Benek14 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Witam. Potrzebuję rady specjalisty. W motorowerku Rx 50 z silnikiem Minarelli am5 wystąpiły problemy z odpalaniem i po jakimś czasie przy próbie kopnięcia kopka chodziła bardzo ciężko, potem coś puściło i kopka chodziła lżej. Mam wrażenie przez mały opór kopki, że kompresja się zmniejszyła, a moto w ogóle nie odpali. Przy rozbiórce wylałem dużo benzyny z wydechu, na tłoku było dużo nagaru, i dwie spore rysy.http://www.bikepics.com/members/benek14/96rx50/ tak to wygląda. Wiadomo, że wymiana cylindra z tłokiem jest konieczna, ale czy to jest jedyna przyczyna braku możliwości odpalenia i dlaczego moto ma benzynę w wydechu. Ktoś ma jakiś pomysł?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grohu Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 nie jestem pewny czy te rysy to tak do końca efekt przegrzania a co za tym idzie przytarcia bo to trochę inaczej powinno wyglądać :dry: a co do paliwa w wydechu to jedynie może być brak iskry. Sprawdzałeś świece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benek14 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Świeca nowa, iskra jest i raczej w dobrym momencie gdy tłok jest u góry. Nie jestem pewny czy to norma ale pojawia się tylko przy szybkim przekręceniu kopką. Właśnie stąd moje myślenie, że nie do końca tak wygląda zatarty tłok, ale skąd w takim razie słabsza kompresja i chwilowe zablokowanie kopki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Multiparts-moto Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Witam. Potrzebuję rady specjalisty. W motorowerku Rx 50 z silnikiem Minarelli am5 wystąpiły problemy z odpalaniem i po jakimś czasie przy próbie kopnięcia kopka chodziła bardzo ciężko, potem coś puściło i kopka chodziła lżej. Mam wrażenie przez mały opór kopki, że kompresja się zmniejszyła, a moto w ogóle nie odpali. Przy rozbiórce wylałem dużo benzyny z wydechu, na tłoku było dużo nagaru, i dwie spore rysy.http://www.bikepics.com/members/benek14/96rx50/ tak to wygląda. Wiadomo, że wymiana cylindra z tłokiem jest konieczna, ale czy to jest jedyna przyczyna braku możliwości odpalenia i dlaczego moto ma benzynę w wydechu. Ktoś ma jakiś pomysł? :) No nie wygląda to dobrze, pytanie co spowodowało tą rysę ?. Proponuję sprawdzić także układ korbowy czy przypadkiem nie ma nadmiernego luzu na korbowodzie. Nagromadzenie się benzyny powstało prawdopodobnie w wyniku nie odpalenia silnika, jeśli wcześniej chodził, tzn. przed tym zdarzeniem, to nie masz się czym przejmować. Prewencyjnie iskrę możesz sprawdzić...jeśli jest, to będzie dobrze. https://www.facebook.com/pages/Moto-One-Polska/350490478400185https://www.facebook.com/pages/Sport-Energized/392074450906123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benek14 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 (edytowane) Ne wyczułem luzu na korbie. Tak się zastanawiam. Moto jest na dozowniku więc może źle działa i to spowodowało rysę. Najbardziej mnie zastanawia dlaczego nie odpala. Edytowane 28 Grudnia 2013 przez Benek14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Wydaje mi się,że coś się rozsypało w silniku i zostało zassane do cylindra (rysa jest od strony kanału ssącego) i podeszło pomiędzy tłok a cylinder. Może miałeś nieszczelny filtr powietrza i coś z zewnątrz zaciągło.Pierścienie były całe jak zdjąłeś cylinder ? Zobacz czy są zamki na tłoku .Zajrzyj do skrzyni korbowej czy niema tam żadnego luźnego metalowego elementu Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benek14 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Pierścienie całe i są zamki. Rysy są z dwóch stron tłoka tylko jedna mniejsza druga większa:) Czy jest sposób żeby szukać tego luźnego elementu bez rozpoławiania silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Pierścienie całe i są zamki. Rysy są z dwóch stron tłoka tylko jedna mniejsza druga większa:) Czy jest sposób żeby szukać tego luźnego elementu bez rozpoławiania silnika? Niestety nie ma jeżeli ma to być zrobione dokładnie Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benek14 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 (edytowane) Mam jeszcze taką refleksję, że to dozownik mógł się spieprzyć i bez oleju się zacierał. Jak zbadać sprawność dozownika?Zdejmowałem jeszcze gaźnik i guma pomiędzy airboxem i gaźnikiem była wilgotna z benzyny? Czy to jest normalne? W poprzednich motorkach raczej guma była sucha. Edytowane 29 Grudnia 2013 przez Benek14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.