Skocz do zawartości

Wycinanie w ząbki opony w hondzie XL1000V


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie co poradzić na nierównomierne zużywanie się przedniej opony w varadero? Srodek opony w miejscach gdzie ną nacięcia bieżnika zużywa się w tempie błyskawicznym i jak się popatrzy na oponę z boku to widać wyraźne zęby. Po tylnej nie widać nawet śladu zużycia , a przednia prawie do wyrzucenia po 5000km

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tzw. Ząbkowanie to efekt hamowania przednim hamulcem. Niewiele tu można zrobić. Powodem może być za miękka guma albo zbyt dużo powietrza w kole.

Pozdrawiam

 

To jakaś bzdura' date=' w każdym nowoczesnym motocyklu hamuje się w 90% przodem. więc ząbkowanie nie ma z tym nic wpólnego. To samo dotyczy zbyt wysokiego ciśnienia w oponie które nie powinno wpływać na cięcie gumy, raczej odwrotnie zbyt [b']niskie ciśnienie musi powodować przedwczesne jej zużycie[/b].

 

Nie napisałeś jaką masz założoną oponę, może jest guma która nie nadaje się do tak ciężkiej maszyny jak Varadero !? może masz walnięty przód, nie czujesz w prowadzenie ale moto czuje, może masz odwrotnie założoną oponę, może ....

Napisz konkretnie rodzaj opony, marka, symbol, indeks nośności i takie różne ... jest na forum parę osób co się znają na rzeczy i postarają się Ci pomóc.

 

Zbycho

XJR1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona ta jest taka sama jak oryginalna fabrycznie stosowana do Varadero czyli Michelin T66. Z przednim zawieszeniem jest wszystko OK, a przynajmnej tak twierdzi serwis. Bieżnik jest w kształcie litery V i właśnie ten szpic rowka leżący w centralnej części bieżnika ulega szybkiemu zużyciu. Im dalej od szpica tym mniejsze zużycie. Zawiszenie jest nowe, a na poprzednim działo się to samo. O ciśnienie dbam. Rotacja opony jest OK. Gdybym miał wyciągać wnioski w przypadku samochodu to bym powiedział , że teleskop trzeba wymienić bo traci tłumienie i koło "skacze", ale jak napisałem zawieszenie jest OK. Serwis i importer twierdzi , że "ten typ tak ma bo zawieszenie jest za miękkie ". Dziś weryfikowałem tą opinię w innym serwisie i usłyszałem to samo. Na dodatek dodam , że jeżdżę turystycznie bez szaleństw typu : odkręć do końca i awaryjnie hamuj. Tylna opona ma taki sam bieżnik i nie ma na niej po 6 000 km śladów nierównomiernego zużycia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w obu sprzętach i niestety jest to normalne. Jedna z opon to Bridgestone Trailwing, a druga Mitas (uniwersalna enduro) - model chyba E08 albo E07. Mimo wymiany łożysk w kołach i głowce ramy oraz oleju i uszczelniaczy w zawieszeniu nic się nie zmieniło. Jak ząbkowało tak i ząbkuje do dzisiaj. Spowodowane jest to hamowaniem, jak już wcześniej wspomniałem. W większości motocykli tego nie widać, ponieważ mają mniejsze klocki na oponie i dzięki temu się bardziej odkształcają. W oponach enduro (kostki o większej powierzchni) jest to bardziej widoczne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za serwis, że nie potrafi doradzić 8O . Trzeba poprawić tłumienie przedniego zawieszenia. Znam dwa sposoby (może jest więcej):

1 - wymiana oleju w lagach na "sztywniejszy"

2 - wymiana sprężyn na twardsze, a najlepiej na progresywne.

Żeby spowodować wyraźne ząbkowanie hamowaniem, trzeba na prawdę dawać po heblach (ale jest to możliwe, zwłaszcza przy miękkich oponach). Nie powinno natomiast wystąpić przy normalnej eksploatacji. Jeżeli występuje, jest to oznaka problemu ze zbyt miękkim zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem , że serwis nie potrafi doradzić. Zaleca wymianę sprężyn na sztywniejsze, ale ja jestem niedowiarkiem i usiłuję sprawdzić przy pomocy Waszej wiedzy i doświadczeń poprawność tego rozwiązania. Trzeba będzie chyba zaryzykować te parę stów i wymienić sprężyny.

Co do tego hamowania to też mam wątpliwości. na dodatek Varadero zawsze hamuje oboma kołami niezależnie od tego co się naciśnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ząbkowanie opony to albo zbyt słabe tłumienie jak napisali poprzednicy lub nie wyważone koło, ale wtedy ząbkowanie nie było by równomierne na cały obwodzie.

Nie wiem czy to wina konstrukcji Hond ( :buttrock: ) ale u mnie w XTZ 750 nic nie ząbkowało, a jeździłem na standardowym oleju, zalecanym przez producenta.

Ostatnio jeździłem na Metzeler Enduro 3- Sahara która ma w sumie bieżnik bardziej terenowy ( coś jak Mitas E 07 ) a teraz na Dunlop Trailmax

Róznica taka że Dunlopy sa o wiele głośnijsze , ale nic nie ząbkowało na jednej i drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...