Skocz do zawartości

CBR F3 pukanie/stukanie w dolnej części silnika


zdrzala
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to leciwy sprzęt i myślę że nie ma się zbytnio czym martwić.

Moja cbr tez tak stukała ale po dłuższym katowaniu, latałem tak ok roku i nic się nie pogorszyło.

porównaj z inna cbr z tego rocznika może to ich przypadłość jak szumiące sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem idetyczna cbr 2 lata temu i nie zauważyłem podobnego objawu aczkolwiek był tam akcesoryjny wydech i mimo ze nie był bardzo głośny to mogl to zagłuszyć. Przeglądając filmiki mojej poprzedniej cbr nie slychac podobnego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ze sporo wody nagromadzilo się w wydechu ale czy to przez to? Dzwiek jest wyraznie dosyć ciezki i pukajacy aczkolwiek niezbyt głośny. Cichnie pod obciążeniem.

 

 

Wydaje mi się że nie cichnie tylko jest przytłumione przez hałas. Żeby wykluczyć napinacz możesz odkręcić tę małą śrubkę na środku, włożyć tam malutki śrubokręt płaski i na chodzącym silniku minimalnie przekręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. To spowoduje mocniejsze napięcie łańcuszka i jeśli w tym tkwi przyczyna to hałas ucichnie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz sprawdzony, niestety w miarę podkręcania nie cichnie niepokojący dźwięk, narasta natomiast szum, "grzechotanie". Dźwięk jak by niesie się tłumikiem zauważyłem to przykładając tkaninę, wtedy cichnie. Jutro podjadę do serwisu motocyklowego, może coś podpowiedzą.

 

Po odkręceniu korka oleju słychać wyraźnie kosz sprzęgłowy, nieco dziwny taki dzwoniący odgłos, trochę jak by dwie metalowe tarcze ocierały o siebie, jednak co do działania samego sprzęgła nie mam zastrzeżeń.

 

Na innym forum znalazłem osobę, która ma podobny problem i mimo, że nie znalazła przyczyny przejechała przeszło 10kkm z tą przypadłością i ani się poprawiło ani pogorszyło.

http://forum.scigacz.pl/about87916-0-asc-0.html

Edytowane przez zdrzala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup uszczelkę pod dekiel , jedx do mechanika niech ci zrzuci dekiel i sprzęgło , porób fotki kosza i porównaj z serwisówką . Widząc stan motocykla to bedziesz musiał wywalic troche grosza na nówke bo używki w dobrym stanie nie znajdziesz .

Zresztą w hundach kosze tak miały , ale jak chcesz mieć "lizaka" to wymień .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe informacje. Byłem dzisiaj w serwisie, panowie na poczekaniu osłuchali i nie potrafili do końca stwierdzić co się dzieje.. Może kosz sprzęgłowy może łożysko w skrzyni, dziwne w każdym bądź razie.

Powiedzieli, że już odpłatnie mogli by na spokojnie zdiagnozować ale dopiero w przyszły piątek. Postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce bo tydzień to nieco długo. Rozebrałem częściowo sprzęgło i stwierdziłem luz między samym koszem a kołem zębatym i teraz ze względu na brak doświadczenia nie wiem czy ten luz jest technologicznym zabiegiem czy może jednak tu leży problem. Proszę o podpowiedz.

 

 

Przemieszczenie między zaznaczoną kropką a koszem.

http://www.fotoszok.pl/upload/db32fb1e.jpg



Wygląda na to, że to mój kosz jest winowajcą całego bałaganu aczkolwiek przekonany na 100% nie jestem. Dobrze by było uruchomić silnik całkiem bez kosza ale napędza on pompę oleju. Zamieszczam poniżej filmiki, porównajcie sobie.

Po rozebraniu sprzęgła potrząsając koszem słychać luźne sprężyny.



Edytowane przez zdrzala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zębatka jest za koszem ale to kosz napędza tą zębatkę, dalej łańcuszkiem i pompę.

 

http://www.hondapartshouse.com/oemparts/a/hon/506ca99cf870023420a40017/clutch

Element 1 ma sześć wypustów, które zazębiają się z podstawą kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może pod ręką ten kosz od f2 ?

Jest taki sam jak w f3. Możesz sprawdzić w jakim jest stanie?

 

U mnie sprężynki grzechoczą jak się potrząśnie po za tym kosz przesuwa się względem koła zębatego (trzeba użyć nieco siły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ten silnik ma aktualnie 36kkm w pełni udokumentowanego przebiegu i dziwi mnie taki klekot. Inne elementy sprzęgła które mogłem porównać z serwisówką mają spory zapas do limitu serwisowego...:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...