zabytek Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Witam, jestem posiadaczem Yamahy XS750, ma problem z dziwnym dźwiękiem dobiegającym z głowicy. Chcąc bardziej zgłębić temat zdjąłem pokrywę rozrządu i zauważyłem, że dźwięk, a konkretnie dwa tyle, że drugi choć takiego samego charakteru to cichszy, powstają w momencie gdy krzywka zjeżdża ze szklanki. Sytuacja ma miejsce na pierwszym cylindrze, zawór ssący jest głośniejszy, wydechowy cichszy. Luzy były ustawione, silnik odpalał bezproblemowo, jednak od momentu pojawienia się cykania kręcenie rozrusznikiem i kopanie przynosi mierne efekty. Zastanawiam się czy nie pękła sprężyna zaworowa, ale i w ssący i wydechowym na jednym cylindrze? To chyba mało prawdopodobny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach i zdaj relacje .Od razu mozesz sprawdzić napinacz i prawidłowośc ustawienia rozrządu . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabytek Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Kompresja - na 1 i 3 cylindrze 11 bar, na 2 10,5 bar.Rozrząd ustawiony prawidłowo, wpierw ustawiłem GMP; do niego ustawiłem znacznik; do znacznika rozrząd, a później zapłon. Łańcuch napinałem, napinacz ma jeszcze trochę luzu w miejscu pracy (chodzi mi o podfrezowanie).Dziś jeszcze raz wszystko sprawdzę (który to już raz....?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 A czy na samostarcie lub na pych zapali ? Jesli maz możlwiść to sprawdź obecnośc iskry lampą stroboskopową na normalnie wkręconych świecach.Czy cykanie wystąpiło po zimowej przerwie ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabytek Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 http://youtu.be/swcP6SfwyYYFilmik daje pogląd na rodzaj dźwięku, jak pisałem zawór ssący hałasuje głośniej, ale podobny lecz cichszy (stłumiony?) odgłos daje też zawór wydechowy. Luzy prawidłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Cos tam sie przyciera, dlaczego nie widze wszedzie sikajacego oleju ??? Moze to sprawa swiatla ale prawa krzywka wyglada dla mnie dziwnie.Moze zrob jedno zdjecie z krzywkami uniesionymi do gory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabytek Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 15W/40 w tej temperaturze, bez rozgrzania silnika, jest dość gęsty. Jeśli chodzi o krzywkę to choć widać, że pracowała już kilka K-Mill, to profil ma zachowany przynajmniej jeśli chodzi limit zużycia (nigdzie nie są przekroczone).Na filmie tego tak nie widać, ale popychacz wyskakuje nagle jak tylko krzywka zmienia profil na okrągły. Myślałem z razu za duży luz i wsunąłem listek szczelinomierza, ale zjawisko się powtarzało. Stąd pytanie o złamanie sprężyny i czy takie byłyby objawy.Dla pewności jutro zamieszczę zdjęcia krzywek 1 cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 (edytowane) Złamana spręzyna mogła by zakończyć sie dzwonem zaworu z tłokiem tylko wówczas luzy miałbyś , delikatnie mówiąc , ponad normę no i brak kompresji . Jesli nie pali na wspomagaczach a wszystkie czynniki mogace wywołać zapłon są obecne a żaden garnek nawet nie pierdnie , to pozostaje mi zapytac czy tam nie ma hydraulicznych kasatorów luzu zaworowego ?Teoretycznie jest szansa na uzyskanie kompresji i braku dostatecznego uchylenia zaworów przy pustych kasatorach . Mozna podpiac manometr i sprawdzić podciśnienie w gardzieli na wszystkich 3 cylindrach.Dżwięk brzmi jak krzywka uderzająca ze zbyt dużej wysokości w płytkę szklanki lub w luźną płytkę (suchą - bez oleju). Peknięta/osłabiona spręzyna bedzie mieć inna siłe ugiecia a to można by sprawdzić modyfikując tani klucz dynamometryczny tak aby zrobic dźwignię na jakimś elemencie głowicy i podpore na szkance . albo zrzut wałków i inspekcja optyczna . Jesli problem wystąpił po zimie to może nie być tym istotnym , a coś innego - np. świece nie mają ochoty iskrzyć pod cisnieniem a czy to z powodu nadgryzionych połączeń elektrycznych czy też modułu lub samych siebie to inna para kaloszy. Edytowane 7 Marca 2014 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabytek Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Mama uczyła mnie- "słuchaj starszych".Pan Adam miał rację, co prawda, nie krzywka była powodem hałasu lecz wytarte mimośrodowo czopy łożyskowe. Prawdopodobnie ten ruch mimośrodowy dawał pulsujące odbicie na krzywce, na które zwrócił uwagę Pan Adam. Głowica do regeneracji. Temat zamknięty.Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Ok. Podziel sie informacją gdzie i jak masz zamiar to regenerowac , przydatna informacja dla uzytkowników starej japonii.Dodam jescze że nie raz widywałem krzywki zużyte poniżej limitu a łożyskowanie było jescze w normie . U Ciebie jest odwrotnie . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 No dziwne, zaczalbym szukac przyczyny.Zreszta czopy to jedno, a jaki jest wymiar wewnetrzny podpor ?Zwrocilbym uwage na cisnienie oleju, tam powinno byc mase oleju, a wcale go nie widac.To ze jest gesty to tylko powinno spowodowac mocniejsze sikniecie w pewnym momenciepo uruchomieniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabytek Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Wałki i głowicę zapewne zregeneruję w Warszawie w AUTO-ROZRZĄD, jeśli się nie podejmą ŚWIĄTEK.Historii silnika nie znam, po numerach wiem, że był robiony na USA, ktoś w kraju zaoszczędził na uszczelkach i wszystko wysmarował silikonem (dużo tego syfu wybrałem z wnętrza).Wielce prawdopodobny, że jakiś syf zatkał kanaliki smarujące wałki i stąd zużycie.Co do chlapania oleju, gdy pracowałem nad silnikiem w domu i moto stało w cieple, a silnik został odpalony to chlapał olejem. Na filmie silnik jest kręcony z rozrusznika, temperatura była o kilkanaście stopni niższa (w mieszkaniu są grzejniki, na dworze zimny wiatr).Oczywiście sprawdzę jeszcze raz rurkę magistrali olejowej.Zakładam nową przygotowaną do innego silnika głowicę i mam nadzieję, że będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.