Skocz do zawartości

Honda MTX 80 - tłok od 125 problem.


toudi17
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów i znawców tematu.

 

Mianowicie mam taki problem.

Kupiłem MTX 80 (tzn tak było w ogłoszeniu a żadnych papierów nie mam) po dłuższym czasie jazdy odmówił współpracy. Konkretnie, rozebrałem cylinder i okazało się że pękł pierścień. Więc wiadomo, internet, allegro i inne i szukamy tłoka.
No i w tym momencie powstał problem, mianowicie ja mam tłok o rozmiarze obecnym 54 a w 80 takich tłoków nie było tylko w 125. Dlatego nie moe znależć tłoka. Na dodatek mam sworzeń 14 co już w ogóle utrudnia szukanie. Ale jeżeli ktoś taki tłok założył to musiał go gdzieś kupić. Więc moje pytanie gdzie i jak? Cylinder poszedł do szlifu i bede potrzebował tłok o rozmiarze maks 55. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Czytałem że można założyć Cylinder z tłokiem do 80 od 125. A więc potrzebuja tłoka o rozmiarze 55 i sworzniu 14. Choć z 16 jestem w stanie przerobić na 14 byle byłby tłok.

Czekam na Wasze pomysły i pomoc. Z góry dzięki za zainteresowanie. Krystian icon_smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn Cylinder czeka na szlif, jest już u mechanika tylko czeka na wymiar tłoka. On jeszcze ma mi powiedzieć minimum tłoka tak żeby pokrył rysy na cylindrze.
Co do zdjęcia to zaraz coś ogarne. Na pewno tłok jest od 125ccm...



Tak to wygląda.

post-74338-0-18441700-1389296501_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest to silnik 80, ale co robi tłok od 125? teraz jakbym chciał założyć orginalny tłok od 80 to musze kupić cylinder. Dlatego chce znależć pasujący tłok do tego co mam. Najgorsze to że ciezko o takiego ze sworzeń 14. Choć to jestem w stanie obejść bo zredukuje z 16 na 14.

W takim razie ktoś wsiadził cylinder i tłok od 125 tylko skąd miał taki pasowny tłok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałek kiedyś Yamahe DT80 wersje która seryjnie wychodziła z zestawem malossi (podobno wyszło tylko kilka sztuk) pojemność z tego była ok 110cc Seryjnie zmieniona głowica, cylinder tłok 56mm, korbowód oraz króciec,membrana i gaznik. Gdy już udało mi się zepsuć silnik (skończyły się pierścienie) nidzie nie mogłem dostać część(uszcz. pod głowice, pierśćieni a o tłoku to już zapomnij) Jedynie zestwy tuningowe malissi 1400zł Węc założylem cyl urzywany 80 (po słifie i dopasowany do nowego tłoka) z gaznikiem od mojej wersji. Po zmianie dysz latał jak wściekły i lepiej niż seria 80cc. Więc nie baw się i nie szukaj bo tego nawet chińczyki nie podrabiają... zrób tuleje do tłoka z 80cc Kup jakiś dobry tłok i zrobią ci do niego tuleje i będziesz latał na mocy dużo nie ubędzie jak to dobrze wyregulujesz. A nie jest łatwo i zaopatrz sie w różne dysze bo na tej co masz bedzie ciągle zalany. Latałem tak pół roku i dużej różnicy nie było potem sprzedałem koledze i latał koło roku ile fabryka dała... aż nadszedł czas kolejnego remontu :)

Edytowane przez MaciekV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w tym momencie potwierdzasz to co mówiłem że ktoś kiedyś robił takie rzeczy a teraz lipa żeby to dostać, ostatnio mi sie gdzieś tak zestaw rzucił w oczy ale akurat wtedy go nie potrzebowałem...

Znalazłem tłok o takich wymiarach jak potrzebuje i będe chciał zaryzykować to zrobić... Cena jest śmieszna także jak długo będzie chodził i czy w ogóle to nie wiem. A tym bardziej nie wiem jak będzie się chłodził i smarował.

 

http://allegro.pl/honda-nsr-125-tlok-z-pierscieniami-iv-szlif-55-00-i3843957828.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze trochę potrwa, na razie szlif, tłok potem wszystko złożyć i odpalić a potem ustawienia. Mam nadzieje że zda egzamin. Dziwi mnie tylko że nigdzie nie można znaleźć takiego tłoka jak mam teraz... Nie wiem też czy on jest oryginalny i czy jest odpowiedni...
Na obecnym tłoku jest nazwa ASSO WERKE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to strata czasu i kasy. Przerabiałem to i wiem czym to pachnie. Mam kolege ktory ma sklep z czesciami do moto i zamawiał mi różne tłoki do porównania.

Wymiarami (Srednica) tłok od 125 się zgadzał ale inna była wysokość od sworznia do podstawy tłoka i inny sworzeń więc przejżeliśmy najpopularniejsze marki które robią takie tłoki i każdy robił gały jak widział ten tłok albo dzwoniliśmy i podawaliśmy wymiary. Generalnie to twój sprzęt i rób co chcesz ale ten tłok nie nadaje się nawet żeby stał na półce w sklepie.

Jak ktoś lubi rzeźbić w badziewiu jak kolega to za parę zł mogę sprzedać taki zestaw malossi do Yamahy dt 80 głowica ,tłok pierścienie, cylinder. Wszystko w dobrym stanie tylko wypadało by dorobić pierścienie do tego tłoka bo się skończyły.



Część opisu aukcji :banghead: Nie ma to jak chiński metal zmienia wymiar podczas transportu :laugh: Jak będzie większy to montuj go jak bedzie zimno!!! :excl: :biggrin:

PRODUKCJA TAJWAN.

CAŁOŚĆ BARDZO DOBRZE WYKONANA Z MATERIAŁÓW WYSOKIEJ JAKOŚCI.

 

Edytowane przez MaciekV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wymiary to akurat mi się zgadzają. Ja zdaje sobie z tego sprawę że to nie jest jakiś Wossner, ale tak naprawde to nic innego do mnie nie pasuje tylko ten. Gdybym znalażl tłok taki jaki mam to bym go kupił za 200 czy za 300zł tylko go nie ma. Więc zmuszony jestem kupić TO COŚ, jeżeli nic z tego nie wyjdzie to zmienie Cylinder na 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...