compix Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 (edytowane) Witam, motocykl został kupiony na początku sezonu. Po przejechaniu około 2k kilometrów, stwierdziłem że zerknę na napięcie ładowania aku, tym bardziej że zauważyłem na biegu jałowym delikatnie słabiej świecące światła, a przy kierunkowskazach delikatne przygasanie świateł. Silnik nagrzany, po uruchomieniu bez świateł napięcie wynosi około 14.4V, jeśli obroty spadną to napięcie również siada, ale wystarczy musnąć manetką i jest ok. Po włączeniu świateł na biegu jałowym mam już 13 V, ale tutaj ponownie wystarczy odtworzyć trochę przepustnice i napięcie mieści się w 13.8-14.4V Po włączeniu kierunkowskazów napięcie siada o około 0.5V Przy tak wiekowym motocyklu nie zwróciłbym specjalnie uwagi, tym bardziej że akumulator jest okej, nie ma problemów z odpaleniem itp. Jednak co zauważyłem. Mając włączone światła i około 2k obrotów napięcie jest powyżej tych 14V, ale mając już 7k obrotów napięcie spada do 13.6V. Czy pełnoletnie xj już tak mają czy mam się martwić? Edytowane 1 Czerwca 2014 przez compix Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 To jest normalne. Jak włączasz odbiorniki prądu to napięcie spada, jak dodajesz gazu to rośnie, a na wyższych obrotach regulator powinien je zbijać i utrzymywać na ok. 14V. Zobacz ile jest przy włączonych światłach przy 5 tys. obr. Powinno być ok 14V. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 To jest normalne. Jak włączasz odbiorniki prądu to napięcie spada, jak dodajesz gazu to rośnie, a na wyższych obrotach regulator powinien je zbijać i utrzymywać na ok. 14V. Zobacz ile jest przy włączonych światłach przy 5 tys. obr. Powinno być ok 14V. Mając włączone światła i około 2k obrotów napięcie jest powyżej tych 14V, ale mając już 7k obrotów napięcie spada do 13.6V. Czy pełnoletnie xj już tak mają czy mam się martwić? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compix Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Dokładnie tak, martwi mnie po prostu że przy wyższych obrotach zbija tak nisko. Przy 5 k sprawdzę dokładnie, ale nie wiem czy uda mi się dziś, nie zmienia to faktu że przy wyższych obrotach nie powinno chyba być tych 13.6V, aczkolwiek nigdy nie miałem do czynienia z starszymi motocyklami. Dziś właśnie widziałem jak jechałem do pracy Xj tylko że w wersji N która stojąc na światłach mając kierunek włączony delikatnie jej światła przygasały. Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Chyba wszystkie starsze motocykle tak mają. Powiedziałbym ze te 13.6V to błąd pomiaru miernika. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compix Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Okej póki co nie martwię się, będę obserwował póki odpala ;-) Dzięki wszystkim za pomoc, i za uspokojenie :) Pozdrawiam! Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.