Skocz do zawartości

Amortyzator skrętu w CBR 600RR - sprawdzenie działania


Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Hondzie CBR 600RR PC40 (2007r.) zainstalowany jest fabrycznie elektrohydrauliczny amortyzator skrętu, Nie wiem jednak czy działa on prawidłowo (czy jest w ogóle podłączony) gdyż kilka razy jakoś tak szarpnęło kierownicą tak przy 60-80km/h i ostrym przyśpieszaniu.

Pomyślałem, że amortyzator ten może być niepodłączony kiedy zauważyłem, że mimo rozłożonej stopki bocznej mogę zwyczajnie ruszyć co nie powinno mieć miejsca.

Jak zdiagnozować bez ASO, czy amortyzator skrętu jest podłączony i działa prawidłowo?

Jak przywrócić blokadę, która uniemożliwi ruszanie motocykla z rozłożoną stopką boczną?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator skrętu nie ma nic wspólnego z możliwością ruszenia z rozłożoną stopką. Za to jest odpowiedzialny włącznik przy klamce sprzęgła oraz przy bocznej stopce.

Amortyzator skrętu jest mechanicznym elementem i jego podłączenie polega na przykręceniu go.

Użyj wyszukiwarki i poczytaj jak diagnozuje sie włacxznik bocznej stopki i włącznik przy klamce sprzęgła. Nie chce mi się enty raz tego pisać.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 600RR jest wymyślny amortyzator sterowany elektronicznie (HESD - rozszyfrowuję jako Honda Electronic Steering Damper). Faktycznie nie ma nic wspólnego z nóżką. W serwisówce jest napisane, że jeśli nie działa, to jest po prostu wyłączany.

 

Wkleił bym parę idealnie pasujących zdań z serwisówki (JPG), ale nie wiem jak.

hesd.jpg

Edytowane przez _Ra_

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biję się w pierś i jednak ma coś wspólnego a i moja wiedza o amorkach została lekko z tyłu :blush: . Na pewno musi działać włącznik stopki do zrobienia samo diagnostyki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie miałeś racje mówiąc, że nie ma nic wspólnego. Po prostu do zidentyfikowania intencji przejścia w "tryb diagnostyczny" wykorzystywany jest między innymi czujnik stopki. Równie dobrze mogli to podłączyć pod światła awaryjne.

 

Faktem jest, że pewnie w przypadku samolota zmostkowany jest czujnik stopki, a dopóki tego nie poprawi, to diagnostyki nie zrobi.

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...