Wallygatorr Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Samo hamowanie, czy też siła hamująca nie jest do wartością linearną i zależy od prędkości, temperatury, twardości klocka i siły wyzwalającej, czyli siły nacisku na klamkę. Mimo, iż wydaje się, że to wszystko jest zrobione "płynnie", to w rzeczywistości ta siła jest skokowa, chociaż nie w jakimś kosmicznym zakresie. Przy jednostronnej tarczy można zaobserwować (szczególnie w starszych sprzętach), jak po naciśnięciu hamulca i naciskaniu na przedni zawias jak laga z zaciskiem lekko się ugina w stosunku do lagi bez zacisku. W tym wypadku reakcja lagi bez zacisku jest linearna - czyli działa jak sprężyna. W przypadku dwóch tarcz działających nierównomiernie reakcja jest skokowa i powoduje oscylację. Zjawisko to nie jest jakoś bardzo drastyczne, ale powoduje niestabilność, do której po dołożeniu wszystkich innych czynników - czyli przede wszystkim nawierzchni drogi, niedokładności opon, luzów zawiasu czy główki ramy (niekoniecznie wyczuwalnych) może skończyć się bardzo nieprzyjemnym shimmy. Dlatego zaleca się wymianę po obu stronach naraz - żeby zminimalizować różnicę. Podobnie jest w samochodzie z jedną oponą nową i jedną łysą na osi napędowej - przy przyspieszaniu i hamowaniu będzie ściągał.... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lady68 Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 No panowie muszę się pochwalić dziś troszkę pośmigałem i hamulce są ok grzeją się przy hamowaniu jednakowo i bez hamo tak samo .Tak więc ustawiłem lagę według wskazówek kolegi i jest ok.Wally jak byś mógł dać mi namiary na te klocki będę wdzięczny [email protected] pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starydziad Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Ma ktoś namiary na firmę co robi tarcze na zamówienie, wycina itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chorcio Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Koledzy, zainstalowałem lagi/koło zgodnie z opisem i zabrałem się za wymienianie oleju i tu zonk. Do prawej lagi ( prawa siedząc na motocyklu) wlałem - po uprzednim spuszczeniu ok 290ml oleju ,a do lewej w żaden sposób nie mogę nic wlać. O co chodzi? - Czy do lewej mam znowu zdemontować koło i wlać od dołu czy co? Motocykl Electra Ultra z 2005r. - obie lagi zamknięte tymi samymi korkami.Doszukałem się , ze w lewej ladze mam katridz czy jakoś tak - czy ktoś z kolegów z tym sobie radził. Może mogę ściągnąć uszczelniacze na zawiszeniu i tamtendy wlać olej i ile jego ma być? Cytuj <p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.