Skocz do zawartości

Yamaha xj 600 S napięcie ładowania


compix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

motocykl został kupiony na początku sezonu. Po przejechaniu około 2k kilometrów, stwierdziłem że zerknę na napięcie ładowania aku, tym bardziej że zauważyłem na biegu jałowym delikatnie słabiej świecące światła, a przy kierunkowskazach delikatne przygasanie świateł.

 

Silnik nagrzany, po uruchomieniu bez świateł napięcie wynosi około 14.4V, jeśli obroty spadną to napięcie również siada, ale wystarczy musnąć manetką i jest ok. Po włączeniu świateł na biegu jałowym mam już 13 V, ale tutaj ponownie wystarczy odtworzyć trochę przepustnice i napięcie mieści się w 13.8-14.4V

 

Po włączeniu kierunkowskazów napięcie siada o około 0.5V

 

Przy tak wiekowym motocyklu nie zwróciłbym specjalnie uwagi, tym bardziej że akumulator jest okej, nie ma problemów z odpaleniem itp.

 

 

Jednak co zauważyłem. Mając włączone światła i około 2k obrotów napięcie jest powyżej tych 14V, ale mając już 7k obrotów napięcie spada do 13.6V. Czy pełnoletnie xj już tak mają czy mam się martwić?

Edytowane przez compix

"Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne. Jak włączasz odbiorniki prądu to napięcie spada, jak dodajesz gazu to rośnie, a na wyższych obrotach regulator powinien je zbijać i utrzymywać na ok. 14V. Zobacz ile jest przy włączonych światłach przy 5 tys. obr. Powinno być ok 14V.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne. Jak włączasz odbiorniki prądu to napięcie spada, jak dodajesz gazu to rośnie, a na wyższych obrotach regulator powinien je zbijać i utrzymywać na ok. 14V. Zobacz ile jest przy włączonych światłach przy 5 tys. obr. Powinno być ok 14V.

 

 

 

Mając włączone światła i około 2k obrotów napięcie jest powyżej tych 14V, ale mając już 7k obrotów napięcie spada do 13.6V. Czy pełnoletnie xj już tak mają czy mam się martwić?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, martwi mnie po prostu że przy wyższych obrotach zbija tak nisko. Przy 5 k sprawdzę dokładnie, ale nie wiem czy uda mi się dziś, nie zmienia to faktu że przy wyższych obrotach nie powinno chyba być tych 13.6V, aczkolwiek nigdy nie miałem do czynienia z starszymi motocyklami.

 

Dziś właśnie widziałem jak jechałem do pracy Xj tylko że w wersji N która stojąc na światłach mając kierunek włączony delikatnie jej światła przygasały.

"Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...