vasiliy Opublikowano 26 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2004 Witammam nielada problem, otoz dzis padlo podejrzenie ze moja Honda bierze za duzo oleju. Jutro postaram sie zmierzyc ile... w zwiazku z tym moje pytanie - ile powina brac Honda CM 125 Custom (badz tez Honda Rebel 125) na 1000km :?: skad mam wziac taka wiedze ? ? ? moze tez przyda sie wiedza o innych 4 suwowych silnikach 125 ccm o podobnej charakterystyce... PROSZE O POMOC ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 27 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2004 To zależy jaki to jest silnik i w jaki sposób jest eksploatowany, no i na jakim oleju jezdzi. Moja XJ po remoncie zanim wszystko się pięknie dotarło wciągnęła mi z 0.35l/1000km teraz po zrobieniu nią 5kkm spala z 0.10-0.2/1000 w zależności od sposobu jazdy. Wynik całkiem niezły jak na stary motocykl. Jeśli nie zauwarzasz znacznego dymienia podczas pracy silnika, lub podczas jazdy i moto spala ci poniżej 0.30/ 1000 to nie powinienneś się przejmować. Możesz sprobować wlać bardziej gęsty olej, lub przesiąśc się na minerała o ile już go nie masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasiliy Opublikowano 27 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2004 leje Mobil extra 4T (10W/40). Jutro zmierze ile mi spalil ale mysle ze spalil za duzo bo po 1000 km na bagnecie (wykreconym wedlug instrukcji) nie ma sladu oleju. Przy wkreconym juz troszke zostaje ale i tak za malo. Czy dymi ? tylko czasem na zimnym chwileczke poddymia niebieskim dymkiem tak jak to olej ale to wszystko, jak jest rozgrzany np. na trasie ani troszke przy stalej 80 - 85 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 27 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2004 Co innego XJ'ta 650 a co innego CM125. Jesli 600/750 zuzywa na 1000km ok 0,2 l to jest jeszcze w granicach rozsądku.Jeśli by 125 brała tyle oleju to chyba ciut za duzo.Moja poprzednia Kawka EN500 nie wymagała dolewki przez cały sezon (ok5tysięcy km) Obecna ZR7S jak na razie tez spisuje sie dobrze.Zrobiłem ok3500km a w okienku poziom oleju sie nie zmienił. Najczęstsze uszkodzenie to wypalone i stare uszczelniacze trzonków zaworowych. Część tania a i naprawa niezbyt skomplikowana. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 27 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2004 Avalon masz racje, z tym że przy zużytych uszczelniaczach sprzęt zadymiał by przy niskich obrotach obrotach a słabiej dymił na wysokich, badz wcale nie było by to widoczne na wysokich. Dziwna sprawa z tym twoim zadymianiem. Gdyby ci moto wciągało tyle oleju to powinno ci dymić jak wytwornica dymu. Jesteś pewien że nigdzie nie wycieka ci olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasiliy Opublikowano 27 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2004 o wycieku nie ma mowy ale jutro pojde i wysprawdzam wszystko dokladnie. nie mam pojecia skad taki ubytek .. wszystko jest naprawde cacy: pali, ciagnie, mozna powiedziec ze nie dymi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 no kurcze mi tez cos ostatnio za duzo bierze, tzn ok 0,5 l na 1000 km, wyciekow napewno nie ma, jak jest zimny to idzie lekki dymek na wolnych obrotach, jak sie rozgrzeje to nie dymi wogole. Czyzby pierscionki do wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek PbS Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Skoro istnieje taki temacik to i ja dorzuce swoje pytanko. Mianowice ile powinna brac oleju Yamaha Dt 125 dwusuw , dymi strasznie tylko jak jest zimna i troszke mniej przy mocniejszym 'palowaniu'. Ostatnio dolalem oleju i mam wrazenie ( tak na oko ;) , po popatrzeniu na zbiornik) ,ze bierze za duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 no kurcze mi tez cos ostatnio za duzo bierze' date=' tzn ok 0,5 l na 1000 km, . Czyzby pierscionki do wymiany ?[/quote'] A jaki ma przebieg ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 no kurcze mi tez cos ostatnio za duzo bierze' date=' tzn ok 0' date='5 l na 1000 km, . Czyzby pierscionki do wymiany ?[/quote''] A jaki ma przebieg ? Adam M. no wlasnie ze nieduzy, 35 tys. km, no chyba ze licznik jest juz przekrecony i to jest 135 tys, ale to malo prawdopodobne, ktos musialby robic nim po 20 tys. rocznie, bardziej prawdopodobne jest to, ze licznik byl poprostu cofniety. Druga sprawa to chyba wplyw tego syntetyka, tego ze w 2 dni zrobilem prawie 1700 km, po ok 850 km dziennie bez przerwy i podczas jazdy zdrowo dawalem po manetce. Poprzednio polsyntetyka tak nie bral, tzn bral, ale nie az tyle ok. 0,2 l /1000 km. Jeszcze jedna sprawa ktora zauwazylem, jak jest silnik zimny i odpale go to z jednego cylindra wydobywa sie wiekszy dym niz z drugiego, po rozgrzaniu przestaje dymic, ale to ze jest to nierowne dymienie mnie niepokoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasiliy Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Jeszcze jedna sprawa ktora zauwazylem, jak jest silnik zimny i odpale go to z jednego cylindra wydobywa sie wiekszy dym niz z drugiego, po rozgrzaniu przestaje dymic, ale to ze jest to nierowne dymienie mnie niepokoi.i dokladnie to samo jest u mnie ! z prawego dymi bardziej niz z lewego, ale tylko jak jest zimny - po za tym to dymienie nie jest jakies wielkie, powiedzial bym nawet ze znikome... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Wasze motorki niezaleznie od przebiegu nowe nie sa, a ze moj to podobny rocznik ( 84 ), to pewnie cierpia na podobne przypadlosci.3 lata temu robilem remont silnika, motocykl mial wtedy 15 lat i 35 000 na liczniku.Glowne przypadlosci to stwardniale / zuzyte uszczelniacze prowadnic zaworowych, podpalone zawory ( ale proste docieranie przywrocilo im pelna sprawnosc ), i spore luzy na zamkach pierscieni tlokowych.Nie mam pojecia czy przebieg byl prawdziwy, ale wiem ze motocykl mial 14 wlascicieli przede mna, i jeden z nich uzywal go w wyscigach.Tak ze sadze ze macie podobne problemy, tzn przede wzystkim zuzyte uszczelniacze prowadnic, ale w takiej sytuacji poczekal bym z jakimkolwiek remontem do zimy, albo specjalnie w przypadku Redwatera dluzej. 125 ka sila rzeczy chodzi na sporych obrotach caly czas wiec wiadomo ze jej trwalosc bedzie nizsza niz wiekszego silnika - dlatego warto miec oko na jej zuzycie oleju i reagowac jak cos sie dzieje. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Co prawda to nie 125cm ale XJR1300 jak się by nie przekroczyło 4tys. obrotów to prawdopodobnie przejechałaby od ściany do ściany czyli od przeglądu do przeglądu do przeglądu ( 6tys.km ) bez dolewki, natomiast jak się przypałuje na autostradzie to na 1tys.km może wyżłopać tak do 0,5L oleju, silniki chłodzone olejem chyba tak mają że lubią sobie łyknąć jak dostaną w palnik. ZbychoXJR1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Miałem kiedys CB400, objawy były takie same - na zimno dymienie - po zgaszeniu silnika olej omijał sobie swardniałe uszczelniacze zaworowe i leżakował sobie na tłokach, oczywiście nie były to wielkie ilości, ale wystarczyło aby przy odpalaniu dymiło; i tutaj jeszcze jedna sprawa - u mnie juz tak uszczelniacze były wyrabane, że zaczął sie osadzać nagar na tłokach z nieprzepalonego oleju (który się raczej nie spala) - objaw kolejny to lekkie dymienie przy ostrym hamowaniu silnikiem osobiście nie polecam jazdy z takimi objawami - wymiana uszczelniaczy, dotarcie 3 (z 6) zaworów i po problemie, zużycie tak zmalało, że w zasadzie (nie pamiętam dokładnie) nie było dolewek między wymianami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Ketchup - a jak ze zużyciem oleju w Twojej VFR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.