Skocz do zawartości

ile oleju ma brac ? POMOCY !!!


vasiliy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam nielada problem, otoz dzis padlo podejrzenie ze moja Honda bierze za duzo oleju. Jutro postaram sie zmierzyc ile...

w zwiazku z tym moje pytanie - ile powina brac Honda CM 125 Custom (badz tez Honda Rebel 125) na 1000km :?: skad mam wziac taka wiedze ? ? ? moze tez przyda sie wiedza o innych 4 suwowych silnikach 125 ccm o podobnej charakterystyce...

 

PROSZE O POMOC !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaki to jest silnik i w jaki sposób jest eksploatowany, no i na jakim oleju jezdzi. Moja XJ po remoncie zanim wszystko się pięknie dotarło wciągnęła mi z 0.35l/1000km teraz po zrobieniu nią 5kkm spala z 0.10-0.2/1000 w zależności od sposobu jazdy. Wynik całkiem niezły jak na stary motocykl. Jeśli nie zauwarzasz znacznego dymienia podczas pracy silnika, lub podczas jazdy i moto spala ci poniżej 0.30/ 1000 to nie powinienneś się przejmować. Możesz sprobować wlać bardziej gęsty olej, lub przesiąśc się na minerała o ile już go nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leje Mobil extra 4T (10W/40). Jutro zmierze ile mi spalil ale mysle ze spalil za duzo bo po 1000 km na bagnecie (wykreconym wedlug instrukcji) nie ma sladu oleju. Przy wkreconym juz troszke zostaje ale i tak za malo.

 

Czy dymi ? tylko czasem na zimnym chwileczke poddymia niebieskim dymkiem tak jak to olej ale to wszystko, jak jest rozgrzany np. na trasie ani troszke przy stalej 80 - 85 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego XJ'ta 650 a co innego CM125. Jesli 600/750 zuzywa na 1000km ok 0,2 l to jest jeszcze w granicach rozsądku.Jeśli by 125 brała tyle oleju to chyba ciut za duzo.

Moja poprzednia Kawka EN500 nie wymagała dolewki przez cały sezon (ok5tysięcy km) Obecna ZR7S jak na razie tez spisuje sie dobrze.Zrobiłem ok3500km a w okienku poziom oleju sie nie zmienił.

Najczęstsze uszkodzenie to wypalone i stare uszczelniacze trzonków zaworowych. Część tania a i naprawa niezbyt skomplikowana.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avalon masz racje, z tym że przy zużytych uszczelniaczach sprzęt zadymiał by przy niskich obrotach obrotach a słabiej dymił na wysokich, badz wcale nie było by to widoczne na wysokich. Dziwna sprawa z tym twoim zadymianiem. Gdyby ci moto wciągało tyle oleju to powinno ci dymić jak wytwornica dymu. Jesteś pewien że nigdzie nie wycieka ci olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no kurcze mi tez cos ostatnio za duzo bierze, tzn ok 0,5 l na 1000 km, wyciekow napewno nie ma, jak jest zimny to idzie lekki dymek na wolnych obrotach, jak sie rozgrzeje to nie dymi wogole. Czyzby pierscionki do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro istnieje taki temacik to i ja dorzuce swoje pytanko. Mianowice ile powinna brac oleju Yamaha Dt 125 dwusuw , dymi strasznie tylko jak jest zimna i troszke mniej przy mocniejszym 'palowaniu'. Ostatnio dolalem oleju i mam wrazenie ( tak na oko ;) , po popatrzeniu na zbiornik) ,ze bierze za duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
no kurcze mi tez cos ostatnio za duzo bierze' date=' tzn ok 0' date='5 l na 1000 km, . Czyzby pierscionki do wymiany ?[/quote'']

 

A jaki ma przebieg ?

 

Adam M.

 

no wlasnie ze nieduzy, 35 tys. km, no chyba ze licznik jest juz przekrecony i to jest 135 tys, ale to malo prawdopodobne, ktos musialby robic nim po 20 tys. rocznie, bardziej prawdopodobne jest to, ze licznik byl poprostu cofniety. Druga sprawa to chyba wplyw tego syntetyka, tego ze w 2 dni zrobilem prawie 1700 km, po ok 850 km dziennie bez przerwy i podczas jazdy zdrowo dawalem po manetce. Poprzednio polsyntetyka tak nie bral, tzn bral, ale nie az tyle ok. 0,2 l /1000 km. Jeszcze jedna sprawa ktora zauwazylem, jak jest silnik zimny i odpale go to z jednego cylindra wydobywa sie wiekszy dym niz z drugiego, po rozgrzaniu przestaje dymic, ale to ze jest to nierowne dymienie mnie niepokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa ktora zauwazylem, jak jest silnik zimny i odpale go to z jednego cylindra wydobywa sie wiekszy dym niz z drugiego, po rozgrzaniu przestaje dymic, ale to ze jest to nierowne dymienie mnie niepokoi.
i dokladnie to samo jest u mnie ! z prawego dymi bardziej niz z lewego, ale tylko jak jest zimny - po za tym to dymienie nie jest jakies wielkie, powiedzial bym nawet ze znikome...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasze motorki niezaleznie od przebiegu nowe nie sa, a ze moj to podobny rocznik ( 84 ), to pewnie cierpia na podobne przypadlosci.

3 lata temu robilem remont silnika, motocykl mial wtedy 15 lat i 35 000 na liczniku.

Glowne przypadlosci to stwardniale / zuzyte uszczelniacze prowadnic zaworowych, podpalone zawory ( ale proste docieranie przywrocilo im pelna sprawnosc ), i spore luzy na zamkach pierscieni tlokowych.

Nie mam pojecia czy przebieg byl prawdziwy, ale wiem ze motocykl mial 14 wlascicieli przede mna, i jeden z nich uzywal go w wyscigach.

Tak ze sadze ze macie podobne problemy, tzn przede wzystkim zuzyte uszczelniacze prowadnic, ale w takiej sytuacji poczekal bym z jakimkolwiek remontem do zimy, albo specjalnie w przypadku Redwatera dluzej. 125 ka sila rzeczy chodzi na sporych obrotach caly czas wiec wiadomo ze jej trwalosc bedzie nizsza niz wiekszego silnika - dlatego warto miec oko na jej zuzycie oleju i reagowac jak cos sie dzieje.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to nie 125cm ale XJR1300 jak się by nie przekroczyło 4tys. obrotów to prawdopodobnie przejechałaby od ściany do ściany czyli od przeglądu do przeglądu do przeglądu ( 6tys.km ) bez dolewki, natomiast jak się przypałuje na autostradzie to na 1tys.km może wyżłopać tak do 0,5L oleju, silniki chłodzone olejem chyba tak mają że lubią sobie łyknąć jak dostaną w palnik.

 

Zbycho

XJR1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedys CB400, objawy były takie same

- na zimno dymienie - po zgaszeniu silnika olej omijał sobie swardniałe uszczelniacze zaworowe i leżakował sobie na tłokach, oczywiście nie były to wielkie ilości, ale wystarczyło aby przy odpalaniu dymiło;

 

i tutaj jeszcze jedna sprawa - u mnie juz tak uszczelniacze były wyrabane, że zaczął sie osadzać nagar na tłokach z nieprzepalonego oleju (który się raczej nie spala)

 

- objaw kolejny to lekkie dymienie przy ostrym hamowaniu silnikiem

 

osobiście nie polecam jazdy z takimi objawami - wymiana uszczelniaczy, dotarcie 3 (z 6) zaworów i po problemie, zużycie tak zmalało, że w zasadzie (nie pamiętam dokładnie) nie było dolewek między wymianami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...