Skocz do zawartości

r1200gs szczela z wydechu


rado77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To nie jest nieszczelny wydech , to tak jak by stwierdzić że motocykl nie jedzie bo nie ma powietrza w kołach . Gs-y mogą strzelać w wydech i nie jest to wada jeżeli strzelanie jest zbyt głośne lub zdarza się zbyt często wtedy można zastanawiać się nad przyczyną. Strzelanie to skutek dopalania resztek paliwa w układzie wydechowym , przyczyn może być wiele , kiepskie świece , zła regulacja , niesprawna sonda lambda lub katalizator czy odpięta wtyczka w czujniku w puszce filtra powietrza , częsty zabieg mający na celu podniesienie mocy GS-a kosztem spalania. Jeżeli jest to GS z zaworem przepustowym na wydechu to również jego zła praca może powodować strzelanie w tłumik. Sama nieszczelność połączeń tłumika czy uszkodzenie tłumika będzie dawała co najwyżej większy hałas . Regulacja zaworów zdaje się przy 40 tyś wcześniej można co najwyżej sprawdzić luz na zaworach ale najprawdopodobniej będzie w granicach normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to bez przyczyny może sobie strzelać w przypadku gdy obroty schodzą np. podczas przygazówek, gdy jedziemy i wciśniemy sprzęgło itp.

Wydaje mi się że to nie jest normalne jak Ci strzela podczas dodawania gazu.

 

Ale jest to moja opinia nie potwierdzona doświadczeniem bo nie miałem styczności z GS-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jest zadawalające przy 120km/h spala na komputerze 5,3 l/100km. Podczas dodawania gazu nie strzela dopieto jak odpuszczę gaz po mocniejszej przegazowie zwlaszcza

Edytowane przez rado77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrachujac od wszelkich mozliwosci wymienionych przez Rafala zacznij od sprawdzenia szczelnosci rur w glowicach - stosowane tam uszczelki nie sa wieczne i ulegaja zgnieceniu / wypaleniu.

Jezeli ktos chociaz raz zdjal wydech i zalozyl z powrotem nie wymieniajac uszczelek to moze to byc powod strzelania.

Drugie miejsce to laczenie rur z tlumikami gdzie tez moze byc luzno.

Potem jesli tam jest dobrze mozesz sprawdzac reszte mozliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech jest fabryczny , wcześniej delikatnie sobie "pryknął" a teraz troszkę glosniej strzela. Dlaczego jakies luzy w laczeniach tłumika mogą cos takiego powodować?

Edytowane przez rado77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście z biegiem czasu i przelatanych kilometrów mogą się tworzyć jakieś nieszczelności, których nie usłyszysz podczas normalnej pracy silnika, a podczas wystrzału robi się większe ciśnienie i te gazy muszą gdzieś uciec i między innymi mogą uciekać tymi nieszczelnościami.

 

Jeżeli miałeś od początku wystrzały i częstotliwość ich nie wzrosła diametralnie tylko jest głośnie, to ja już Tobie pisałem, że nie masz się czym martwić.

 

Latałem samolotem na silniku BMW boxera i tam też występowały strzały w wydech.

Edytowane przez zdzisiek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...