Nieważne czy walisz pierwsze kółko czy 15te zawiecha tak samo pracuje. Co do ustawiania przez "internet" to mam takie samo zdanie jak powyżej. żeby dobrze ustawić zawiechę, to tak jak napisał Sikor, walisz konkretnym tempem i patrzysz jak zachowuje się moto i kręcisz. Nawet super ustawienia bez odpowiedniego tempa można o kant doopy rozbić.Ja na przykład mam moto, które latało w Poznaniu 1:36, 1:37 - czyli bez dwóch zdań zawiecha była dobrze zestrojona...I jak kaleczę rzemiosło, np. po jakieś przerwie i jadę w granicach 1:48 to ni hooja nie da się jechać. Buja, wynosi z zakrętów, jednym słowem porażka.Ale wystarczy podkręcić tempo w okolice 1:43, 1:44 i nagle koń idzie jak po szynach, mega stabiloność, zajebisty grip, nic tylko odwijać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszKoo Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Wiem, że nie da się przez neta ustawić zawiechy, ale można zdobyć cenne wskazówki i oto mi głównie chodzi / chodziło. Póki co w/w są dla mnie b. cenne i za nie dzięki. Cytuj Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.plAutomatyzacja produkcji, kartoniarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 http://sportjazda.pl/index.php/ustawienie-zawieszenia/podstawy-czytania-opon Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.