Skocz do zawartości

brak iskry honda cr 125 2001


Rekomendowane odpowiedzi

 

odłącza cięgno zaworu wydechowego od mechanizmu odśrodkowego,który pod wpływem określonych obrotów (w cr125 jak się nie mylę po 9 rpm) otwiera zawór wydechowy

 

 

 

Wielkie dzięki, czy takie coś muszę w sx 125 00 rocznik robić ? wiem jak tam mniej-więcej wygląda regulacja tego zaworu ale jeśli tak to mógłbyś powiedzieć co należy zrobić ? :)

 

 

A i jeszcze powiedz mi, jeśli sobie zdejmie teraz cylinder w celu sprawdzenia w jakim jest stanie tłok i w jakim stanie tłok to mogę go zakręcić jak był, czy np uszczelki automatycznie muszę wymienić ?

Edytowane przez arkes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten gwint nie jest w karterze tylko w pokrywie karteru. Możesz zdjąć całą pokrywe od sprzęgła i dać do jakiegoś warsztatu to Ci zrobią ten gwint. Wszystko powinno być uszczelnione. Śrube w cylindrze możesz dać dłuższą jak nie przeszkadza, to ma trzymaći tyle. Nie musi bardzo mocno trzymać, tylko po prostu tak żeby uszczelniało dobrze. Zaślepke tak samo musisz dać, tam oryginalnie jest gumowa taka, to musisz coś wymyśleć żeby to dobrze zaślepić. Na jednym zdjęciu widać słabo dokręconą pokrywe magneta. Tam musi być wszystko uszczelnione silikonem i ładnie przywierać, bo tam masz stator do którego nie może się dostać woda. Jak Ci urżnęło świece, to sprawdz gdzie jest ta koncówka, może nawet w wydechu, masz po prostu wszystko przeszukać czy nigdzie nic nie wpadło, czy do komory korbowej czy do wydechu, no wszędzie gdzie mogło.

Edytowane przez Nagaroth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wielkie dzięki, czy takie coś muszę w sx 125 00 rocznik robić ? wiem jak tam mniej-więcej wygląda regulacja tego zaworu ale jeśli tak to mógłbyś powiedzieć co należy zrobić ? :)

 

 

A i jeszcze powiedz mi, jeśli sobie zdejmie teraz cylinder w celu sprawdzenia w jakim jest stanie tłok i w jakim stanie tłok to mogę go zakręcić jak był, czy np uszczelki automatycznie muszę wymienić ?

 

Pojęcia nie mam jak jest uchylany zawór w KTM-ie. Jeszcze nie miałem pomarańcza :)

Może być uchylany mechanicznie (jak w przypadku cr-ki autora tematu), lub jak to ma miejsce w nowszych maszynkach poprzez silniczek krokowy,który sterowany jest z modułu zapłonowego.

Uszczelki są jednorazowego użytku,więc nowe musisz kupić.

Cylindra nie musisz demontować,aby zobaczyć w jakim jest stanie-wystarczy,że zrobisz pomiar sprężania i będziesz wiedział co w trawie piszczy

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od strony dyfuzora, tam co dyfuzor w cylinder wchodzi, byl dziwny olej, czarny , smierdzący starą benzyną... ogólnie smierdzi z tego cylindra starą benzyną, dlaczego? benzyna była kupowana nowa gdy drugi raz zatarlem..



http://allegro.pl/komplet-uszczelek-gory-silnika-honda-cr-125-00-02-i4386138210.html

 

 

dlaczego są tutaj dwie uszczelki pod cylinder? może głupie pytanie bo nawet nie rozebralem a pytam .. ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to są różnej grubości, nie kupuj na góre silnika uszczelek za 120zł.

 

Komplet tłoka wraz z uszczelkami kup tutaj:

 

www.wossner.pl

 

 

Ale najpierw sciagaj cylinder i daj zdjecia

Edytowane przez Nagaroth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te uszczelki sam musze na grubość dobrać? Czy to nie.robi tak wielkiej różnicy?

 

Ten gwint nie jest w karterze tylko w pokrywie karteru. Możesz zdjąć całą pokrywe od sprzęgła i dać do jakiegoś warsztatu to Ci zrobią ten gwint. Wszystko powinno być uszczelnione. Śrube w cylindrze możesz dać dłuższą jak nie przeszkadza, to ma trzymaći tyle. Nie musi bardzo mocno trzymać, tylko po prostu tak żeby uszczelniało dobrze. Zaślepke tak samo musisz dać, tam oryginalnie jest gumowa taka, to musisz coś wymyśleć żeby to dobrze zaślepić. Na jednym zdjęciu widać słabo dokręconą pokrywe magneta. Tam musi być wszystko uszczelnione silikonem i ładnie przywierać, bo tam masz stator do którego nie może się dostać woda. Jak Ci urżnęło świece, to sprawdz gdzie jest ta koncówka, może nawet w wydechu, masz po prostu wszystko przeszukać czy nigdzie nic nie wpadło, czy do komory korbowej czy do wydechu, no wszędzie gdzie mogło.

jaka urwana swieca ? hm ? na tej swiecy jest cos urwane?;o

 

i jeszcze sprzęgło.. gdy wcisne klamke sprzegła, pcham motor, to motor i tak jest na biegu , nie da rady pchać.. jak jeszcze hondzia jezdziła, to ciepły czy zimny tak samo było, gdy wrzucałem jedynke, i nie dodałem gazu, motor gasł . co jest do wymiany? tarcze sprzęgła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,dam Ci dobrą radę-kup używany sprawny silnik,bo reanimacja Twojego przekroczy wartość całego moto. Sam już się przekonałeś jakie to jest kosztowne- a to dopiero początek wydatków. Mogę Cię nakierować na handlarza,który ogarnie Ci cały piec i da gwarancję rozruchową na 2 tyg

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącza cięgno zaworu wydechowego od mechanizmu odśrodkowego,który pod wpływem określonych obrotów (w cr125 jak się nie mylę po 9 rpm) otwiera zawór wydechowy

 

nie podnosi ciśnienia

 

wystarczy jedna wpadka w dobre błotko i przez nieszczelność przy dyfuzorze możemy zarżnąć tłok,ponieważ część spalin jest ponownie zasysana do komory spalania przy suwie ssania i razem z nimi zasie nam mułu i mamy remont

dzięki za rozjaśnienie tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,dam Ci dobrą radę-kup używany sprawny silnik,bo reanimacja Twojego przekroczy wartość całego moto. Sam już się przekonałeś jakie to jest kosztowne- a to dopiero początek wydatków. Mogę Cię nakierować na handlarza,który ogarnie Ci cały piec i da gwarancję rozruchową na 2 tyg

ile taki piec stoi?

 

 

zdjełem góre silnika, zaraz wrzuce fotki .

 

http://pokazywarka.pl/x373ze/

http://pokazywarka.pl/0vbgk4/

http://pokazywarka.pl/t4toak/

tutaj macie zdjecia, bardzo dużo opiłków jest w miejsach zaznaczonych kolorem fioletowym na 3 linku,w 3 linku też jest cylinder, zaznaczyłem na czarno śrubę .. jest tutaj z 0,1-2mm zapasci. bo zapomnialem w tamtych zdjeciach tego zaznaczyc . reszta jest zaznaczona zebyscie sie dobrze przyjżeli bo niepokoi mnie taki widok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,dam Ci dobrą radę-kup używany sprawny silnik,bo reanimacja Twojego przekroczy wartość całego moto. Sam już się przekonałeś jakie to jest kosztowne- a to dopiero początek wydatków. Mogę Cię nakierować na handlarza,który ogarnie Ci cały piec i da gwarancję rozruchową na 2 tyg

Chyba ćpałeś. Silnik do cr kosztuje pare tysięcy, a nowy tłok, szlif, uszczelki 500zł. Jak reszta jest w pełni sprawna to tyle wyniesie go naprawa, ale jeszcze zdjecia tłoka są potrzebne.

 

Tak w ogóle, to chyba tu nic nie jest zatarte... Co to za śruba w tej tuleji, gdzie ta tuleja była robiona!? Czujesz palcem jakieś przerysowania na cylindrze, tłoku? A te wżery to od urwanej elektrody w świecy. Jak możesz to zrób ładne zdjęcie świecy to Ci powiem dokładnie czy to to. Sprawdź luz korbowodu.

Edytowane przez Nagaroth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile taki piec stoi?

2 tysie

 

nowy tłok, szlif, uszczelki 500zł. Jak reszta jest w pełni sprawna to tyle wyniesie go naprawa

Nowy tłok na stronie wossner-a,która podałeś kosztuje 355 zł,za szlif położy od 50-80. Nawet nie zostanie na uszczelki za 120 zł,które mu odradzałeś :biggrin:

Jakie i za ile Twoim zdaniem powinien kupić uszczelki ???

Co jest nie tak z tymi za 120 ,które to odradzałeś ???

Może opiszesz sposób sprawdzenia korbowodu,czy wytrzyma następny tłok -bardzo jestem ciekaw Twojej wypowiedzi w tej kwestii

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont wyjdzie drożej niż liczysz bo tutaj do roboty na pewno jest wał, a jak już rozpołowisz to koszta są już inne.

w motor techu widzialem ze nie robia wału od hondy cr 125 itp itd .. jest gdzies jakas jeszcze firma która mi zrobi ten wał? i z jakimi kosztami za sam wał moge sie spotkać, moge kupić uzywany wał za 100zł do wymiany korba jest, czy jak przeloze korbe ze swojego wału do tego co bym kupił. pytanie: mozna tak ? czy to bedzie chodzic?

2 tysie

 

Nowy tłok na stronie wossner-a,która podałeś kosztuje 355 zł,za szlif położy od 50-80. Nawet nie zostanie na uszczelki za 120 zł,które mu odradzałeś :biggrin:

Jakie i za ile Twoim zdaniem powinien kupić uszczelki ???

Co jest nie tak z tymi za 120 ,które to odradzałeś ???

Może opiszesz sposób sprawdzenia korbowodu,czy wytrzyma następny tłok -bardzo jestem ciekaw Twojej wypowiedzi w tej kwestii

chętnie bym był ciekawy jak sprawdzić korbowód, czy wytrzyma następny tłok ; )

 

1
dsc-0123.jpg
2
dsc-0124.jpg
3
dsc-0129.jpg
4
dsc-0131.jpg
5
dsc-0130.jpg
6
dsc-0134.jpg
7
dsc-0132.jpg
8
dsc-0133.jpg
9
dsc-0136.jpg
10
dsc-0135.jpg
11
dsc-0137.jpg
12
dsc-0138.jpg
13
dsc-0139.jpg
14
dsc-0125.jpg
15
dsc-0127.jpg
16
dsc-0126.jpg
17
dsc-0128.jpg

zdjecie 11,12,13 jest to zdjecia starego tłoka, który siedział w pierwszym zatarciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...