JanuszK30 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Pomimo wytężenia sił turbinka nie drgnęła, włączyłem 1 bieg zahamowałem koło tylnym hamulcem aż pas napędowy jęczał a ja z nim ale bez powodzenia.Turbinkę próbuję ściskać i odkręcać żabką samozaciskową ale niestety nie idzie. Za nic innego nie można chwycić tylko za mocowanie łopatek, bo ktoś już sześciokąt który służył do odkręcania zepsuł i nałożył dużo kleju. Jedna łopatka już się trochę ukruszyła, a ja nie wiem czym i gdzie przytrzymać żeby zablokować obracanie się wału? Czy to normalne że tak ciężko odkręcić? Czy może ktoś jeszcze skleił turbinkę z wałkiem? Podrzucicie jakiś sposób?wrzuć ostatni bieg Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Na you tubie jest filmik pt WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY KAWASAKI EN500. Zobacz w jak sposób wirnik jest montowany Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzerat Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 I w ten piękny sposób miast dać komuś zarobić parę groszy dasz pewnie zarobić więcej ;). Tak patrzę że śrubka pewnie od GPZ bo była kiedyś czarna.Ja nawet w sezonie nie mam tak zasyfionego silnika i łatwiej by przyszło namierzyć wyciek.Nie powiem podkusiło i mnie odpalić zimą i kosztowało mnie to regenerację kola magnesowego :D Pewnie gdybym miał ogrzewany garaż było by miło.pancur bardzo współczuję że zamiast jeździć w sezonie to pucujesz silnik, a na marginesie to chyba nie widziałeś zasyfionego silnika, no ale jedni wolą czuć wiatr we włosach inni się lansować.Pozdrowionka Dzięki zikowski, popatrzyłem na ten wałek na you tube i zgodnie z sugestiami podgrzałem i mocno pewnie odkręciłem - zerwałem gwint w wirniku, wałek na szczęście przetrwał. Odkręcałem w prawo zgodnie z zegarkiem ale niestety u mnie gwint jest normalny czyli prawy. Po zdjęciu wirnika nakręca się na wałek zwykła nakrętka fi 8. Dziwne bo gdzieś w necie też znalazłem opis i gwint powinien być lewy. Co wy na to? Jaka jest oryginalna średnica gwintu tego wałka M8 czy może M10 i ktoś przegwintował go na M8? Obawiam się teraz zakupu wirnika bo pewnie oryginalnie ma lewy gwint. Inna rzecz która mnie zastanawia to skąd wyciek oleju, tu jedynie pasuje opcja że nie było uszczelki pomiędzy dekielkiem (tym z za wirnikiem) a korpusem silnika. Jest tam otwór z którego wydobyło się kilka kropel oleju do smarowania uszczelniacza jak wydedukowałem. Ale w moim moto było to uszczelnione silikonem zamiast uszczelką. Tu znalazłem opis układu chłodzenia: http://www.serviskawasakikle500.com.pl/Ukladchlodzenia.htmlDlaczego wałek jest z dwóch stron płaski, jakby coś na niego wchodziło i było napędzane? Wirnik na pewno do tego nie pasuje,bo trzyma się na gwincie.Chyba mój limit zdjęć się skończył, bo nie mogę nic wrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Szukaj wirnika bo z gwintem nie będzie problemu- coś doradzimy ;) Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pancur Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 dzerat robie ok 9 tys w sezonie, ale jak tylko mam czas to z nudów lubię przetrzeć nie dla lansu ale właśnie by widzieć.Nie powiem że czysty błyszczący nie cieszy.Wiatru we włosach nie poczuję bo latem prawie na zero wyczes. Cytuj https://www.facebook.com/Motocykleradom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzerat Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Nawet jeśli jest prawy gwint a powinien być lewy to można jeszcze wymienić wałek pompy który jest wkręcony w wał wyrównoważający, i to jest dobra wiadomość! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzerat Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Witam, udało mi się ustalić faktyczne miejsce wycieku, bo tytułowa śruba to tylko najniższy punkt z jakiego skapywał olej. Okazało się że olej wypływał spod dekielka pompy wody, puszczał uszczelniacz wałka od pompy wodnej. Dziwnie to brzmi ale tak jest, w dekielku umieszczone są dwa uszczelniacze od strony silnika simering olejowy, a z drugiej strony reperaturka - uszczelniacz cierny teflonowy 2 częściowy: jeden pierścień w wirniku drugi dociskany sprężynką w szczelnej osłonie gumowej umieszczony w dekielku. Z simeringu olejowego gdy przepuszcza, olej jest odprowadzony poprzez mały kanalik w dekielku niewidoczny z zewnątrz ale po rozebraniu były ślady oleju.Wymiana simeringu, wymiana uszczelek pod dekiel i pokrywę pompy wody i po kłopocie. W moim przypadku jeszcze była wymiana wirnika pompy i wałka pompy - jest wymienny bez rozbierania silnika, wykręca się go - ma tak samo lewy gwint jak wirnik czyli odkręcamy w prawo!!!Całość żeby zebrać trochę czasu trwało i koszty też niemałe ale jest pozytywny efekt, satysfakcja i zdobyte kolejne doświadczenie. Dziękuję wszystkim za pomoc i wskazówki. Jakby ktoś potrzebował uszczelki pompy (2 szt) to mam odrysowane i zeskanowane mogę podesłać, trzeba wydrukować na odpowiednim materiale format kartki A4 i wyciąć. Koszt zakupu gotowych to ok. 50 zł.Pozdrawiam. Zapomniałem dodać simering olejowy ma wymiary 12 x 36 x 5 może być 6 też się zmieści ale niestety nie do zastąpienia szukałem kilka dni w różnych sklepach z uszczelnieniami, tylko oryginał dedykowany do pompy Kawasaki. Pomiary zrobione na wałku i dekielku bo simering nie ma nadrukowanych rozmiarów.Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Miałem to samo w KLR, koszt uszczelniacza pompy wody 115zł, masakra. Niech służy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Witam, udało mi się ustalić faktyczne miejsce wycieku, bo tytułowa śruba to tylko najniższy punkt z jakiego skapywał olej. Okazało się że olej wypływał spod dekielka pompy wody, puszczał uszczelniacz wałka od pompy wodnej. Dziwnie to brzmi ale tak jest, w dekielku umieszczone są dwa uszczelniacze od strony silnika simering olejowy, a z drugiej strony reperaturka - uszczelniacz cierny teflonowy 2 częściowy: jeden pierścień w wirniku drugi dociskany sprężynką w szczelnej osłonie gumowej umieszczony w dekielku. Z simeringu olejowego gdy przepuszcza, olej jest odprowadzony poprzez mały kanalik w dekielku niewidoczny z zewnątrz ale po rozebraniu były ślady oleju.Wymiana simeringu, wymiana uszczelek pod dekiel i pokrywę pompy wody i po kłopocie. W moim przypadku jeszcze była wymiana wirnika pompy i wałka pompy - jest wymienny bez rozbierania silnika, wykręca się go - ma tak samo lewy gwint jak wirnik czyli odkręcamy w prawo!!!Całość żeby zebrać trochę czasu trwało i koszty też niemałe ale jest pozytywny efekt, satysfakcja i zdobyte kolejne doświadczenie. Dziękuję wszystkim za pomoc i wskazówki. Jakby ktoś potrzebował uszczelki pompy (2 szt) to mam odrysowane i zeskanowane mogę podesłać, trzeba wydrukować na odpowiednim materiale format kartki A4 i wyciąć. Koszt zakupu gotowych to ok. 50 zł.Pozdrawiam. Zapomniałem dodać simering olejowy ma wymiary 12 x 36 x 5 może być 6 też się zmieści ale niestety nie do zastąpienia szukałem kilka dni w różnych sklepach z uszczelnieniami, tylko oryginał dedykowany do pompy Kawasaki. Pomiary zrobione na wałku i dekielku bo simering nie ma nadrukowanych rozmiarów.Pozdr Od siebie dodam tylko tyle,że jesteś jedną z NIELICZNYCH osób,które po uporaniu się z problemem opisuje efekt końcowy i dodatkowo podpowiadają jak się za to zabrać i na co uważać. POZDRO dzerat !!! Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.