Skocz do zawartości

tarcza hamulcowa


Rekomendowane odpowiedzi

Samo hamowanie, czy też siła hamująca nie jest do wartością linearną i zależy od prędkości, temperatury, twardości klocka i siły wyzwalającej, czyli siły nacisku na klamkę. Mimo, iż wydaje się, że to wszystko jest zrobione "płynnie", to w rzeczywistości ta siła jest skokowa, chociaż nie w jakimś kosmicznym zakresie.

 

Przy jednostronnej tarczy można zaobserwować (szczególnie w starszych sprzętach), jak po naciśnięciu hamulca i naciskaniu na przedni zawias jak laga z zaciskiem lekko się ugina w stosunku do lagi bez zacisku. W tym wypadku reakcja lagi bez zacisku jest linearna - czyli działa jak sprężyna. W przypadku dwóch tarcz działających nierównomiernie reakcja jest skokowa i powoduje oscylację. Zjawisko to nie jest jakoś bardzo drastyczne, ale powoduje niestabilność, do której po dołożeniu wszystkich innych czynników - czyli przede wszystkim nawierzchni drogi, niedokładności opon, luzów zawiasu czy główki ramy (niekoniecznie wyczuwalnych) może skończyć się bardzo nieprzyjemnym shimmy.

 

Dlatego zaleca się wymianę po obu stronach naraz - żeby zminimalizować różnicę. Podobnie jest w samochodzie z jedną oponą nową i jedną łysą na osi napędowej - przy przyspieszaniu i hamowaniu będzie ściągał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie muszę się pochwalić dziś troszkę pośmigałem i hamulce są ok grzeją się przy hamowaniu jednakowo i bez hamo tak samo .Tak więc ustawiłem lagę według wskazówek kolegi i jest ok.Wally jak byś mógł dać mi namiary na te klocki będę wdzięczny [email protected] pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zainstalowałem lagi/koło zgodnie z opisem i zabrałem się za wymienianie oleju i tu zonk. Do prawej lagi ( prawa siedząc na motocyklu) wlałem - po uprzednim spuszczeniu ok 290ml oleju ,a do lewej w żaden sposób nie mogę nic wlać. O co chodzi? - Czy do lewej mam znowu zdemontować koło i wlać od dołu czy co? Motocykl Electra Ultra z 2005r. - obie lagi zamknięte tymi samymi korkami.



Doszukałem się , ze w lewej ladze mam katridz czy jakoś tak - czy ktoś z kolegów z tym sobie radził. Może mogę ściągnąć uszczelniacze na zawiszeniu i tamtendy wlać olej i ile jego ma być?

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...