Skocz do zawartości

Problem z mocowaniem membrany


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem w Virago 535 - otoz tuleja mocujaca membrany, ta która jest wcisnieta w przepustnice od gory (i dociska podkładki plastikowe miedzy którymi jest membrana) , jest luzna. Tzn potrafi sama się wysunąć z przepustnicy w czasie jazdy i wtedy przepustnica w jednym gaźniku nie jest podnoszona przez membrane. Jak zabezpieczyć ja przed wysuwaniem? Myslalem o jakims kleju ale będzie problem jeśli kiedyś będzie trzeba wymienić membrane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy silikon do obrabiania kibla albo płytek lub silnikowy będzie się trzymał . Połóz kropelkę na powierzchnę jedną i druga i sprawdź po zaschnięciu czy się trzyma . Jesli tak to potem niewielką ilościa (tak by można było to rozdzielić później ) sklej.



Jak rozumiem do kupienia nie były membrany z przepustnicami tylko sama guma ?

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy silikon do obrabiania kibla albo płytek lub silnikowy będzie się trzymał (może być tez silnikowy .) . Połóz kropelkę na powierzchnę jedną i druga i sprawdź po zaschnięciu czy się trzyma . Jesli tak to potem niewielką ilościa (tak by można było to rozdzielić później ) sklej.

 

Jak rozumiem do kupienia nie były membrany z przepustnicami tylko sama guma ?

 

Silikon się rozpuści w kontakcie z benzyną.

Zamawiałem kiedyś same membrany do Shadow-a i w zestawie był specjalny klej, ale niestety tubka była bez żadnego opisu i nie wiem co był za klej ale trzymał jak trzeba

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co? :blink: A to czym jest olej silnikowy w kontakcie z dekoracynym popularnych czerwonym (czarnym) "wypełniaczem porów " pod deklem ? Tyz COOH tylko z innego pięterka rafinerii ...

 

 

Silikon się rozpuści w kontakcie z benzyną.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co? :blink: A to czym jest olej silnikowy w kontakcie z dekoracynym popularnych czerwonym (czarnym) "wypełniaczem porów " pod deklem ? Tyz COOH tylko z innego pięterka rafinerii ...

 

 

Przerabiałem temat. Jeśli chcesz się sam przekonać,to zrób doświadczenie bo ja robiłem ich kilka bo nowe membrany to wydatek (którego chciałem uniknąć) minimum 350 zika za 2 szt

Aby silnik pracował należycie membrany muszą mieć tą samą "sztywność" w przeciwnym razie nie wyregulujesz poprawnie gaźników, więc łatanie jednej jest poronionym pomysłem

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziko doczytaj temat powoli i ze zrozumieniem ;]

Wiem o co chodzi autorowi :flesje:

 

otoz tuleja mocujaca membrany, ta która jest wcisnieta w przepustnice od gory (i dociska podkładki plastikowe miedzy którymi jest membrana) , jest luzna

 

mój znajomy użył do tego celu zgrzewarki punktowej

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie mysle, chyba jednak zastosuje jakiś klej do lozysk o najmniejszej mocy, do polaczen demontowalnych.. W razie "W" pewnie da się to rozlaczyc, co nie nastapi w najbliższym czasie bo membrana jeszcze calkiem miekka i nie sparciala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie mysle, chyba jednak zastosuje jakiś klej do lozysk o najmniejszej mocy, do polaczen demontowalnych.. W razie "W" pewnie da się to rozlaczyc, co nie nastapi w najbliższym czasie bo membrana jeszcze calkiem miekka i nie sparciala

 

zrób test na kontakt z beną abyś nie musiał później ponownie rozkręcać

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyborg membrana podskakuje non stop do tego jest z tworzywa a nie z bloku raczej nieruchomego i nieelastycznego aluminium . Glut musi być bardzo elastyczny . Ewentualnie mocowanie mechaniczne - skręcenie góry z dołem (gdzieś już takie fabryczne coś widziałem , nie pamiętam ) z tym że warto wówczas dociązyć drugą membranę identyczną masą ew. sprawdzić synchronizację po obrotach przed i po dodaniu masy -brak różnic to nie trzeba nic dodawac .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ok , tylko nie nalej za dużo bo bedzie "po ptokach " przy nastepej wymianie ;]

Większośc przepustnic podciśnieniowych jakie widziałem byla z tworzywa . Zresztą silikon w wiekszości naniesiony w miejscu ścisku membrany i nieznaczną ilośc na płaszczyzny przylegania tulejek siłą łatwiej zerwać bo klej do łozysk jak złapie to przy tak delikatnym elemencie jak składany uchwyt membrany oznacza późniejsza wymianę całości . Nie chodzi o troskę o nastepnnego właściciela tylko jak się Tobie za pierwszym nie uda żebyś z gunwem i petardą w ręku nie został. :biggrin:

Rozklejanie kleju beztlenowego to tylko temperaturą a to może oznaczać zniszczenie membrany .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będę musial rozlaczyc polaczenie to tylko ze względu na zniszczenie membrany - wiec nie problem. A druga sprawa - takie polaczenie da się tez rozlaczyc poprzez udar - wiec chyba jednak zaryzykuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...