Skocz do zawartości

YAMAHA XS400 DOHC 1985-problem ze sprzęgłem


DZIKOWSKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dziś zostałem poproszony o pomoc w wymianie linki sprzęgła w tytułowym motocyklu. Po złożeniu wszystkiego runda testowa. I tu się zaczęło. Po kilku zmianach biegów klamka sprzęgła zaczęła dość oporowo chodzić.Pomyślałem sobie,że może coś źle złożyłem,ale zdjąłem dekiel od zębatki na którym osadzony jest cały mechanizm wypierający wraz z mocowaniem linki i nic niepokojącego nie zauważyłem.

Złożyłem wszystko jeszcze raz i znowu działa jak trzeba,lecz po kilku/kilkunastu wciśnięciach znowu to samo. Z 3 razy ściągałem dekiel i za każdym razem to samo-zaraz po złożeniu działa lekko (dwoma palcami można wcisnąć), lecz po paru wciśnięciach zaczyna ciężko pracować. Z koszem sprzęgłowym jest wszystko ok.Nie oddaje żadnych dziwnych dźwięków, nie ciągnie na sprzęgle itp.

Linki są tej samej grubości,długości- pancerze też. Nową linkę poprowadziłem po ramie identycznie co starą.

Motocykl znam bardzo dobrze ,bo jeszcze 5 lat temu był mój.Sprzedałem go sąsiadowi i do tej pory nie miał z nim ŻADNEGO problemu.

 

Proszę o pomoc

 

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

składasz wszystko placami wkładasz sworzeń w łańcuch ustawiasz miedzy zebatkami (zebyś nie zakuwał na zębatce) Oczywiście przed tem ustaw rozrząd. Bierzesz 2 młotki ok 1kg i 2,5kg oraz zrób sobie rozbijak (czyli wybijak trochę większy od sworznia w łańcuchu i nadaj mu grot ale taki delikatny) Chodzi o to zeby jednym mlotkiem trzymać łańcuch (łatwiej to zrobić w 2 os) a z drugiej strony przyłożyć rozbijak do sworznia w łańcuchu i go rozkłepać. Tak samo ż drugiej strony. rozklep go tak aby wygładał podobnie do tego fabrycznego sworznia. A tą zębatke raczej znakami do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema :) napisales ze bardzo dobrze znasz motocykl to moz mi pomozesz jak zalozyc przednia zebatk oznaczeniami do silnika czy do mnie ? i czy zakuc lancuch jak ie mam zakuwarki ?

 

prosze o pomoc

 

Zębatkę możesz montować jak Ci pasuje- bynajmniej w tym modelu nic złego się nie stanie bo zębatka ma takie zabezpieczenie,że na pewno nie spadnie z wałka -o ile sam wałek (rowek na zabezpieczenie) jak i gwint na zębatce jest ok). Przy montażu zabezpieczenie śruby posmaruj klejem do gwintów.

Jeśli chodzi o łańcuch to lepiej zainwestuj w spinkę. Oszczędzi Ci to nerwów.

 

Wracając do sprzęgła to problem został zażegnany po wymianie nowej linki na jeszcze nowszą :) ale innego producenta. Teraz sprzęgło śmiga aż miło.

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mam zabezieczenie na dwie srubki ze przykrecam to zabezpieczenie u jest link do tego zabezpieczenia http://www.ceneo.pl/22748991

 

:) a tu do zebatki http://archiwum.allegro.pl/oferta/ir-zebatka-przednia-16-yamaha-xs-400-dohc-82-84-i3351900670.html

takie cos masz lub o taki typ chodzi jak nie ma roznicy jak zamontuje ?

 

a jeszcze z gaznika spuszczasz paliwo na zime ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zębatkę możesz montować jak Ci pasuje- bynajmniej w tym modelu nic złego się nie stanie bo zębatka ma takie zabezpieczenie,że na pewno nie spadnie z wałka -o ile sam wałek (rowek na zabezpieczenie) jak i gwint na zębatce jest ok). Przy montażu zabezpieczenie śruby posmaruj klejem do gwintów.

Jeśli chodzi o łańcuch to lepiej zainwestuj w spinkę. Oszczędzi Ci to nerwów.

 

Wracając do sprzęgła to problem został zażegnany po wymianie nowej linki na jeszcze nowszą :) ale innego producenta. Teraz sprzęgło śmiga aż miło.

 

 

Jest w mechanice zasada aby elementy podlegające okresowej wymianie montować symbolami, oznaczeniami umożliwiając ich odczytanie bez demontażu a dotyczy to m.inn. łożysk, zębatek łańcuchowych, tarcz sprzęgłowych ( w niektórych motocyklach ) siemeringów. Podobna zasada dotyczy zabezpieczeń segera nawet tych bez oznaczeń gdzie prawidłowy montaż polega na odnalezieniu na ich krawędzi kierunku montażu.

Pamiętaj o tym a zaoszczędzisz trochę czasu podczas napraw.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze zakuwam łańcuch. Zdarzyło mi się kilka razy że przy łańcuchu z większym przebiegiem zapinki się rozpinały (blaszka zabezpieczająca lubiła wypadać, nie dlatego że była zle założona tylko robiła się luzna z różnych przyczyn -łańcuchy DID) Poza tym po co ci rozpinany łańcuch? zdejmujesz go do wymiany napędu a wtedy i tak ściągasz koło to i łańcuch. Do czyszczenia też nie ma potrzeby jego zdejmowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest w mechanice zasada aby elementy podlegające okresowej wymianie montować symbolami, oznaczeniami umożliwiając ich odczytanie bez demontażu a dotyczy to m.inn. łożysk, zębatek łańcuchowych, tarcz sprzęgłowych ( w niektórych motocyklach ) siemeringów. Podobna zasada dotyczy zabezpieczeń segera nawet tych bez oznaczeń gdzie prawidłowy montaż polega na odnalezieniu na ich krawędzi kierunku montażu.

Pamiętaj o tym a zaoszczędzisz trochę czasu podczas napraw.

dzieki jutro wrzuce foto jak wyszlo mam nadzieje ze dobrze zrozumialem i dobrze zrobie :D jutro sie okaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest w mechanice zasada aby elementy podlegające okresowej wymianie montować symbolami, oznaczeniami umożliwiając ich odczytanie bez demontażu a dotyczy to m.inn. łożysk, zębatek łańcuchowych, tarcz sprzęgłowych ( w niektórych motocyklach ) siemeringów. Podobna zasada dotyczy zabezpieczeń segera nawet tych bez oznaczeń gdzie prawidłowy montaż polega na odnalezieniu na ich krawędzi kierunku montażu.

Pamiętaj o tym a zaoszczędzisz trochę czasu podczas napraw.

 

Ok,dziękuję i zapisuję w swoim elementarzu :)

 

Do autora: zębatka,którą przedstawiłeś na foto jest jakaś inna. Tzn. jest na niej zgrubienie z jednej strony, a zębatka,którą ja zakładałem miała te zgrubienie z dwóch stron i tu nie grało roli którą stroną ją zamontuje.

 

Pamiętaj o dokładnym podaniu modelu przy zamówieniu, bo są z jednym wałkiem rozrządu,a z tej wersji do Twojej DOHC zębatka nie pasuje na wałek zdawczy

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zębatke mam dobra i mam zgrubienie z jednej strony zamawialem według modelu i rocznika :) a ta co dałem to fakt różni się ale dałem ja dla przykładu żeby bylo wiadomo o co chodzi a ta podobną zauważyłem :) ale widze ze spostrzegawczosc na pierwszym miejscu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...