Skocz do zawartości

Wyciek oleju ze śruby magistrali EN 500 (GPZ 500)


dzerat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pomimo wytężenia sił turbinka nie drgnęła, włączyłem 1 bieg zahamowałem koło tylnym hamulcem aż pas napędowy jęczał a ja z nim ale bez powodzenia.Turbinkę próbuję ściskać i odkręcać żabką samozaciskową ale niestety nie idzie. Za nic innego nie można chwycić tylko za mocowanie łopatek, bo ktoś już sześciokąt który służył do odkręcania zepsuł i nałożył dużo kleju. Jedna łopatka już się trochę ukruszyła, a ja nie wiem czym i gdzie przytrzymać żeby zablokować obracanie się wału? Czy to normalne że tak ciężko odkręcić? Czy może ktoś jeszcze skleił turbinkę z wałkiem? Podrzucicie jakiś sposób?

wrzuć ostatni bieg

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w ten piękny sposób miast dać komuś zarobić parę groszy dasz pewnie zarobić więcej ;). Tak patrzę że śrubka pewnie od GPZ bo była kiedyś czarna.Ja nawet w sezonie nie mam tak zasyfionego silnika i łatwiej by przyszło namierzyć wyciek.Nie powiem podkusiło i mnie odpalić zimą i kosztowało mnie to regenerację kola magnesowego :D Pewnie gdybym miał ogrzewany garaż było by miło.

pancur bardzo współczuję że zamiast jeździć w sezonie to pucujesz silnik, a na marginesie to chyba nie widziałeś zasyfionego silnika, no ale jedni wolą czuć wiatr we włosach inni się lansować.

Pozdrowionka

 

Dzięki zikowski, popatrzyłem na ten wałek na you tube i zgodnie z sugestiami podgrzałem i mocno pewnie odkręciłem - zerwałem gwint w wirniku, wałek na szczęście przetrwał. Odkręcałem w prawo zgodnie z zegarkiem ale niestety u mnie gwint jest normalny czyli prawy. Po zdjęciu wirnika nakręca się na wałek zwykła nakrętka fi 8. Dziwne bo gdzieś w necie też znalazłem opis i gwint powinien być lewy. Co wy na to? Jaka jest oryginalna średnica gwintu tego wałka M8 czy może M10 i ktoś przegwintował go na M8? Obawiam się teraz zakupu wirnika bo pewnie oryginalnie ma lewy gwint.

Inna rzecz która mnie zastanawia to skąd wyciek oleju, tu jedynie pasuje opcja że nie było uszczelki pomiędzy dekielkiem (tym z za wirnikiem) a korpusem silnika. Jest tam otwór z którego wydobyło się kilka kropel oleju do smarowania uszczelniacza jak wydedukowałem. Ale w moim moto było to uszczelnione silikonem zamiast uszczelką. Tu znalazłem opis układu chłodzenia: http://www.serviskawasakikle500.com.pl/Ukladchlodzenia.html

Dlaczego wałek jest z dwóch stron płaski, jakby coś na niego wchodziło i było napędzane? Wirnik na pewno do tego nie pasuje,bo trzyma się na gwincie.

Chyba mój limit zdjęć się skończył, bo nie mogę nic wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzerat robie ok 9 tys w sezonie, ale jak tylko mam czas to z nudów lubię przetrzeć nie dla lansu ale właśnie by widzieć.Nie powiem że czysty błyszczący nie cieszy.Wiatru we włosach nie poczuję bo latem prawie na zero wyczes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, udało mi się ustalić faktyczne miejsce wycieku, bo tytułowa śruba to tylko najniższy punkt z jakiego skapywał olej. Okazało się że olej wypływał spod dekielka pompy wody, puszczał uszczelniacz wałka od pompy wodnej. Dziwnie to brzmi ale tak jest, w dekielku umieszczone są dwa uszczelniacze od strony silnika simering olejowy, a z drugiej strony reperaturka - uszczelniacz cierny teflonowy 2 częściowy: jeden pierścień w wirniku drugi dociskany sprężynką w szczelnej osłonie gumowej umieszczony w dekielku. Z simeringu olejowego gdy przepuszcza, olej jest odprowadzony poprzez mały kanalik w dekielku niewidoczny z zewnątrz ale po rozebraniu były ślady oleju.

Wymiana simeringu, wymiana uszczelek pod dekiel i pokrywę pompy wody i po kłopocie. W moim przypadku jeszcze była wymiana wirnika pompy i wałka pompy - jest wymienny bez rozbierania silnika, wykręca się go - ma tak samo lewy gwint jak wirnik czyli odkręcamy w prawo!!!

Całość żeby zebrać trochę czasu trwało i koszty też niemałe ale jest pozytywny efekt, satysfakcja i zdobyte kolejne doświadczenie.

Dziękuję wszystkim za pomoc i wskazówki. Jakby ktoś potrzebował uszczelki pompy (2 szt) to mam odrysowane i zeskanowane mogę podesłać, trzeba wydrukować na odpowiednim materiale format kartki A4 i wyciąć. Koszt zakupu gotowych to ok. 50 zł.

Pozdrawiam.



Zapomniałem dodać simering olejowy ma wymiary 12 x 36 x 5 może być 6 też się zmieści ale niestety nie do zastąpienia szukałem kilka dni w różnych sklepach z uszczelnieniami, tylko oryginał dedykowany do pompy Kawasaki. Pomiary zrobione na wałku i dekielku bo simering nie ma nadrukowanych rozmiarów.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, udało mi się ustalić faktyczne miejsce wycieku, bo tytułowa śruba to tylko najniższy punkt z jakiego skapywał olej. Okazało się że olej wypływał spod dekielka pompy wody, puszczał uszczelniacz wałka od pompy wodnej. Dziwnie to brzmi ale tak jest, w dekielku umieszczone są dwa uszczelniacze od strony silnika simering olejowy, a z drugiej strony reperaturka - uszczelniacz cierny teflonowy 2 częściowy: jeden pierścień w wirniku drugi dociskany sprężynką w szczelnej osłonie gumowej umieszczony w dekielku. Z simeringu olejowego gdy przepuszcza, olej jest odprowadzony poprzez mały kanalik w dekielku niewidoczny z zewnątrz ale po rozebraniu były ślady oleju.

Wymiana simeringu, wymiana uszczelek pod dekiel i pokrywę pompy wody i po kłopocie. W moim przypadku jeszcze była wymiana wirnika pompy i wałka pompy - jest wymienny bez rozbierania silnika, wykręca się go - ma tak samo lewy gwint jak wirnik czyli odkręcamy w prawo!!!

Całość żeby zebrać trochę czasu trwało i koszty też niemałe ale jest pozytywny efekt, satysfakcja i zdobyte kolejne doświadczenie.

Dziękuję wszystkim za pomoc i wskazówki. Jakby ktoś potrzebował uszczelki pompy (2 szt) to mam odrysowane i zeskanowane mogę podesłać, trzeba wydrukować na odpowiednim materiale format kartki A4 i wyciąć. Koszt zakupu gotowych to ok. 50 zł.

Pozdrawiam.

 

Zapomniałem dodać simering olejowy ma wymiary 12 x 36 x 5 może być 6 też się zmieści ale niestety nie do zastąpienia szukałem kilka dni w różnych sklepach z uszczelnieniami, tylko oryginał dedykowany do pompy Kawasaki. Pomiary zrobione na wałku i dekielku bo simering nie ma nadrukowanych rozmiarów.

Pozdr

 

Od siebie dodam tylko tyle,że jesteś jedną z NIELICZNYCH osób,które po uporaniu się z problemem opisuje efekt końcowy i dodatkowo podpowiadają jak się za to zabrać i na co uważać.

 

POZDRO dzerat !!!

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...