Cebik Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Witajcie, Mam problem jak w temacie, motocykl to Yamaha FZS 600 Fazer, 2003 r. Świece wymieniane jakieś 500 km temu, robione synchro, troche falowały mu obroty i niezbyt równo pracował, ale niewiele to pomogło. Kontrola luzu zaworowego - w normie, brak koniecznosci regulacji. Zrzuciłem i przejrzałem gaźniki, śruby od składu mieszanki każda inaczej [1 cyl-2 obr, 2 cyl-2,5 obr, 3 cyl-3 obr, 4 cyl-2obr].Poustawiałem wg. serwisówki 2 obroty, poziom paliwa ok. Poskładałem wszystko do kupy, odpaliłem - wszystko ładnie, zrobiłem synchro, chodzi równo, ładnie się wkręca. Złożyłem, odstawiłem. Dwa dni postoju, problem z odpałem, niechętnie zagadał po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Nie wkręca się na obroty, przy próbie ruszenia gaśnie, jak już ruszy to trochę ciągnie, łapie laga i znowu ciągnie. Podpiąłem paliwo pomiając najpierw sam filtr paliwa, a potem też pompę, ale bez zmian. Zrzuciłem znowu gaźniki, posprawdzałem wszystko dla pewności, śruby składu wykręciłem o 0.5 obrotu. Ustawienie TPS-a poprawne. Odpalił od strzała i chodzi równo, ładnie się wkręca itd. wszystko ok. Zrobiłem parę km po okolicy - wszystko ok. Świece suchutkie, "kawa z mlekiem". To było w sobote. Do dzisiaj dwa dni postoju i sytuacja sie powtarza, ciężko pali, jak juz zagada to nie chce się wkręcać.Co ciekawe dzisiaj sprawdzam ustawienie czujnika położenia przepustnicy i pokazuje, że jest nieprawidłowe....Po dłuższym kręceniu zalewa świeczki. Poświęciłem komplet nowych, ale bez zmian, nadal problemy. Może ktoś miał podobny problem i jest w stanie coś podpowiedzieć? TPS? Szukać w układzie zapłonowym? Z góry dzięki. Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Sprawdź ten TPS zgodnie z instrukcją w serwisówce. Co do układu zapłonowego - czy po tym przerywaniu jak już zaczyna jechac czy strzeli w tlumik albo w gaźniki ?2 dni postoju to wystarczający czas na kondensację wilgoci i popsucie parametrów któregoś z elementów układu zapłonowego , m.in TPS Dla pewności - czy problem nie nasila się po włączeniu świateł ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cebik Opublikowano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Sprawdź ten TPS zgodnie z instrukcją w serwisówce. Co do układu zapłonowego - czy po tym przerywaniu jak już zaczyna jechac czy strzeli w tlumik albo w gaźniki ?2 dni postoju to wystarczający czas na kondensację wilgoci i popsucie parametrów któregoś z elementów układu zapłonowego , m.in TPS Dla pewności - czy problem nie nasila się po włączeniu świateł ? TPS maksymalna rezystancja wg. serwisówki 3,5 ~ 6,5 kOhm, zmierzone 5,14TPS rezystancja przy odkręcaniu manetki wg. serwisówki 0 ~ 5 +/- 1,5 kOhm, zmierzone 0,61 i rośnie do 3,76 Na mój gust wychodzi że jest ok. Ustawienie wg. wskazań obrotomierza na 5000 obr. [0 lub 10000 niepoprawnie] - wg. danych z serwisówki. Nie, ani nie strzela w gaźniki, ani w tłumik. Czasem potrafił zgasnąć na postoju, gdy spadły mu za nisko obroty. Najdziwniejsze jest to, że w sobotę jeździł jak trzeba, dwa dni wcześniej już nie, dwa dni później też nie... Nasilającego problemu po zapaleniu świateł nie zauważyłem.Aku wydaje się ok, ładowanie ~ 14 V. :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Zmierz sam aku Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Spuśc paliwo ze zbiornika i zastąp świeżym isprawdx tez samą pompępaliwa zgodnie z serwisówką - może nie tłoczyć jak trzeba lub miec chwile słabości choc na pierswzy rzut oka paliwo podaje jak trzeba. Drugie co mi przychodzi na mysl to problem z instalacją elektyczna - coś gdzies nie kontaktuje . Pokusiłbym się o znalezienie masy i + w kostce modułu i spawdzenia czy w momencie wystapienia problemów jest tam pełne napięcie. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.